Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Problemen met m'n blaas. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=751731)

hallootjuus 17-02-2004 18:40

Problemen met m'n blaas.

Ik schaam me dood. Mijn blaas doet niet egt goewd zijn werk. Als ik heel hard moet lachen kan er soms wel eens wat plas ontglippen. Dan kun je dus een nattige plek op mijn broek zien. Ik ben al heel vaak naar de dokter geweest, naar een speciale dokter in een andere plaats, en niemand weet wat het precies is. Ik kan er dus niet aan geholpen worden. Hebben jullie misschien een oplossing voor mij??

pure_evil 17-02-2004 18:59

ja. probeer als je op de wc zit, steeds je plas eerst op te houden, dan heel hard uit te plassen, dan weer op te houden en weer uit te plassen enz..tot je plas "op" is. dit traint volgens mijn huisarts je blaasspieren (en bij mij heeft het geholpen)

Balance 17-02-2004 19:18

ik heb geen tip om d'r vanaf te komen, maar je zou wel een klein inlegkruisje in kunnen doen zodat mensen het in ieder geval niet zien. dan heb je tenminste een beetje zekerheid.

hallootjuus 17-02-2004 19:40

Jah ik heb al wel een inlegkruisje in. Ik heb het eerst met kleine geprobeerd. Ze moetsen steeds groter worden. Als het 'mis' gaat dan gaat het meestal ooek heel erg mis. Dus ik heb nu redelijk groot iets in. Die dingen zijn moeilijk te 'verbloemen' maargoed ik heb heel erg me best erop gedaan om alles so min mogelijk op te laten vallen. Maar ik kan dus niet egt strakke broeken aan ofsow. Dan zie je weer dat er een grotere bobbel op m'n kont zit. En de vorige opmerking, ik zal het eens gaan proberen, ik hoop dat het bij mij ook zal gaan werken. Heel erg bedankt allebei!!

Erbenda 17-02-2004 19:40

Ik heb vroeger ook van zoiets last gehad. Bij mij konden de (huis)arts en de uroloog ook niets vinden. Ik ben daarom daarna doorverwezen naar een fysiotherapeut. Ik moest hier mijn bek- en bodemspieren (noem je ze zo?) leren aanspannen. Hierna heb ik er nooit meer last van gehad. Dus je zou er is naar kunnen informeren, of dit bij jou ook het geval zou kunnen zijn.

hallootjuus 17-02-2004 19:58

Jah daar ben ik dus oowk 18x geweest. Die oefeningen heb ik ook gehad. Dat heeft dus ook nix geholpen bij mij. Dus ik zou het ook egt niej meer weten......

ekki 17-02-2004 23:06

Ik las van de week ergens (maar ik kan het dus zo snel niet meer vinden) dat er een ziekenhuis ergens is geopend waar je zonder doorverwijzing heen kunt met dit soort problemen. Soms is een operatie noodzakelijk, stond er geloof ik. Maar ik weet niet meer waar :(.

hallootjuus 18-02-2004 06:45

Thnx, ik zal er eens na gaan zoeken.

Auntie M 18-02-2004 08:32

Het ziekenhuis waar ekki het overheeft is het Leyenburgziekenhuis in Den Haag daar is onlangs een continentiepolikliniek geopend.
Het schijnt dat je daar, zonder verwijzing van een huisarts, terecht kunt als je incontinentieproblemen hebt.

Auntie M 18-02-2004 08:36

adresje:

http://www.leyenburg-ziekenhuis.nl/a...logie/pcc.html

Stefanie 18-02-2004 09:57

Voor de zekerheid kun je altijd maandverband gebruiken ofzo, die nemen meestal redelijk veel vocht op, zodat er geen natte plek in je broek komt.

hallootjuus 18-02-2004 14:00

Thnx, ik heb het van het adresje ff gelesen. Ik zal me ouders er oowk ff na laten kijkuh (die site dan) in ieder geval heel erg bedankt allemaal!!

Souris 18-02-2004 15:28

ik heb tot mijn 14e er last van gehad.
was ook s nachts helemaal niet zindelijk(n)
had dus elke nacht een luier aan.

op mijn 10e ben ik een week naar het ziekenhuis geweest in Utrecht voor blaastraining.(met nog een meisje)
s morgens kwam dan iemand die de traning gaf naar de afdeling voor ons te kijken of we alles goed deden.
wij moesten altijd een soort broekje met iets erin aan dat ging piepen(gewoon plaswekker achtig iets) als je plaste en dat had je dan de hele dag in.
daarna ging je gewoon naar school en dingen doen.
maar als je moest plassen ging je naar een bepaalde wc waar een compter op was aangesloten en dan ging je goed zitten en plassen.
je kon dat op het beeldscherm zien of je onspannen aan het plassen was.
dat printe je uit en plakte je in je schrift en later besprak je dat weer.
ook vulde je op een lijst in hoe vaak je moest plassen.

dat elke dag een week lang.
het heeft mij niet helemaal geholpen maar ik heb veel geleerd.
betere spierbeheersing enn goed plassen.
de tijd nemen enzo.

een paar later heb ik ook acapuntuur gekregen en toen ging het wel een stuk beter.
kreeg voor s nachts een plaswekker en binnen een maand was het over.

hallootjuus 18-02-2004 20:00

thnx voor je reactie!! Maar waar jij nu over praat is bedplassen. Daar heb ik geen last van. Het is bij mij meer over dag ensow. Maar ik ben heel erg blij dat jij er nu al wel af bent gekomen. Jij weet nu dus vast wel hoe vervelend sowiets dus is.....
Thnx!!!

Souris 19-02-2004 07:36

Citaat:

hallootjuus schreef op 18-02-2004 @ 21:00:
thnx voor je reactie!! Maar waar jij nu over praat is bedplassen. Daar heb ik geen last van. Het is bij mij meer over dag ensow. Maar ik ben heel erg blij dat jij er nu al wel af bent gekomen. Jij weet nu dus vast wel hoe vervelend sowiets dus is.....
Thnx!!!

ik had het ook overdag:s

Gatara 19-02-2004 10:34

Ga eens vaker naar t toilet?

Ik bedoel.. als je lacht met een hele volle blaas kan dat wel eens misgaan omdat je spieren t niet meer aankunnen. ALs t sowieso al wat zwak is, kun je t wel vergeten.

Souris 19-02-2004 12:01

Citaat:

Gatara schreef op 19-02-2004 @ 11:34:
Ga eens vaker naar t toilet?

Ik bedoel.. als je lacht met een hele volle blaas kan dat wel eens misgaan omdat je spieren t niet meer aankunnen. ALs t sowieso al wat zwak is, kun je t wel vergeten.

precies.
en train je sluitspieren:)
dat helpt wel.
mijn blaas is nu alweer een stuk beter dan eerst.
kan m n plas veel langer ophouden

hallootjuus 19-02-2004 17:20

owkeej ik gaah nu wat vaker naar de wc, en dan hoop ik dat het beter gaat.....Op sich gaah ik al wel vaak naar de wc maar alles wat er al uit is kan er geen 2x keer uit, sow kun je het oowk sien.....Thnx voor jullie reacties!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.