Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Engels (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=752391)

Avril 18-02-2004 15:36

Engels

Hey mensen,
Heb een probleempje... moet morgen me engels boekenlijst inleveren alleen moet ik dus nog een boek uitkiezen. hebben jullie nog een leuk boek gelezen wat jullie aanraden? Ik zit in 5havo...
Alvast thnx!
Kisss Avril

Liss 18-02-2004 15:39

About a boy, alleen is die best dik om in een dag te lezen ofzo :p

Avril 18-02-2004 15:41

Hmzz thnx... nee ik hoef hem niet in een dag te lezen daar heb ik heel de vakantie nog voor maar ik moet morgen wel me lijst inleveren... :-S

El Kim 18-02-2004 16:18

Winnie the Pooh :p

of Harry Potter of Lord of the Rings (in de ban van de ring). Zijn nederlandse vertalingen van, moet je alleen de engelse namen even opzoeken.

Gaea 18-02-2004 16:32

Bridget Jones' Diary

The Ox 18-02-2004 16:34

Sue Townsend - "The Queen And I"
Over de koninklijke familie die opeens in een achterbuurt moet gaan wonen. Heerlijke satire. Koningin Elizabeth die haar vingers snijdt omdat ze voor het eerst in haar leven een blikopener gebruikt om de blik hondevoer open te maken.

Frank McCourt - "Angela's Ashes"
Gaat over Ierland en de problemen die zich daar afspelen. Heavy qua inhoud. Vervolg "Tis" is ook aan te raden

Brian Moore - "Lies of Silence"
Spannend boek over de IRA. Heel erg meeslepend!

Fay Weldon - "Life and Loves of a She-Devil"
Is ook een film van, met Roseanne Barr, maar die is anders dan het boek, dus PAS OP! Een vrouw draait helemaal door als haar man vreemd gaat, en ze doet alles om op haar minnares te lijken, tot plastische chirurgie toe!

* - "Not A Penny More, Not A Penny Less"
Ben de auteur vergeten, maar dit is ook een boek dat lekker wegleest, vol list en bedrog van een aantal vrienden die elkaar in het ootje willen nemen

Balance 18-02-2004 16:39

Come together - echt ontzettend leuk en heel makkelijk om te lezen. Alleen geen echte literatuur, dus het is afhankelijk van hoe streng je docent is of je die mag lezen

One flew over the Coockoo's nest - Ook leuk, maar wél literatuur (althans, vond mijn lerares, maar die is ook wel makkelijk :D). Wel iets lastiger om te lezen.
Eventueel, wanneer je in tijdnood raakt, kan je hiervan ook de film kijken.

Balance 18-02-2004 16:43

oh ja, beide boeken zijn ook naar het nederlands vertaald.

JantjePietje 18-02-2004 17:01

Ik raad je aan om Lord of the Flies te gaan lezen. Behalve dat er veel informatie op het internet te vinden, is het naar mijn mening ook uiterst interessant om te kijken wat voor karaktereigenschappen de personen in het boek symboliseren. Erg diepzinnig en leuk boek dus.

Fantôme 18-02-2004 17:25

I never promissed you a rose garden.
is ook in het Nederlands vertaald, mocht je dat nodig hebben. maar ik raad je toch wel aan (ook) de engelse versie te lezen (niet speciafiek van dit boek, gewoon, wat voor n boek je ook kiest)

succes, wen

Trimm Trabb 18-02-2004 20:03

William Sutcliffe - Are you experienced

heel erg leuk (y)

BobbieBlob 27-02-2004 11:02

SHANE van Jack Scheaffer, lekker kort alleen niet echt boeiend:p

Aurora 28-02-2004 13:03

Citaat:

JantjePietje schreef op 18-02-2004 @ 18:01:
Ik raad je aan om Lord of the Flies te gaan lezen. Behalve dat er veel informatie op het internet te vinden, is het naar mijn mening ook uiterst interessant om te kijken wat voor karaktereigenschappen de personen in het boek symboliseren. Erg diepzinnig en leuk boek dus.
Néé die moet je niet lezen, daar krijg je allemaal vreselijke vragen over op je mondeling, let maar op :D

Ik vond The Catcher in the Rye echt GEWELDIG. Leest supermakkelijk weg en is ook nog eens literatuur. Perfect toch? ;)

ETA: beetje oude thread alleen, maar goed :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.