![]() |
muziek zoek sites waar artiesten kan vinden die lijken op jouw smaak
Kent er iemand zo eentje?
De uitleg is misschien (waarschijnlijk :D ) nogal verwarrend, maar ik bedoel zoiets als dit: www.musicplasma.com maar dan uitgebreider. Oja: en check deze site: www.stivoro.com (NIET van de stichting maar wel...) |
nee, maar waarom wil je zo'n site hebben. zoek je nog een bepaald nummer ofzo ?
|
Als je bv. naar www.allmusic.com gaat en de naam van een band oid intypt die je goed vindt, krijg je automatisch een lijstje te zien van bands die daarop lijken.
|
Citaat:
Maar echt goede vergelijkingen.. Nee, dat niet... Volgens die site lijk Anathema of Cradle of Filth :s |
En alle Nederlandse artiesten vallen binnen dezelfde categorie. Frans Bauer en de Heideroosjes :s
Maar niets ten nadele van allmusic.com hoor, ik ben grootverbruiker :) |
|
ik kijk altijd gewoon bij amazon onder "people who bought this album, also bought..."
werkt best goed, zo kom je nog eens iets tegen wat je niet kent - vooral als je de Amerikaanse site gebruikt. |
---> Muziek
|
Vroeger had je nog Audiogalaxy, misschien dat de zoeksite dr van nog werkt maar dat was echt de meest geniale uitvinding op share en search qua muziek.
|
Paar jaar geleden had ik wel zoiets gezien ooit, met een hele piechart van genres enzo... En die bands bewogen dan echt zo dichterbij en minder dichtbij haha, supergaaf gedaan - ik zou alleen bij god niet weten hoe dat heette. Ik kwam er toen via een of ander electrobandje in dacht ik...
|
toen ik tool intypte kreeg ik dit:
Filter Korn Quicksand Therapy? White Zombie Melvins Tad Soundgarden Prong Helmet Danzig Alice in Chains Neurosis VAST Godsmack Rammstein Deftones Coal Chamber Clutch Breaking Benjamin Rage Against the Machine :| Niet echt betrouwbaar dus... Ik kreeg bij bol. com ooit eens aangeboden bij een of andre industrial artiest, dat k3 me ook wel zou bevallen :s Dat begreep ik dus echt niet |
Nja klopt vrij aardig, ik heb een paar bands geprobeerd, en als je echt nieuw in een genre bent kan het best helpen.. (iets van idm, postrock, ambient, aparte metal ofzo gaat best aardig)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
O so true my dear friend carn (y) Daar kan ik link ook wel mee leggen :cool: (y) |
|
Citaat:
En, Gefeliciteerd!! |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |