![]() |
Gedicht is gedacht
Gedicht
Gedicht is gedacht Dichters denken gedachten Denken gedachten in dichtvorm Dichten is een kunstvorm Kunstenaar kunnen dichters zijn Dichters zijn kunstenaars Ze vlechten woorden ineen Als een schilder doet met verf Denken kleuren en geuren Schrijven ze op zodat ieder die ze leest Ze ook kan denken en voelen Dichters denken gevoelens Voelen gedichten Leven in woorden En laten anderen meevoelen Met wat zij voelen Ze geven alles Stellen zich open Zodat ieder die het leest Hun hele ziel kent Ik voel de woorden Van de dichter Dichter bij Dan zou kunnen De woorden van een gedicht Zijn de woorden van mijn eigen hart Hoe kan het Dat wij, toch zo verschillend en ver weg Hetzelfde zijn? Hoe kan het Dat iemand, die ik totaal niet ken Mij volledig begrijpt? Een gedicht Zomaar een gedicht Kan je zo raken Ik wou dat ik Jou raken kan Ik schrijf mijn gevoel In woorden, en hoop Dat jij het leest En voelt Wat ik geschreven heb." Ik was mijn gedichten aan het nakijken. Zeggen jullie wat je ervan vindt? |
Mja, ik vind het idee wel leuk, maar je gedicht een beetje te lang denk ik, ik vind hem op een gegeven moment een beetje saai worden :o .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |