![]() |
adventure games ala monkey island, larry en kings quest
ik zoek nog redelijk recente adventure games zoals monkey island en larry. Geen beesten of mannetjes die je opeten of doodschieten, en alle tijd die je wilt. Veel denkwerk en humor..
wie weet nog meer van dit soort leuke spelletjes?? |
Ik denk dat dit op games thuishoort darling :)
Maarre om ff antwoord te geven op je vraag: Koala Lumpur Sam & MAx Hit the road Discworld Broken Sword Meer weet ik ff niet te noemen, maar ik kom hier nog op terug (y) /edit deze spelletjes zijn niet zo heel recent, maar wel ontzettend leuk (y) |
- Space Quest (beetje geweld hier en daar)
- Elvira (adventure + horror/humor, misschien niet je stijl). Vrienden van me ouders waren in de tijd dat ze King's Quest speelden naast KQ ook verslaafd aan Zorq of Zork maar ik weet niet of daar humor in voorkomt als ik het me goed herinner was het meer horror. Ik kom nog terug op de naam van een game waarvan ik zeker weet dat-ie aan je omschrijving voldoet. Het is een spel waarbij je ineens wakker wordt in een wereld die heel anders is dan je jouwe. Je bent een vrije, vrolijke wereld gewend maar de wereld waar je je in bevindt is juist het tegenovergestelde. Gaandeweg kom je steeds meer te weten over de wereld waar je je in bevindt, op een leuke manier. Free City ofzo? Misschien weet iemand anders de naam... Google anders ff op "abandonwarez adventure humor description" |
|
Day of the Tentacle (y)
|
Citaat:
|
Wat zegt Games je? :)
verplaatsing! |
Shivers
Myst |
Day Of The Tentacle
Sam & Max Hit The Road Space Quest (3!) Police Quest |
Citaat:
|
Hmm misschien was het "Return of Zork".
|
Citaat:
ik ga igg Grim Fandango zoeken (alleen vind ik de characters beetje naar :p ) iig bedankt voor de tips tot nu toe, en ik zal ff van ieder spel ff bij die link naar info zoeken! |
"Beneath a steel sky" heet het spel dat ik bedoelde. Kun je op http://www.scummvm.org downloaden.
|
Kyrandia
|
Er komt binnenkort een nieuwe Larry uit. Leisure Suit Larry: Larry Cum Laude.
Een 3D-Larry ;) Lijkt vrij lame though :D |
Het jammere van de nieuwe Larry is dat Larry er zelf niet in voorkomt. Het gaat over z'n neefje.
Screens: http://www.gamespot.com/pc/adventure...reenindex.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
hoe heet dat nieuwe dingetje die pas in de PU stond? iets met zo'n miepje die in een dorp op zoek ging naar mechanische mensen/robots/gevallen:p?!
die schijnt iig wel goed te zijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |