![]() |
Sterkste metaalsoort
Wat is sterker: Titanium, Platina of Staal?
Is er nog een ander metaal (???) dat voor de consument beschikbaar is wat sterker zou kunnen zijn? Hoe zwaar is die dan? [edit] Platinum vervangen door Platina, op advies van Screaming Slave [/edit] |
titanium denk ik.
verder lijkt het me slim om onderscheid te maken tussen 'echte' metalen (titanium, platina in het nederlands :p) en legeringen (staal). ik ga voor titanium, je hoort altijd in films dat alleen diamant sterker is dan dat (of andersom juist). maar goed, ik heb er niet zo gek veel verstand van. :) |
Misschien kan je ook aan zouten denken?
|
Een polymeertje ofzo?
|
Sterkste materiaal : diamant.
Dan bij metalen heb je veel speling. Het hangt allemaal af van de thermische behandelingen (en samenstellingen van de legeringen). |
ik weet niet of diamant het sterkste materiaal is, het moet ook nog geslepen worden met een hardere stof lijkt me;)
dat wordt gedaan met SiC, ook zon harde stof |
lees voor de grap ff de topictitel en first post, mensen.
|
Telt wolfram ook mee? :p
titanium is vooral sterk omdat het "stug" is, het is erg flexibel, sterk en vrij licht. daarom wordt het veel gebruikt vor pantserplaten, tis sterker en lichter als staal, en geeft wat mee, zodat er niet meteen grote gaten in geslagen worden. maar de sterkste metalen zijn legeringen meen ik. |
Dat ligt er aan wat je ermee gaat doen
|
Citaat:
|
Ijzer of een ander goed metaal met nanobuizen van koolstof.
Ongeveer 100 keer sterker dan staal! :) Aangenomen dat een legering ook meedoet in de race, aangezien staal dat ook is! :) Of het ook al beschikbaar is....dat weet ik niet! :) Groetjes Ben(die dat bij een aflevering van discovery had gezien :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En verder ben ik gewoon beniewd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik mag het niet zeggen, maar element 283 is daar uiterst geschikt voor.
|
Citaat:
verarmd uranium? :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
wat overigens niet element nummer 238 is, maar een isotoop van nummer 92 (aangezien het zoveel protonen heeft)
|
ik bedoelde element 283, als onzin-antwoord op Havock's onzin-voorwaarden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
past dat wel in het periodiek systeem? |
Het was spot okee?!
We zijn bij 118 ofzo, 283 is zeer waarschijnlijk uiterst instabiel, maar in SF-films vinden het wel eens cool om zulke elementen te bedenken met fantastische eigenschappen. :) |
:p
|
http://www.nsf.gov/nstw_questions/chem/quest028.htm
havock heeft gelijk :) tis wolfraam als ik deze site mag geloven |
Is het voordeel van wolfraam niet ook dat het uit een soort netwerk structuur bestaat, integenstelling tot titanium die uit vierkanten bestaat? Scheikundigen?
Diamant slijpen ze met diamant.... |
wolfraam wordt ook gebruikt voor APFSDS munitie.
|
Citaat:
zo'n ding is t, een kubus met een balletje in t midden :) |
danku (y)
(dit is dus wolfraam, right?) |
uhhuh, gaaf he? :p
|
Citaat:
Tungsten (element 74) is het sterkste metaal. Tungsten-staal legeringen worden gebruikt voor de 'nozzles' van raketten e.d. (Edit: Tungsten = Wolfram dus :)) |
Citaat:
Klieven van diamenten is gemakkelijk langs een breukvlak; maar ik heb het hier over diamant zonder defecten. Eén enkel metaal benoemen tot sterkst is trouwens vrij onzinnig, aangezien bij constructies enkel legeringen gebruikt worden. |
Strange matter zou wel eens heel sterk kunnen zijn..
http://en.wikipedia.org/wiki/Strange_matter http://www.wired.com/wired/archive/11.02/matter.html |
glas is ook knetterhard, maar sterk.... ;)
|
Ik ga toch voor de strange matter.
|
maar is dat ook een metaal?
|
power metal?
|
Heavy en black metal natuurlijk
|
Volgens mij is wolframcarbide (WC) het sterkst, dat zei een docent van mij althans.
|
idd, wolfram
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38. |