![]() |
Wat is liefde?
Wat is liefde? Wat is de defenitieve betekenis ervan? Deze vragen spoken steeds vaker door me hoofd... Ik ben misschien maar een meisje van bijna 15, maar voor mijn leeftijd heb ik al heel veel meegemaakt. Heb al verschillende relaties gehad en keer op keer heb ik me afgevraagd: Was dat echte liefde? Ik heb nu sinds 6 maanden een heel lieve vriend, maar toch voel ik nog steeds dat er wat ontbreekt... We houden echt wel van elkaar hoor. Maar wat ik me afvraag is, wat is liefde? Is het de seks, je diepste gevoelens met elkaar kunnen delen, het bij elkaar zijn of het gevoel wat je bij die persoon hebt?
Ik zal graag jullie meningen hierover willen en denk niet dat ik dom ben of zow, maar ben gewoon beniewd naar wat jullie van 'liefde' denken. |
daar alleen is liefde goed,
waar men alles ongedwongen voor elkander doet..... iets van die strekking?? Alles delen, liefde, geluk en verdriet???? |
liefde is voor elkaar klaar staan, voor elkaar kiezen, met elkaar verder willen, voor elkaar willen zorgen, etc.
maar wat liefde voor jou is, moet je toch echt zelf ontdekken. En als je het gevoel hebt dat er iets mist tussen jou en je vriend, moet je daar misschien eens over praten..liefde is ook naar elkaar luisteren :) |
Inderdaad, ik denk ook dat liefde voor iedereen toch wel (een beetje) anders is. Iedereen maakt het tenslotte ook anders mee.
Voor mij is liefde alles met elkaar kunnen delen, naar elkaar kunnen luisteren, voor elkaar klaar staan, voor elkaar zorgen, elkaar liefhebben, tsja en wat al niet meer? |
|
Trots zijn dat je bij de ander hoort, zelfs als er geen anderen bij zijn.
|
liefde is... voor dichters...
|
Citaat:
|
ik ben 21.. en ik weet het nogsteeds niet...
|
is voor iedereen anders denk ik, en dan nog, wat maakt het uit?
|
Liefde is een verband wat je vóelt.
Zonder het te zeggen tegen elkaar, maar het toch weten. Liefde is iets wat je niet onder woorden kunt brengen, maar je voelt het letterlijk in je hart. |
Ik denk niet dat je liefde 'letterlijk' in je hart voelt. DAt kan toch echt niet. Maar het is gewoon een sterk gevoel.
|
heb ooit ergens een stelling (was één simpele regel) vernomen, waarib duidelijk werd geschetst dat liefde gelijk is aan haat (en andersom :o :p )
weet alleen niet meer hoe die ging...iemand?? |
Liefde is... God !
|
dat kan ook, ja. :)
Liefde is als je elkaar in de ogen kijkt, en het is donker dus je ziet elkaar niet maar je wéét dat de andere ook in jouw ogen kijkt. En je voelt dat dit geen onnozele crush is. |
Citaat:
Hmmmm ik denk persoonlijk niet dat dat hier bedoelt werd..... ;) |
Liefde is... kut!
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga gewoon uit van mijn eigen ervaringen: liefde is kut! |
Is zeker net uit? Of je liefde is niet beantwoord.
Dan kan liefde idd kut zijn. |
Citaat:
Net uit kan niet. Het is nog nooit aangeweest. Dan is het óók kut. |
liefde is het gevoel dat je bij die ander hoort, dat alles wat je doet goed is omdat die ander het ook zo doet....
hmmmm toch moeilijk te omschrijven.. |
liefde is met elkaar kunnen genieten van stille momenten + deel uitmaken van de ander
|
Liefde is als de wind
Steekt plotseling op Wanneer je het niet verwacht Het woelt iets in je los Waait weg boze gedachten Brengt gevoelens boven Waar je altijd op wachtte Plotseling is het ook Weer verdwenen Laat je achter Verward verdwaald verwaaid En dan alles weer Naar zijn plaats toe waait En je komt weer tot bedaren Wacht je af tot ze weer Langs komt waaien Of niet |
Citaat:
Citaat:
|
Die plotselinge ontploffing van gevoel in je hart. Het kan zo sterk zijn dat het echt voelt of je een klap krijgt, en je even bijna omvalt. Het gevoel dat je uit elkaar dreigt te barsten van emoties, dat de tranen van geluk zomaar heel hoog zitten. Dat je overborrelt van binnen van alles wat je voelt aan mooie en lieve en goede dingen. Er is gewoon geen menselijke manier om dat gevoel te uiten. Zelfs de meest fantastische intieme sex is nog niet dichtbij genoeg, als het om een partner gaat, en stijfknuffelen en platzoenen is nog te weinig als het om je kind gaat.
Je zou ter plekke willen sterven voor die ander, en als het ooit nodig zou zijn zou je zonder bedenkingen hoogstpersoonlijk je rechterarm voor die persoon afhakken. Je zou blindelings een brandend huis binnengaan om die ander te zoeken. Je zou een moord plegen om die ander te redden. Het idee dat hem of haar iets zou kunnen overkomen maakt je misselijk van angst. De gedachte dat iemand hem of haar kwaad doet maakt je woedend. Het beschermingsinstinct is overweldigend. En vooral: het idee dat die ander belangrijker is dan jijzelf. Liefde is een heel intense en instinctieve emotie die je volledig opslokt. |
hebben ze een liedje over gemaakt "what is love"
:D |
Liefde is het gevoel dat je de hele wereld aan kan!!!! En dat komt allemaal door die ene leuke persoon... Waar je zo damned veel van houd...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56. |