![]() |
Surplus: Terrorized into being Consumers
Hebben jullie 6 februari ook Surplus: Terrorized into being Consumers gezien? de Winnaar van de Zilveren Wolf 2003 op het IDFA? hij werd uitgezonden op NL3
De documentaire zet met ritmische beeld- en geluidsmanipulaties vraagtekens achter de mondiale consumptiemaatschappij. John Zerzan ziet het reclamespotje als het machtigste communicatiewapen dat de mens ooit heeft uitgevonden. Binnen een halve minuut wordt de ontvanger gereduceerd tot een machteloze ‘consumptieslaaf’, die gelooft dat het kopen van dingen zaligmakend is. hijs echt :cool: (y) Bush: ,,We must not let the terrorists scare people... to the extent where they don't shop!" |
Niemand?
|
Ik heb hem tijdens de IDFA gezien.
Ik vond de boodschap wel interessant maar na een tijd werden die beelden (die als één of andere mtv-achtige-clip-manier gemonteerd waren) me een beetje te langdradig :s . Wel aparte onderwerpen gekozen zoals die sexpoppen, maar het duurde met net wat te lang :( . |
Ik heb er een stukje van gezien op school, bij maatschappijleer. Tot nu toe vind ik dat ze de boodschap wel duidelijk overbrengen, maar ik ga er pas een oordeel over vormen wanneer ik 'm helemaal gezien heb...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.