![]() |
[oud spel] Maam van een politie-RPG gezocht
Ooit speelde ik een erg leuk politiespel à la Larry en Sam & Max. Het is al zeker 12 jaar oud (draaide op een 286) dus de kans dat iemand dit kent is klein. De personage kon dingen zeggen / pakken etc. door "pick up keys" en dergelijke in te typen.
Je kon met een politieauto'tje door de stad heen rijden om daar zaken op te lossen. Eén van de eerste scenes was geloof ik het pakken van autosleutels om in een politieauto rond te kunnen rijden Is er iemand die ook maar enig idee heeft wat ik bedoel? :bloos: |
Police Quest 1 :).
En tis geen rpg, maar een adventure. Er zijn nog vervolgen op ook, 2 en 3. Kweenie of er ook een 4 was. |
stond ook in de PU:P
|
Citaat:
|
Halloween Harry was gewoon een platformertje met een gast die met allerlei wapens zombies moest neerknallen, dus waar skeleton het over heeft is me een raadsel :p.
|
Citaat:
Hugo's House of Horrors :) |
Citaat:
wat zijn dan de kenmerken van een Role Playing Game? |
rpg is dat je bijvoorbeeld quests oplost, en mannetjes killt waardoor je character in kracht groeit.
|
Citaat:
|
correctemundo
|
er was ook een pq4, ff for the record.
open season oid. die ownde. wel pretty violent. |
Ik denk idd police Quest 1, die heb ik *ooit* gepeeld en er is vaag wat blijven hangen.
|
Citaat:
Of beter gezegd: Police Quest: SWAT ofzoiets. Ik moet binnenkort eigenlijk eens al die ouwe troep weer gaan spelen.. Goed voor de ehhh.. nostalgie! |
hm, ik dacht dat 5 swat was. want die was ook voor windows d8 ik, en pq4 herinner ik me voor 100% zeker als een dos-game.
edit: http://www.google.com/search?q=%22police+quest+5%22 :cool: |
Heb ik ook gespeeld nog. Best wel kut...
Je hoefte maar 1X tegen de stoeprand te rijden en je kon weer helemaal overnieuw beginnen.... |
Citaat:
Was er ook niet een level dat je iemand uit een park moest halen... en als je vergat hem te fouilleren dat hij dan, als je op 't bureau kwam, je baas neerstak met een mes? Ik heb 't nooit uit kunnen spelen omdat ie altijd vast liep |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |