![]() |
salimi
heeft iemand enig idee hoe je salami maakt of wat de ingrediënten zijn?
vast bedankt... |
Salami is een soort worst. Dat maakt de slager...
|
Ik weet dat het bijna hetzelfde is als snijworst, maar dan ook nog met knoflook (en misschien meer) er door verwerkt.
|
ik heb het lang geleden voor t laatst gegeten, toen ik nog vlees at. ik denk, fijn varkenslvees met van die vetstukjes en veel knoflook en peper.
|
en zou het te maken zijn voor vegetariers?
met vegetarische worst ofzo? of heeft iemand enig idee of er al zoiets bestaat? mijn vriend was namelijk onwijs fan van salami maar kan het dus niet eten sinds hij vegetarier is dus ik ben nou op zoek naar een manier om het te maken voor vegetariers omdat ik het nog nergens tegen ben gekomen... sorry voor de typfout in te titel trouwens...zou iemand die aan kunnen passen? |
Het schijnt wel te bestaan, maar waar en hoe het gemaakt wordt, weet ik niet.
|
ik ben op internet wel wat tegengekomen over hoe je het moet maken, 'ns kijken of dat ook gaat werken met vleesvervangers...
als het wat wordt zal ik het recept wel posten :) |
goed, weet iemand waar je het volgende kan krijgen?:
-vloeibare rook -curing salt of sodium nitrate.. (of fe-tsin ofzo?) -nylon netting (wat moet ik me daarbij voorstellen?) -rollade touw |
Citaat:
|
nylon netting is inderdaad kunstdarm... nou nog kijken waar ik dat kan krijgen wat ook in de oven kan...
en rookvloeistof heb ik ook alleen nog maar gevonden in hoeveelheden van 2,5 liter...gaat me toch iets te ver... maar mocht iemand mij een van deze ingrediënten (ook curing salt) kunnen leveren, let me know want ik heb nog niks kunnen vinden... |
Citaat:
|
wat wil je daarmee zeggen?
|
En dan heb je die dingen; hoe ga je dan die worst maken? :|
|
ik heb een recept gevonden wat ik uit wil proberen...
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46. |