![]() |
waar staat dit beeldje.
Weten jullie toevallig waar dit beeldje staat?? Het is voor een prijspuzzel en zelf kom ik er niet helemaal uit.
Ik kan het plaatje niet goed toevoegen maarals je naar www.nd.nl/schatgraven gaat en dan op puzzel 10 drukt zie je de vraag. alvast bedankt. |
dunno
|
Geen idee.
|
Weet ik niet.
|
eyz julie strikje hebben 2 verschillende kleuren :cool: :D
valt me nu op :p |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Vlakbij de Westerkerk in Amsterdam.
|
Citaat:
|
ik ga nog liever schat graven in mijn holletje! kom op hé:D
|
Citaat:
|
Hoe moet ik dat nou weten?
|
Citaat:
http://www.jack-travel.com/Amsterdam...k_Memorial.jpg |
in utrecht.
|
|
Voor de oude Janskerk in de Utrechtse binnenstad gebeurt het iedere zaterdagen verschillende keren. Moeders met kinderen maar ook ouderen of een groepjejongeren lopen dan van de Bloemenmarkt met een bos bloemen in de hand naarhet beeld dat vóór de ingangspartij van het middeleeuwse kerkgebouw staat.Het stelt een rank meisjesfiguur voor , met korte rok en de armen op de rug,die met heldere blik vooruit kijkt.Wat beeldhouwer (wijlen) Pieter d'Hont hier heeft gerealiseerd, is wellichteen van de indrukwekkendste oorlogsmonumenten dat ik ken.De meisjesfiguur stelt namelijk Anne Frank v oor, de jonge vluchtelinge diein de jaren dertig met haar joodse familie uit nazi -Duitsland naar Nederlandwas gevlucht. En die tijdens de bezetting, vanwege diezelfde nazi's, moestonderduiken in een 17de-eeuws zogeheten achterhuis in Amsterdam. Door lafverraad werd zij uiteindelijk met haar familieleden opgepakt en vervolgensvermoord in een vernietigingskamp. Het is door Anne Frank's bewaard geblevendagboeknotities dat zij, zoals dit heet, onsterfelijk is geworden. Eenmenselijker symbool voor de slachtoffers van de Tweede wereldoorlog iseigenlijk niet denkbaar.
simpel ;) |
Citaat:
|
In Utrecht dus.
|
Citaat:
|
Niet in HAsselt...
|
ik gok in utrecht :rolleyes:
|
Utreg. :)
|
Utrecht.
|
Urecht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom mogen deze links wel geplaatst worden en een naar:
[url]www.eatbenjedan.com[url] niet??? :confused: |
Haha.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat flauw dat ditzelfde beeldje op meerdere plekken staat :o
Maar goed. Het enige Anne Frank beeldje dat ik ken staat op de Westermarkt in Amsterdam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik wil dit topic niet verpesten; Utrecht was het toch... |
Citaat:
|
Origineel antwoord. :o :D
Utrecht, voor de Janskerk. Op het Janskerkhof. |
heb ja alle andere antwoorden al?? en wat als je wint? ga je het delen
|
Utrecht idd. Ik herkende het wel als staande in Utrecht. Maar i wist niet dat het voor de Janskerk stond. :bloos:
|
Utrecht :o of niet jewel zij staat in Utrecht!
|
Citaat:
|
in utrecht ;)
|
UTRECHT! Janskerkhof :) dicht bij de Image :P Kom ik nogal vaak nl :P :bloos:
|
Citaat:
|
Daar kom ik altijd langs met de bus :)...Utrecht dus :).
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |