![]() |
Als jij een Wo/HBO/MBO opleiding mocht bedenken...
wat zou dat dan inhouden?
Oftewel: stel dat er een nieuwe opleiding kwam, wat zou dat dan moeten zijn volgens jou? |
Poeh, er is al zo veel........
|
Er zijn inderdaad al genoeg studies. Nederland telt op dit moment om en nabij de honderdveertig WO-studies en een ruim tienvoud daarvan aan HBO-opleidingen. Het lijkt me niet dat er daar nog meer bij moeten komen. :D
|
Citaat:
|
Forumpostkunde
|
Citaat:
We moeten juist toe naar een afname van het aantal opleidingen om de duidelijkheid en overzichtelijkheid te verhogen. |
Ik zou dan een opleiding bedenken waarin alles is samengevoegd wat ik graag wil leren en weten. Niet dat ik dan weet wat ik daar later mee kan gaan doen, maar het is ook maar fantasy.
Een paar dingen die er hoe dan ook in voor moeten komen: - Psychologie (biopsychologie, filosofie, opvoedkunde... dat soort dingen) - Sterrenkunde (onderzoek en informatie over planeten maan en dat soort dingen) - Iets met boeken, literatuur - en dat ik iets kunstzinnigs kan doen - Uhm,... verder nog gewoon algemene interessante feitjes :D Als je dat samenvat in een opleiding ben ik flink tevreden. Of bestaat er zo´n opleiding? Zo ja, please tell me! :D |
Citaat:
Onderwijsprogramma: - Nederlandse taal. - Discussietechnieken. - Maatschappijleer. - Geschiedenis. - Economie. - Recht - etc. (Wie weet nog meer cruciale vereisten?) |
Serieus,
Ik denk ook dat wel zo langzamerhand wel genoeg hebben. Dat ambitieuze school/uni-bestuurders deze mening niet delen blijkt wel over de grote hoeveelheid opleidingen die jaarlijks bij worden aangedragen bij Nijs. (Nijs gaat over HBO&WO, Van der Hoeven doet MBO dacht ik...) |
Citaat:
|
creativiteit en mediciche stof in 1 studie.
|
creatieve medicijnen ontwerpen met allerlei rare bijwerkingen :D(y)
Lang leve de farmacie-industrie(y) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar heeft toevallig iemand een idee welke studie daar dicht bij in de buurt komt? Want ik ben me weer flink aan het oriënteren, maar kom er maar niet uit. |
Waar ik aan zit te denken past prima als afstudeer richting bij een bachlor psygologie/sociologie, maar toch:
Een studie over de belevingswereld van mensen mbt alle virtuele mediums. Online cultuursvorming, hoe een interface de emoties beinvloed, waarom kunnen sommige mensen wel goed met computers om gaan en anderen niet, zou het ook anders kunnen ect. Maar dus ook ontwerp. |
Citaat:
|
Een opleiding die zich alleen maar richt op spelling en het vermijden van taal- en stijlfouten.
|
Een combinatie van psychologie, politicologie, rechten en criminologie.
|
Een opleiding Sociaal Gedrag (y) te volgen door iedereen met a-sociaal gedrag.
je leert dan bijvoorbeeld hoe je je in het openbaar vervoer moet gedragen, op straat, op je werk, op school, in het verkeer, etc. |
Leuk idee voor een topic (y)
Iets van welsprekendheid, dus dat je leert goed voordrachten te houden in het openbaar. |
Citaat:
Of een beta-gamma propedeuse aan de UvA. |
Citaat:
|
ik denk dat ik een opleiding zou verzinnen net zoiets als geneeskunde maar dan zonder inloten. en je zou er met alle profielen heen kunnen.
Mss een kruizing tussen hbo-v en geneeskunde. iig veel met biologie :) |
een mbo niveau 2 muziek opleiding. alles is niveau 4 of hbo..
|
leuke up mevrouw kokos!
|
MBO Niveau 2 zijn vakopleidingen, zoals kok, vrachtwagenchauffeur, kapster, schilder, metselaar enz.
In dat geval kan je beter zeggen: bedenk maar een nieuw beroep. |
Ik zocht een jaar geleden naar combi tussen geschiedenis theologie en culturele antropologie,
Dit jaar heeft de VU er al 2 in 1 studie samengevoegd --> historische antropologie.. das wel super :D Maar ga toch maar geneeskunde proberen :o |
Upppp, dat is niet de bedoeling. :)
|
Citaat:
|
:d
|
Ach ja, soms vergeet je een knopje hé :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |