Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [picture]Image (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=753755)

asilvermtzion 20-02-2004 02:27

[picture]Image

http://picserver.org/view_image.php/478771

GRRR 20-02-2004 02:57

geinig

ik snap je kleurgebruik alleen niet. wat heeft het roze met het onderwerp te maken? is het een oogknip naar de fragiliteit van de mens die gebroken en gedreven wordt door de tand des tijd. hebben de cijfers betekenis? het beeld zou denk ik goed staan op doek van 3x3

asilvermtzion 20-02-2004 03:06

Citaat:

GRRR schreef op 20-02-2004 @ 03:57:
geinig

ik snap je kleurgebruik alleen niet. wat heeft het roze met het onderwerp te maken? is het een oogknip naar de fragiliteit van de mens die gebroken en gedreven wordt door de tand des tijd. hebben de cijfers betekenis? het beeld zou denk ik goed staan op doek van 3x3

het kleurgebruik is lief

het tegenovergestelde van bruine, zwarte olie is lief roze.

het tegenovergestelde van een mooie horizon is een machine.

je interpretatie is goed, maar niet de mijne. des te meer leuke interpretaties, des te beter het werk.

Het suggereert het grote verschil tussen ons en de natuur. Het beginsel van de techniek --> Het tandwiel . Het is een contrast.
bekijk de horizon op antarctica geen mens aan de pas gekomen. bekijk nu de horizon in NY, geen natuur aan te pas gekomen. Die gebouwen/constructies staan er door techniek (tandwielen).
Bedankt voor je compliment. ik wou dat ik het had op een doek van 3x3

Peperkorrel 20-02-2004 08:35

Ik vind de achterliggende gedachte maar een beetje matig. Cliché is een groot woord, maar zoals sommige ideeen en bedoelingen je motiveren ergens over na te denken, zo heb ik hier een gevoel van "ah..tja...". Ik denk ook ergens dat het door de uitwerking komt..het gebruikte beeldmateriaal is makkelijk gekozen en nog makkelijker samengevoegd. (weinig samenhang, behalve dan dat de tandwielen 'de horizon breken'. Vrij recht toe, recht aan, gezien de tekst)
De woorden in een plaatje als dit zouden sowieso eigenlijk overbodig moeten zijn. Ik vind persoonlijk dat die zwevende woorden het alleen maar iets kitscherigs meegeven.

Puur visueel gezien: ik vind het contrast van de lucht . De manier waarop de wolken overlopen in de lucht is gewoon echt niet mooi, met name tegenover het relatief scherpe tandwiel. Het hele plaatje oogt eigenlijk pixelig en onscherp.
Kleurgebruik spreekt me nog het allerminst aan...
Nouja, hoop toch dat je hier wat aan hebt ;)

asilvermtzion 20-02-2004 08:59

Citaat:

Peperkorrel schreef op 20-02-2004 @ 09:35:
Ik vind de achterliggende gedachte maar een beetje matig. Cliché is een groot woord, maar zoals sommige ideeen en bedoelingen je motiveren ergens over na te denken, zo heb ik hier een gevoel van "ah..tja...". Ik denk ook ergens dat het door de uitwerking komt..het gebruikte beeldmateriaal is makkelijk gekozen en nog makkelijker samengevoegd. (weinig samenhang, behalve dan dat de tandwielen 'de horizon breken'. Vrij recht toe, recht aan, gezien de tekst)
De woorden in een plaatje als dit zouden sowieso eigenlijk overbodig moeten zijn. Ik vind persoonlijk dat die zwevende woorden het alleen maar iets kitscherigs meegeven.

Puur visueel gezien: ik vind het contrast van de lucht . De manier waarop de wolken overlopen in de lucht is gewoon echt niet mooi, met name tegenover het relatief scherpe tandwiel. Het hele plaatje oogt eigenlijk pixelig en onscherp.

iamsorry

EggeD 20-02-2004 09:29

Wel leuke nick.

asilvermtzion 20-02-2004 09:51

Citaat:

EggeD schreef op 20-02-2004 @ 10:29:
Wel leuke nick.
?

EggeD 20-02-2004 09:54

Citaat:

asilvermtzion schreef op 20-02-2004 @ 10:51:
?
Mt. Zion

asilvermtzion 20-02-2004 09:59

Citaat:

EggeD schreef op 20-02-2004 @ 10:54:
Mt. Zion
ha bedankt maar ik ben een dief

EggeD 20-02-2004 14:40

Citaat:

asilvermtzion schreef op 20-02-2004 @ 10:59:
ha bedankt maar ik ben een dief
Ik bedoel dus dat degenen die je bestolen hebt coole muziek maken.

asilvermtzion 20-02-2004 16:35

Citaat:

EggeD schreef op 20-02-2004 @ 15:40:
Ik bedoel dus dat degenen die je bestolen hebt coole muziek maken.
nee hoor

EggeD 20-02-2004 17:45

Citaat:

asilvermtzion schreef op 20-02-2004 @ 17:35:
nee hoor
Haha wat bedoel ik dan ?

cut_off 20-02-2004 17:47

Best mooi :).

wood 20-02-2004 19:21

Citaat:

Peperkorrel schreef op 20-02-2004 @ 09:35:

mee eens

asilvermtzion 20-02-2004 22:50

Citaat:

wood schreef op 20-02-2004 @ 20:21:
mee eens
ja, bij nader inzien echt wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.