![]() |
Diner voor 2 personen
Morgen ga ik koken voor een jongen (en voor mijzelf). Ik wil hem een beetje inpakken met mijn kookkunst natuurlijk ;)
Maar ik ben alleen gewend om voor 5 personen te koken: dan kan je heel makkelijk zo'n mix van Knorr ofzo maken. Dus nu de vraag: wat is leuk om te maken? Het moet wel iets meer zijn dan vlees, gebakken aardappeltjes en sla ;) Wokken is altijd goed, dat doe je ook makkelijk voor 2 personen. Maar ik weet niet of hij een wok heeft :o Dus andere niet-wok recepten zijn ook welkom! |
Cous cous (y)
gewoon zo'n pakje met voorgekruide cous cous kopen. Daar staat meestal ook wel bij wat er bij past (gehakt, courgette, aubergine, tomaat, champignons etc.) |
oeh..oeh.. kip tandori ook van knorr...dat is dan voor ongeveer 3 personen..nouja..blijft er maar wat over toch?
|
Op www.ah.nl kun je makkelijk op recepten zoeken.
En op andere sites vast ook wel. ;) |
Lasagne maken is ook leuk en vinden veel mensen lekker. Het is ook helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Een quiche (hartige taart) is een andere optie en daar mee kan je de vulling ook heel erg varieren.
|
Jah, lasagne en quiche wilde ik ook noemen :).
Met bechamesaus (van poeder uit een zakje) en plakjes kort gebakken aubergine (beetje geperste knoflook in de pan tijdens het bakken, maar de stukjes knoflook niet meenemen in de lasagne) en kleine stukjes kip (ook even bakken van te voren) of gewoon gehakt ofzo is lasagne erg lekker en 't ziet er chic uit maar 't is niet moeilijk en kan eigenlijk niet mislukken :) |
Ah Roos, voor je vriendje zeker ;)
|
Knorr Wereldgerechten is lekker. Maar dan moet je of course niet laten merken dat het uit zo'n pakje komt ;)
Wat ik een keer voor een vriendinnetje gemaakt heb was: Een struisvogelbiefstukje (goedkoop bij de Aldi), risottorijst met geroerbakte groenten (broccoli, paprika en een uitje) en een subtiel vleugje knoflook. En een advocado salade met lente uitjes, stukjes tomaat en een Franse mosterd dressing. Dit alles stop je in de schil van de advocado. Ik had er groot succes mee (y) :D |
kip siham, hebben wij laatst gegeten, was lekker!
|
soempia's met eigengemaakte bamie en euh ik kan de naam van dat ene gerecht niet vinden... het was iig vlees
|
patat
pizza of shoarma ruimte keus zou ik zo zeggen.. nee, ff serieus biefstukje, lekkere gebakken aardappeltjes sperziboontjes, wat sla (niet te veel anders komt het niet op met klein tomaatje erop plz) stroganof saus erop ofzo mayo en zout op tafel lekker rood zwoel wijntje erbij als toetje roomijs met warme abrikozensaus erop, en een beetje slagroom. |
tortelini (of hoe het ook gespeld mag worden)? En dan als toetje iets van roomijs met saus ofzo wat hierboven al gezegd was :)
|
Mag ik als toetje het kaneelijs van de ah aanraden? Dat is werkelijk god-de-lijk. Die avocadosla lijkt me ook erg lekker, maar dat komt omdat ik gek ben op avocado.
Als voorgerecht doen mijn gevulde artisjokken het altijd erg goed(y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03. |