![]() |
[3D] Mijn truck (inzending voor Expose II)
Dit is mijn inzending voor een 3D still wedstrijd (expose II) Enjoy :)
http://www.clawhammer.nl/truck/showtruckweb.jpg |
jij hebt het wel aardig door zo te zien (y) :) . Erg mooi alleen jammer van dat plaatje van die tijger aan de zijkant, maar voor de rest: (y)
|
Tering.. mooiste wat ik ooit met een 3d programma heb gezien.
Ik vindt al die plaatjes erop tevens kinderachtig, en dat ge666. |
:eek: wow ik vind het bijna een foto
heel mooi gedaan :) |
Citaat:
|
Erg mooi!
Hoe is de belichting gedaan als ik vragen mag? |
Bijna foto, Alleen die tijger vind ik niet zo super.
|
Bedankt voor de reacties :D
Aangezien Amerikaanse truckers een redelijke wansmaak hebben, leek het mij toepasselijk om dit ook vol te houden :evil: De jury is ook grotendeels Amerikaans, en die zijn over het algemeen wat doller op kitsch dan wij hier. Dat was eigenlijk de redenatie erachter. Ik hiervoor contact gezocht met een aantal Amerikanen voor advies. Ben heel benieuwd, ik heb nog niets gehoord, maar ze zijn nog aan het beoordelen. (de jury, niet de Amerikanen) :) Citaat:
1 indirect 1 hrdi map (skylight), (meer voor de reflectie dan voor het licht) Daarna doorbewerkt met photoshop. (licht only natuurlijk.) Nadeel: omdat het voor drukwerk is, moest het op 4000X2659 gerenderd worden, dat duurde nogal lang. |
niets voor aan mij muur
maar prachtig verder :) hoe lang? |
rendertijd: 56 uur
werktijd: ongeveer 60 uur |
Dude.. zoek een vriendin..
:P |
maakt wel een redelijke kans denk ik :) zeer strakke shit! andere entry's zijn ook ernstig though, en verder zit er in dit geval geen idee achter, of is het volledig uit 't hoofd, maar dikke pet af, bijzonder net spul! zou graag een versie zien zonder de satanische poepzooi..
|
mooi hoor ! :eek:
|
Ziet er goed uit... :) Enige punt van kritiek is dat ik de reflectie persoonlijk te hoog vind, het mag van mij wel wat roestiger allemaal. Dit is net iets té cgi achtig.
Of je kans maakt voor Expose II is moeilijk te zeggen trouwens, volgens mij is het niveau van/het aantal inzendingen van deel II echt gruwelijk hoog. :) |
Ziet er erg mooi uit. Alleen die texture van die tijger lijkt me wat te hoog zitten (dat is natuurlijk ook weer een puntje van niets), maar verder (y)
|
Ik vind 'm niet mooi, maar ik heb wel ontzettend veel respect voor je techniek en beheersing van het programma :|
|
ja och, als je net zo lang met je piemel speelt kun je ook porno acteur worden. hij is idd niet echt spannend qua onderwerp, maar respect voor je inzet.
|
ik vind de voorkant (grill/bumper) te steriel
maar voor de rest prachtig |
Wow, man!, props props props! ..
Alleen die tijger hé.. maar echt .. WoW! |
Is dit met een programma gemaakt.... W o W!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
looking good, maar om toch maar ff kritiek te leveren:
-de achtergrond is veel te licht ten opzichte van de truck. T lijkt zo net een stoffige overbelichtige 'garage' en daar zou die truck ook zeker wat van mee moeten krijgen. -het asfalt is een wel erg groffe texture. Realistisch asfalt zou het plaatje toch wel gecompleteerd hebben. -zoals al meer mensen zeiden; het chroom is nogal steriel. |
eh oh ja, het is wel net een speelgoedtruck hoor... een beetje op schaal dan, maar het is net plastic.
|
Offtopic: heeft iemand voor mij cdilla.dll van 3dsmax 5.1?
|
Citaat:
Wat betreft de steriele look: Ik heb daarom de emmer en de wax potjes er bijgezet :) De machine is totaal gewaxed, en helemaal schoon, zoals dat hoort bij een showtruck, de oude roestige garage als omgeving leek mij een mooi contrast. :) Omgevingen moet ik nog een keertje aandacht aan besteden, kan waarschijnlijk veel beter, maar niet in de 3 weken die ik had voor deze contest. hier staat de 300DPI versie (1.6mb): www.clawhammer.nl/truck/showtruckbig.jpg Misschien zie je de kruisjes nogwel in de schroeven :P |
veel pixXxels voor je geld.
wel mooi. snap alleen de achterwielen niet helemaal. of liever: de velgen. of liever: de weerspiegeling in de velgen. |
echt vet mooi man:D!, gewoon fotorealischtisch!
|
gvd briljant
|
Je-zus.. echt te briljant
|
Damned echt mooi, je merkt gewoon niet dat het 3d is.
Ik dacht echt dat het een gewone foto was :eek: (y) :cool: |
mooi gemodelled/textured, goede belichting....
Maar de scene is gewoon kut. Een still moet iets uitdrukken, en dat doet die van jou niet/nauwelijks. Hoelang was je rendertijd en op wat voor een bak (processorspeed en geheugen) en welk paket? |
Citaat:
56 uur (zoals al eerder aangegeven) op een AMD XP 2200+ met 1024 mb intern, 3DS MAX 5.1 en Brazil als renderer. |
Citaat:
Toch jammer dat het niet haalbaar was, want soms is dat juist belangrijker dan hoe goed alles daadwerkelijk gemaakt is :) Wat wilde je ermee uitdrukken dan? Kun je dat verwoorden? |
Citaat:
http://www.clawhammer.nl/truck/Truck800.jpg Ik kan niet echt aangeven wat ik ermee uit wil drukken, ik denk "Made in America", of "Diesel Power". Dat komt wel dichtbij. Niet te veel bij na gaan denken. :D (klap ik van dicht. :P) Mijn aankomende werk zal echter wel minder toegangelijk zijn. (zo dat klinkt weer belachelijk kunstzinnig.) :evil: |
damn....die is mooi!
|
Als je er 666 en lucifer opzet moet het logotje (beeldje) op de motorkap minstens een omgekeerd kruis / pentagram zijn om het af te maken :P
of gewoon weglaten :P maar hij zietter tof uit! (y) |
Ik heb niet zoveel verstand van dit soort dingen. Maar wat ik hier zie ziet er erg goed uit :)
|
Post eens een wireframe :)
|
ik geloof er geen ene fluit van die zwarte truck komt me te bekend voor.
|
Citaat:
http://www.clawhammer.nl/truck/wire.gif |
Erg jammer dat je bij die 3000dpi-versie zo goed de polies kan zien zitten. En uhm, hier en daar is het net iets te veel afgeraffeld heb ik 't gevoel. Zoals aan de voor- en bovenkant van de motorkap (hoe 't ook mag heten) is de rand te scherp. Net als bijna alles eigenlijk. Had net wat meer tijd gestoken in de puntjes op de i zetten, en hij was een heel stuk mooier en beter geweest, imho. Het enige wat 't nog interessant maakt, is de hdri-map, maar ja, dat kan iedereen. Oftewel: de techniek heb je -zover ik 't kan beoordelen- wel onder de knie, maar je moet wat meer tijd en energie in 't afwerken en 't echt (lees: levend) maken steken. Dit is allemaal net iets te gelikt, en daardoor te nep.
Maarja, ik ben ook maar een beginneling in de 3d-wereld, kan er nog niets van (beetje een autootje van 'n blueprint namaken :o ), dus je moet mij ook weer niet al te serieus nemen. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.