![]() |
Ik ben een boom - deel 2
ik zie een boom
die in de winter duizend roze bloemen heeft ik zie een boom en kleine groene knoppen waaraan de honing nu al kleeft ik ben een boom die harde regen kou en donker overleeft ik ben een boom die vanaf heden nog veel meer voelt en liefde geeft |
Hmm, die laatste twee regels van de tweede strofe kloppen niet helemaal volgens mij, die laatste is iets te lang, die derde regel kan op zich wel, maar ik leg de klemtoon op aan in plaats van waar, daardoor leest het niet helemaal goed denk ik.
Verder is het een leuk gedichtje, deel een kan ik me niet meer herinneren, maar ik vind dit echt iets om aan iemand te geven, vriendschapsgedichtje ofzo. |
vanaf het heden??
2e strofe loopt niet helemaal goed. Herkenbaar qua jouw stijl van schrijven, had je het vorige gedicht ook in deze stijl gezet?(zou je die nog willen plaatsen?) Inhoudelijk Mooi en toegankelijk. Duidelijk, leuk-rijmend gedichtje. Qua orginaliteit; hier mis ik iets in en ik weet niet wat. |
Citaat:
waaraan de honing nu al kleeft - + - + - + - + Citaat:
Ik zal Deel 1 nog posten. Dat was wel in een andere vorm, eigenlijk wel jammer, maar ik kreeg het niet voor elkaar dit deel ook in die vorm te schrijven. Misschien als ik het nog eens probeer, later. Citaat:
Bedankt voor jullie reacties! |
Ik ben een boom - deel 1
Ik ben een boom die in de winter geen bladeren meer heeft, maar bloeit. Al is het koud, ik overleef. Mijn bloemen roze, mijn wortels in het ijs. Ik ben een boom die straks haar eigen bladeren weer heeft. En in de lente, als de zon meer schijnt, gewoon weer liefde geeft. |
Citaat:
Ik vind deel 2 trouwens mooier dan deel 1, die komt wat zwaarder op me over :) . |
Ik vind dit echt een mooi gedicht. De eenvoud, de complexiteit, alles. (y)
|
Citaat:
Je hebt wel gelijk, ik denk dat ik de woorden 'de', 'nu' en 'al' weglaat. Terwijl ik zo overtuigd was van mijn eigen gelijk. ;) Dank je wel! (en Johan ook :)) |
(nieuwe versie)
Ik ben een boom - deel 2 ik zie een boom die in de winter duizend roze bloemen heeft ik zie een boom en kleine groene knoppen waaraan honing kleeft ik ben een boom die harde regen kou en donker overleeft ik ben een boom die vanaf heden nog veel meer voelt en liefde geeft |
Citaat:
|
dat gezeik altijd over de vorm en wat er allemaal niet lekker loopt.
tuurlijk is dit wel belangrijk, maar moet het inet meer gaan over de betekenis van een gedicht?? ... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |