![]() |
Virus geplakt aan een belangrijk windowsbestand
Ik heb een virus. Het bestand waarop de virus zit is een bestand die je niet kan verwijderen. Windows heeft het nodig! Hoe haal je het in godsnaam nou weg!
Alvast bedankt voor de suggesties! |
Aan welk bestand zit het dan?
EN heeft WIndows het nodig of is het enkel in gebruik? |
Wat voor virus heb je dan? Bestaat er geen removal voor?
|
het heet winpup en het zit vast aan een bestand met allemaal cijfers, die je nodig hebt bij het opstarten of zo.
|
Citaat:
winpopup is normaal En er is geen bestand nodig met allemaal cijfertjes.. Maak eens wat screenshots of geef eens ene reden waarom je denkt dat het een virus is.. |
Hiervoor heb ik wel een goeie oplossing...maar ik weet niet of je dat wel wilt uitvoeren....
kopieer een soortgelijke bestand vanuit andere computer op je floppy. Start jouw besmette computer op in MS-DOS, dus windows moet uit zijn. Doe dat met opstartdiskette. Ga naar die besmette bestand toe en verwijder het. Zo iets van: "cd windows" (gaat naar map windows, of andere map) "del besmettebestand" (Verwijdert het bestand) "copy a:\goeiebestand c:\windows\" Start de pc opnieuw op. Je bent uit van je problemen. suc6 |
Citaat:
Ik denk dat eht verstandigste wat je kan doen is even Knoppix downloaden met Knoppichillin (van C'T magazine). Dit dan draaien dat ie virussen ook verwijderd in plaats van alleen detecteerd. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |