![]() |
4 VWO naar 5 HAVO
weten jullie misschien of dat kan? ik ben van plan dit misschien te doen omdat ik het echt zwaar vind..heeft iemand van jullie dit gedaan? en zo ja.. hoe ging dat?
alvast bedankt :) |
bij ons kan het niet. je kan niet zomaar in het examenjaar instappen. dan heb je teveel gemist en niet genoeg afgerond enzo.
maar ik weet niet of het op geen enkele school kan of alleen bij ons niet |
Op mijn school kan het wel, maar je moet wel precies hetzelfde vakkenpakket hebben.
|
Ik dacht dat je alleen van 5VWO naar 5havo kan, dit omdat je in 5v al veel meer schoolexamentoetsen hebt gehad en dus al meer werk hebt geleverd.
|
Citaat:
je mag bij ons gewoon nooit in een examenjaar instappen. het maakt niet uit van welk niveau je komt. |
bij ons kan je alleen maar via 5 vwo naar 5 havo. Of van 4 vwo naar 4 havo. Verder niet.
|
het kan wel maar is erg uitzonderlijk als je van 4 vwo naar 5 havo wilt moet je namelijk een inhaal progamma doen omdat ze in havo al allerlei toetsen hebben gedaan enz in havo 4 aangezien je waarscheinlijk niet zon sterke leerling bent als je van 4 vvo naar 5 havo gaat zeggen de meeste scholen dat het bij hun niet kan
|
Bij ons op school kan het niet, denk dat het uberhaupt niet kan ivm met SE-toetsen
|
Bij ons op school kan het niet, je moet dan eerst terug naar 4 HAVO.
|
Bij mij op school kan dat geloof ik niet.. ivm SE's
|
bij ons kun je van 4v naar 4h en van 5v naar 5h, maar dan moet je wel wat dingetjes inhalen.
en bij ons kun je zelfs van 5h naar 6v. |
Het zal vast in een uitzonderlijk geval wel kunnen maar ik vraag me af of je het dan minder zwaar krijgt, want je moet vast en zeker allerlei dingen inhalen enzo, waardoor je het minstens zo druk krijgt als in V4, denk ik
|
Bij ons op school kan het ook niet. Een meisje uit mijn klas ging vorig jaar in 5 vwo naar de havo.. maar zelfs toen moest ze naar 4 havo. :eek:
|
Citaat:
Het is ontzettend klote als je er in de 4e achter komt dat het niet gaat, want alle keuzes die je dan maakt zijn in principe niet goed. Op je school kun je informeren naar een overstap naar 5havo maar soms kan dit gewoon niet. Plus dat je een ontzettend druk examen jaar zult krijgen, met een grote kans dat je het niet haalt. Als je er toch voor kiest om door te gaan is dat ook moeilijk, maar misschien kun je het wel halen dmv blijven zitten en extra bijles. Ik zou eerst informeren op je school, zij kunnen je vast goed helpen. :) |
hmmz.. ga toch maar even vragen ja.. tanx :)
|
Citaat:
die bleef in 4vwo zitten en in 5vwo redde hij het weer niet. toen moest ie naar 4 havo. nu zit ie dus in 4havo, terwijl hij gelijk met mij begonnen is en dus in 6vwo had kunnen zitten... |
Je kan wel een spoedhavo doen bij een ROC.
Dan kan je Havo 4,5 in één jaar doen. Moet je er wel voor zorgen dat al je handelingsdelen goed afgetekend worden en dat je zorgt voor de PTA's van je vorige school. |
Ow ja als je geen VWO meer doet zijn de consequenties niet echt groot geloof ik.
Je kan niet meer naar een universiteit en bij sommige HBO's nemen ze alle profielen bij VWO niveau aan, maar niet op HAVO niveau. Dus misschien moet je eerst ook nog ff kijken wat je na je studie wil gaan doen. Verder zijn er ook consequenties als je het éénjarige traject niet haalt. |
Citaat:
|
Een paar mensen uit mijn klas zijn wel van 5vwo naar 5havo gegaan, of dit ook kan weet ik niet.
|
Citaat:
|
bij ons gebeurt het wel, maar dat is dan wel een echte uitzondering: het is een keer gebeurt. Dan moet je dan nog wel redelijk goed zijn (niet heel extreem dus)
|
Dat kan niet. Je kunt op zijn hoogst 5&6 VWO in één jaar doen, zoals NN al voorstelde. Of na je havo gewoon in 2 jaar je VWO halen. Wat ook kan, is dat je naar VWO 4 gaat. Maar ik zou gewoon eens informeren bij je decaan. Als je cijfers goed zijn, zou het geen probleem moeten zijn :)
|
hmmz.... ga toch maar even praten denk:)
|
Citaat:
|
4vwo->4havo moet sowieso kunnen, scheelt 1 jaar
ik zou t niet doen |
hey nina (sorry, ik voel me gewoon très verbonden omdat we op t molenplein zitten ;))
Volgens mij kan het hier dus niet, je kan wel van 4vwo naar 4havo.. anders mis je teveel. Als je het zeker wil weten, moet je anders gewoon even langs de Feyter. |
hahahaha.. vet toevallig men! nee.. ik ga het toch niet doen denk... van het Vwo naar de Havo.. ik hoor ook van de leraren dat ik het makkelijk red.. ga gewoon lekker het Vwo afmaken...:):)
|
Citaat:
|
:)
|
Citaat:
|
Het ligt er een beetje aan hoe je school de schoolexamens invult. Moet je dus voor bij school zijn.
|
Citaat:
En ik heb in totaal dit jaar al 10 uur m'n boeken opengehad, thuis... |
Citaat:
|
haha.. mensen .. ik weet het cker > ik ga gewoon lekker m'n VWO afmaken.. daarna lekker een jaartje reizen ofzo.. en dan naar de universiteit..
b.t.w > tanq voor jullie reacties :):):) kusje! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24. |