![]() |
Linker Onderarm heb ik niet
hallo
ik ben sjoerd en ik ben 14 jaar en ik heb eigenlijk maar anderhalf arm. ik ben zo geboren en het maakt me nu niets meer uit dat ik geen 2 armen heb maar ik heb een probleempje :) Mijn linker bovenarm is nu helemaal niet gespierd terwijl mijn rechter dus de hele arm heel gespierd is. Daarom wou ik jullie vrage hoe ik mijn linker bovenarm iets gespierder kan krijgen??? alvast bedankt :) http://www34.brinkster.com/sjoerdvo/...g%28271%29.JPG |
ik denk niet echt dat dat gaat aangezien je biceps en de spier aan de andere kant van je arme dienen om je onderarm te bewegen. de spier op je schouder kan je wel trainen en ook een spier op je schouderbla loopt door tot je bovenarm.
|
@ sjoerdvo: ik neem aan dat je je arm gewoon kan bewegen, maar dat je hem minder gebruikt dan je andere arm (dat is ook de reden waarom de andere veel gespierder is).
Het lijkt me dat elke spier in je lichaam te trainen is, dus waarom dan ook niet van je halve arm? Kun je niet een gewichtje om je arm binden en daar oefeningen mee doen? |
Het idee is leuk, maar een gewicht om je arm binden lijkt me nou ook niet egt iets.Aangezien je nix kunt vastpakken lijkt het me echt heel moeilijk worden :s En zowieso ook omdat je je arm dus niet kan buigen(toch?) majah je hebt hier verder nixaan maar ik weet het ook niet
|
Met gewichtjes bedoel ik zandzakjes of zo, geen haltertjes, de zakjes die ik bedoel gebruiken ze bij bijv. aerobics en kun je om je enkels binden (als een soort band) en hij kan nog gewoon zijn arm opheffen neem ik aan.
Vwb oefeningen zou de ts langs een sportschool of fysiotherapeut kunnen gaan. |
Daarmee zou hij dan zijn schouders trainen. Sorry jongen, het is niet mogelijk om jouw arm te trainen.
|
het enige wat ik kan bedenken is om gewoon je biceps aan te spannen, maar dat is niet echt heel erg effectief.
|
Misschien zwemmen? Weet t eigenlijk niet :o
|
je hebt toch ook van die dingen die je om je buik doet, en die dan zo gaan trillen. Je hoeft er zelf niets voor te doen.
bestaan die mss ook voor armen? |
ja daar zat ik ook al aan te denke om bijvoorbeeld zakjes zand erom te hangen :)
maar om naar een art te gaan lijkt me een beetje overdreven ik probeer het eerst zo ff :) En het boeid me echt helemaal niks hoor dak geen 2 armen heb :) thanks everyone |
Citaat:
Ja ik kan men hele arm nog bewegen ook die kleine elleboog kan ik nog bewege :) |
Die rode kruisje bovenaan is dat een plaatje van je arm ? Zo ja zou je het ff weer online kunnen zetten want ik zou het graag willen zien :).
|
Citaat:
|
Misschien zo'n electrische band? Die je ook hebt om je buikspieren te trainen? Dat lijkt me het makkelijkst. Gewichtjes om je arm etc. lijkt me niet echt handig :)
Je kunt natuurlijk ook eens langs een sportschool gaan, en vragen of zij goede oefeningen weten. Dan kun je die misschien thuis ook gewoon doen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn speciale been- en armgewichten in de handel die je om je arm of been kunt doen, of je kunt inderdaad zelf iets met zand of lood maken. |
je hebt wel van die elastische banden, worden wel gebruikt bij aerobics, misschien dat dat een idee is?
|
je kan zowiezo door middel van zwemmen een gespierdere schouder kunnen krijgen maar als je geen onderarm hebt is het niet mogelijk om je biceps en triceps te trainen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hu ik snap dit niet helemaal?? Ik heb maar 5 cm nog maar van mijn onderarm vanaf mijn elleboog he. Wat moet ik dan samen knijpen?? |
Citaat:
|
Wat je ook kan doen is een bal op je elleboog/bovenarm te laten stuiteren, zoals voetballers met hun knie doen als je snapt wat ik bedoel.
|
Citaat:
|
Citaat:
En zwemmen kan inderdaad ook helpen ja |
Een gewicht tussen je elleboog doen heeft denk ik geen effect.
Normaal maak je een soort hefbeweging met je onderarm als je je biceps en triceps traint. Ik blijf er nog steeds bij, bevestig op een of andere manier een gewicht aan de uiteinde (zie dat als hand) van je onderarm en maak daar de hefbeweging mee. |
Het is maar een idee hoor, maar zo'n ding die je met je armen naar de zijkant moet duwen (waar je natuurlijk wel wat kracht voor nodig hebt), werkt dat niet??
Stel je een smalle deuropening voor, waar je instaat. Dat je dan met je bovenarm probeert om de deuropening groter te "duwen" zeg maar. Gewoon je arm naar de zijkant drukken. Geen idee of het werkt, ben niet zo'n ster in biologie maar goed. |
Citaat:
|
Heb je een prothese? als je die hebt kun je wel gewichtheffen, dan krijg je een hefboomeffect.
Als je het niet hebt, kun je inderdaad zwemmen, maar je mist misschien de beweging van die arm en dan moet volledig op je goede arm zwemmen, waardoor die weer meer gespierd zal zijn. Je kunt ook naar een kinesist gaan en om specifieke oefeningen vragen om die arm te trainen. |
Ik zat net dit allemaal door te nemen :)
Allemaal harstikke bedankt voor jullie goede reacties Ik zit er nu aan te denken om een prothese te nemen dan word men bovenarm meteen sterker en ik heb er zelf ook veel voordeel aan :) :) wat vinde jullie daarvan?? |
Hartstikke goed man, wat voor prothese wil je dan (ben er niet echt in thuis)? Een die ook kan bewegen? Ik heb wel eens protheses gezien waarmee je met de hand ook dingen kon vastgrijpen, als je zoiets zou kunnen krijgen kun je ook veel makkelijker trainen.
Zal best wel wennen zijn voor jou als je er een hebt. |
Citaat:
Ja ik denk dat ik er zon eentje neem die alle vingers kan bewege enzo en waarmee je ook dingen kan vastpakken maar het kan niet bij iedereen zoon prothese je moet wel bepaald botten in je stomp hebben Ja het lijkt me zkr wennen en ik zit er best wel tegen op :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34. |