Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Linker Onderarm heb ik niet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=754842)

sjoerdvo 21-02-2004 09:36

Linker Onderarm heb ik niet

hallo
ik ben sjoerd en ik ben 14 jaar en ik heb eigenlijk maar anderhalf arm.
ik ben zo geboren en het maakt me nu niets meer uit dat ik geen 2 armen heb maar ik heb een probleempje :)
Mijn linker bovenarm is nu helemaal niet gespierd terwijl mijn rechter dus de hele arm heel gespierd is.
Daarom wou ik jullie vrage hoe ik mijn linker bovenarm iets gespierder kan krijgen???

alvast bedankt :)

http://www34.brinkster.com/sjoerdvo/...g%28271%29.JPG

damaetas 21-02-2004 09:47

ik denk niet echt dat dat gaat aangezien je biceps en de spier aan de andere kant van je arme dienen om je onderarm te bewegen. de spier op je schouder kan je wel trainen en ook een spier op je schouderbla loopt door tot je bovenarm.

Auntie M 21-02-2004 10:10

@ sjoerdvo: ik neem aan dat je je arm gewoon kan bewegen, maar dat je hem minder gebruikt dan je andere arm (dat is ook de reden waarom de andere veel gespierder is).
Het lijkt me dat elke spier in je lichaam te trainen is, dus waarom dan ook niet van je halve arm? Kun je niet een gewichtje om je arm binden en daar oefeningen mee doen?

$TR@NG3R 21-02-2004 11:01

Het idee is leuk, maar een gewicht om je arm binden lijkt me nou ook niet egt iets.Aangezien je nix kunt vastpakken lijkt het me echt heel moeilijk worden :s En zowieso ook omdat je je arm dus niet kan buigen(toch?) majah je hebt hier verder nixaan maar ik weet het ook niet

Auntie M 21-02-2004 11:16

Met gewichtjes bedoel ik zandzakjes of zo, geen haltertjes, de zakjes die ik bedoel gebruiken ze bij bijv. aerobics en kun je om je enkels binden (als een soort band) en hij kan nog gewoon zijn arm opheffen neem ik aan.
Vwb oefeningen zou de ts langs een sportschool of fysiotherapeut kunnen gaan.

Eurypelml 21-02-2004 12:08

Daarmee zou hij dan zijn schouders trainen. Sorry jongen, het is niet mogelijk om jouw arm te trainen.

martijn1985 21-02-2004 12:32

het enige wat ik kan bedenken is om gewoon je biceps aan te spannen, maar dat is niet echt heel erg effectief.

Gatara 21-02-2004 12:51

Misschien zwemmen? Weet t eigenlijk niet :o

ironflower 21-02-2004 12:56

je hebt toch ook van die dingen die je om je buik doet, en die dan zo gaan trillen. Je hoeft er zelf niets voor te doen.

bestaan die mss ook voor armen?

sjoerdvo 23-02-2004 11:25

ja daar zat ik ook al aan te denke om bijvoorbeeld zakjes zand erom te hangen :)
maar om naar een art te gaan lijkt me een beetje overdreven ik probeer het eerst zo ff :)

En het boeid me echt helemaal niks hoor dak geen 2 armen heb :)

thanks everyone

sjoerdvo 23-02-2004 11:30

Citaat:

Auntie M schreef op 21-02-2004 @ 11:10:
@ sjoerdvo: ik neem aan dat je je arm gewoon kan bewegen, maar dat je hem minder gebruikt dan je andere arm (dat is ook de reden waarom de andere veel gespierder is).
Het lijkt me dat elke spier in je lichaam te trainen is, dus waarom dan ook niet van je halve arm? Kun je niet een gewichtje om je arm binden en daar oefeningen mee doen?

Ja ik kan men hele arm nog bewegen
ook die kleine elleboog kan ik nog bewege :)

Hornyboy 23-02-2004 12:48

Die rode kruisje bovenaan is dat een plaatje van je arm ? Zo ja zou je het ff weer online kunnen zetten want ik zou het graag willen zien :).

Morridin 23-02-2004 13:16

Citaat:

sjoerdvo schreef op 23-02-2004 @ 12:30:
Ja ik kan men hele arm nog bewegen
ook die kleine elleboog kan ik nog bewege :)

Als je je elleboog gewoon kunt bewegen werken de spieren in je bovenarm dus nog. Dan zou het inderdaad om het uiteindel van je arm te verzwaren met iets en dan toch die gewichthefoefening te doen.

Roos 23-02-2004 13:21

Misschien zo'n electrische band? Die je ook hebt om je buikspieren te trainen? Dat lijkt me het makkelijkst. Gewichtjes om je arm etc. lijkt me niet echt handig :)

Je kunt natuurlijk ook eens langs een sportschool gaan, en vragen of zij goede oefeningen weten. Dan kun je die misschien thuis ook gewoon doen ;)

perseus 23-02-2004 13:26

Citaat:

sjoerdvo schreef op 23-02-2004 @ 12:25:
ja daar zat ik ook al aan te denke om bijvoorbeeld zakjes zand erom te hangen :)
maar om naar een art te gaan lijkt me een beetje overdreven ik probeer het eerst zo ff :) (...)

Dat vind ik helemaal geen gek idee. Je zou eens naar de huisarts of een fysiotherapeut kunnen gaan.

Auntie M 23-02-2004 14:13

Citaat:

Roos schreef op 23-02-2004 @ 14:21:
Misschien zo'n electrische band? Die je ook hebt om je buikspieren te trainen? Dat lijkt me het makkelijkst. Gewichtjes om je arm etc. lijkt me niet echt handig :)

Je kunt natuurlijk ook eens langs een sportschool gaan, en vragen of zij goede oefeningen weten. Dan kun je die misschien thuis ook gewoon doen ;)

Die electrische banden en shit is geldverspilling (zie dit topic http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=755522 ).

Er zijn speciale been- en armgewichten in de handel die je om je arm of been kunt doen, of je kunt inderdaad zelf iets met zand of lood maken.

barbara.inc 23-02-2004 15:58

je hebt wel van die elastische banden, worden wel gebruikt bij aerobics, misschien dat dat een idee is?

MegaManX 23-02-2004 18:10

je kan zowiezo door middel van zwemmen een gespierdere schouder kunnen krijgen maar als je geen onderarm hebt is het niet mogelijk om je biceps en triceps te trainen..

spacegirl 23-02-2004 21:01

Citaat:

MegaManX schreef op 23-02-2004 @ 19:10:
je kan zowiezo door middel van zwemmen een gespierdere schouder kunnen krijgen maar als je geen onderarm hebt is het niet mogelijk om je biceps en triceps te trainen..
ook niet als ie iets van gewicht tussen de elleboog legt en dat vast klemt ofzo

sjoerdvo 24-02-2004 07:33

Citaat:

Hornyboy schreef op 23-02-2004 @ 13:48:
Die rode kruisje bovenaan is dat een plaatje van je arm ? Zo ja zou je het ff weer online kunnen zetten want ik zou het graag willen zien :).
Staat er ook alleen je moet ff een xtje op vernieuwe drukke :)

Silver rain 24-02-2004 07:49

Citaat:

spacegirl schreef op 23-02-2004 @ 22:01:
ook niet als ie iets van gewicht tussen de elleboog legt en dat vast klemt ofzo
volgens mij kan dat inderdaad verschil maken. Als de elleboog nog werkt en je legt er een gewicht tussen waarna je samenknijpt dan is het toch in principe hetzelfde als dat je je onderarm zo zou bewegen? Het valt in ieder geval te proberen :) En je schouder kan je in ieder geval trainen.

sjoerdvo 24-02-2004 10:23

Citaat:

Silver rain schreef op 24-02-2004 @ 08:49:
volgens mij kan dat inderdaad verschil maken. Als de elleboog nog werkt en je legt er een gewicht tussen waarna je samenknijpt dan is het toch in principe hetzelfde als dat je je onderarm zo zou bewegen? Het valt in ieder geval te proberen :) En je schouder kan je in ieder geval trainen.

hu ik snap dit niet helemaal??
Ik heb maar 5 cm nog maar van mijn onderarm vanaf mijn elleboog he.
Wat moet ik dan samen knijpen??

Silver rain 24-02-2004 10:42

Citaat:

sjoerdvo schreef op 24-02-2004 @ 11:23:
hu ik snap dit niet helemaal??
Ik heb maar 5 cm nog maar van mijn onderarm vanaf mijn elleboog he.
Wat moet ik dan samen knijpen??

wat spacegirl zei :) Dat je iets in de holte van je elleboog legt en dat dan samen knijpt. Als je je elleboog kan bewegen dan werken dus de spieren gewoon nog goed in je bovenarm

Silver rain 24-02-2004 10:48

Wat je ook kan doen is een bal op je elleboog/bovenarm te laten stuiteren, zoals voetballers met hun knie doen als je snapt wat ik bedoel.

spacegirl 24-02-2004 11:02

Citaat:

Axilithor schreef op 23-02-2004 @ 23:43:
Er is maar 1 manier om van je bicep een bal te maken, en dat is door je onderarm naar binnen te bewegen. Het is voor hem gewoon onmogelijk om zijn biceps/triceps zo te trainen.

De enige manier is spiermassa bij je rechterarm verliezen zodat het redelijk gelijk is, en dan meer aankomen qua vet% zodat je armen niet zo dun lijken.

maar hij kon toch gewoon met zijn arm bewegen? dan kan dat toch gewoon?

Silver rain 24-02-2004 11:11

Citaat:

spacegirl schreef op 24-02-2004 @ 12:02:
maar hij kon toch gewoon met zijn arm bewegen? dan kan dat toch gewoon?
inderdaad ja. Als je elleboog werkt dan doen de bovenarmspieren dat omdat die verbonden zijn met je elleboog. Op die manier kan hij dus z'n bovenarmspieren trainen. Zoals je al zei dus, als hij een voorwerp (misschien een pittezakje ofzo?) in z'n elleboog legt en dan bewegingen maakt alsof hij hem wil fijnpletten, dan traint hij dus z'n bovenarmspieren :) Het is dus prima mogelijk.
En zwemmen kan inderdaad ook helpen ja

Auntie M 24-02-2004 11:47

Een gewicht tussen je elleboog doen heeft denk ik geen effect.
Normaal maak je een soort hefbeweging met je onderarm als je je biceps en triceps traint.
Ik blijf er nog steeds bij, bevestig op een of andere manier een gewicht aan de uiteinde (zie dat als hand) van je onderarm en maak daar de hefbeweging mee.

Frederiek 24-02-2004 13:30

Het is maar een idee hoor, maar zo'n ding die je met je armen naar de zijkant moet duwen (waar je natuurlijk wel wat kracht voor nodig hebt), werkt dat niet??

Stel je een smalle deuropening voor, waar je instaat. Dat je dan met je bovenarm probeert om de deuropening groter te "duwen" zeg maar. Gewoon je arm naar de zijkant drukken. Geen idee of het werkt, ben niet zo'n ster in biologie maar goed.

Silver rain 24-02-2004 18:54

Citaat:

Auntie M schreef op 24-02-2004 @ 12:47:
Een gewicht tussen je elleboog doen heeft denk ik geen effect.
Normaal maak je een soort hefbeweging met je onderarm als je je biceps en triceps traint.

Dat is precies wat ik bedoelde. Die hefbeweging, maar om die iets moeilijker te maken (zodat hij niet een miljoen keer die beweging hoeft te maken voordat het effect heeft) iets doen wat die beweging belemmert. Inderdaad wat jij dus ook zegt, maar dan op een andere manier. Het komt op hetzelfde neer.. de hefbeweging :)

Fainne 24-02-2004 21:34

Heb je een prothese? als je die hebt kun je wel gewichtheffen, dan krijg je een hefboomeffect.
Als je het niet hebt, kun je inderdaad zwemmen, maar je mist misschien de beweging van die arm en dan moet volledig op je goede arm zwemmen, waardoor die weer meer gespierd zal zijn.
Je kunt ook naar een kinesist gaan en om specifieke oefeningen vragen om die arm te trainen.

sjoerdvo 25-02-2004 12:59

Ik zat net dit allemaal door te nemen :)
Allemaal harstikke bedankt voor jullie goede reacties

Ik zit er nu aan te denken om een prothese te nemen dan word men bovenarm meteen sterker en ik heb er zelf ook veel voordeel aan :) :)

wat vinde jullie daarvan??

Auntie M 25-02-2004 13:05

Hartstikke goed man, wat voor prothese wil je dan (ben er niet echt in thuis)? Een die ook kan bewegen? Ik heb wel eens protheses gezien waarmee je met de hand ook dingen kon vastgrijpen, als je zoiets zou kunnen krijgen kun je ook veel makkelijker trainen.
Zal best wel wennen zijn voor jou als je er een hebt.

sjoerdvo 26-02-2004 08:15

Citaat:

Auntie M schreef op 25-02-2004 @ 14:05:
Hartstikke goed man, wat voor prothese wil je dan (ben er niet echt in thuis)? Een die ook kan bewegen? Ik heb wel eens protheses gezien waarmee je met de hand ook dingen kon vastgrijpen, als je zoiets zou kunnen krijgen kun je ook veel makkelijker trainen.
Zal best wel wennen zijn voor jou als je er een hebt.

Ja ik denk dat ik er zon eentje neem die alle vingers kan bewege enzo en waarmee je ook dingen kan vastpakken maar het kan niet bij iedereen zoon prothese je moet wel bepaald botten in je stomp hebben

Ja het lijkt me zkr wennen en ik zit er best wel tegen op :)

funkypunk 26-02-2004 12:14

Citaat:

sjoerdvo schreef op 26-02-2004 @ 09:15:
Ja ik denk dat ik er zon eentje neem die alle vingers kan bewege enzo en waarmee je ook dingen kan vastpakken maar het kan niet bij iedereen zoon prothese je moet wel bepaald botten in je stomp hebben

Ja het lijkt me zkr wennen en ik zit er best wel tegen op :)

een prothese is wel heel erg pijnlijk en wennen in het begin lijkt me... nou ja, alle tips zijn al gegeven, wil nog wel zeggen dat ik respect heb dat je er zo goed mee omgaat (ook al heb je het al je hele leven en je er waarschijnlijk gewoon bij neergelegd) respect

Fainne 26-02-2004 18:08

Citaat:

funkypunk schreef op 26-02-2004 @ 13:14:
een prothese is wel heel erg pijnlijk en wennen in het begin lijkt me... nou ja, alle tips zijn al gegeven, wil nog wel zeggen dat ik respect heb dat je er zo goed mee omgaat (ook al heb je het al je hele leven en je er waarschijnlijk gewoon bij neergelegd) respect
yep, respect van mij ook (y) ik vind het moedig van je

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.