![]() |
28 uur per dag!
hey mensen, wie van jullie is bekend met dit idee:
in plaats van: een week met 7 dagen van 24 uur. maken we: een week met 6 dagen van 28 uur. En wat vinden jullie hiervan? denken jullie dat het haalbaar zou zijn? voorstander of juist niet? http://dbeat.com/28/ (info linkje) Ik vind het een heel cool idee, ik zou zelf wel een voorstander er van zijn, omdat ik slapen voornamelijk jammer van mijn tijd vind, en extra vrije tijd kan geen kwaad :D lijkt me alleen wel raar om in de nacht te gaan ontbijten (maarja na 't uitgaan doe je eigelijk hetzelfde toch ;) ) |
dagen zijn gebaseerd op waneer het licht is, en waneer niet. slaap heb je nodig
ik stel voor conservatief te zijn |
Het uber-man sleeping schema vind ik nog een beter idee.
|
Ideetje: je biologische klok draait ongeveer op dagen van 24 uur.
Bovendien is je melatonine-productie afhankelijk van wanneer het licht en donker is, dus je voelt je niet echt fijn als je dagen van 28 uur maakt. Bovendien vergeet je dat je per saldo ook minder dagen per week maakt, dus dat die tijdwinst wel meevalt. Probeer het eens in de vakantie, zou ik zeggen. |
Mja, ten eerste zijn dagen dus iig gebaseerd op het licht en dergelijke, biologische klok (zie boven).
Verder leek het me leuk om nog even te kijken naar wat dat internationaal zou betekenen. Er even vanuit gaande dat je dat nieuwe systeem over de hele wereld invoerd (anders wordt het echt een zootje). Je zou dan de tijzones moeten aanpassen, er moeten er 28 komen in plaats van 24, anders dan krijg je je klokken niet meer rond, dus er moet vanalles opnieuw ingedeeld worden. Over klokken gesproken, die moeten allemaal aangepast worden, iedereen moet een nieuwe klok kopen en klokken in machines overal ter wereld moeten veranderd worden... Verder krijg je natuurlijk grootse discussies over welke dag er dan weg moet, omdat voor verschillende geloven verschillende dagen heilig zijn en ga zo maar door. Het lijkt me dus totaal niet practisch en heel onnatuurlijk. |
als je dat zou invoeren zou je toch helemaal je ritme kwijtraken
en het is niet mogelijk: 12 uur is nou eenmaal twaalf uur omdat de zon dan recht boven je staat, dan zou het opeens niet meer kloppen! |
Ik zou het persoonlijk wel willen proberen maar volgens mij is het moeilijk om er aan te wennen. Je kan ook niet zeggen dat proberen we een weekje. Voor veel mensen zou het niet goed zijn die gaan alleen maar meer werken!
|
Ik vind het een slecht idee. De 24 uur dag is gewoon op onze dag en nacht gebaseerd en dat is een perfect systeem. Ik denk dat je deze hoeveelheid slaap ook wel nodig hebt, en ik zie het nut er niet erg van in.
|
ik zou het bij het huidige systeem houden.
|
als je slapen tijdverspilling vindt, kan je ook heel simpel later naar bed gaan en vroeger opstaan.
Waarom heel het systeem omgooien? |
dat moet je maar eens een paar weken vol proberen te houden, kun je lachen. (Nou ja. Jij niet, wij wel :P)
|
Worden mensen alleen maar agressief van (minder nachtrust).
Nee bedankt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha, wat een dom idee.
|
:rolleyes: had je veel gerookt toen je dat verzon?
|
Iemand ooit eens gedacht, hoe je lichaam reageert op een dag van 24 uur? Hoe je lichaam dat nou weet? Met een schema van 28 uur verstoor je biologische ritme en dat zou slecht kunnen aflopen.
|
Het schijnt dat ons bioritme, indien we totaal afgeschermd zijn van visuele indicatie (d.i. daglicht), verandert naar een periode van 25 uur. De hypothese is dat dit komt door de Maan, die op- en ondergaat in een cyclus van 25 uur.
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |