Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Bewogen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=755155)

mariamne 21-02-2004 17:40

Bewogen

Ik wenkte mijn ogen
en zag de wereld,
onder mijn voeten spelen;
het fijngeperste zand,
vier fierende stappen
en hand in hand.

Ik hapte in de liefde,
proefde vlinder,
vloog vlug door.
En landde, rustte
zacht, mijn ziel
gekust.

Bewogen

lovetear 22-02-2004 15:10

Mooi. Taalgebruik is sterk, loopt goed, die rijm maakt het geheel goed af. Laatste woord heeft kracht, leuk dubbelzinnig. Goed gedaan allemaal. Enige minpuntje vind ik dat de tweede strofe cursief staat, maar ik snap wel dat je het verschil duidelijk wilt maken, en ik weet niet zo goed een vervanging.

clantestino 23-02-2004 12:36

Jeetje waarom reageren zo weinig mensen hier op?! Dit is toch prachtig...normaal gesproken erger ik me aan cursief maar hier had ik dat totaal niet, het past erbij, het voegt hier echt iets toe. Vier fierende stappen, dat is echt heel goed gevonden. Erg leuk.
Je tweede strofe vind ik in zijn geheel echt prachtig, met die vlinder en het happen in de liefde, dat beschrijf je echt heel mooi vind ik. Ik snap alleen je slotzin niet; bewogen. Wat heeft dat met de rest van je gedicht te maken? Het zal wel de "clue" zijn, aangezien je t zo apart van de rest plaatst en helemaal op het eind, maar dan snap ik m niet helemaal....zou je t uit willen leggen?

Secreet 24-02-2004 03:22

prachtig wederom, erg sterk verwoord, en hoewel ik je dgedichten meestal iets te ver gezocht vind is deze net goed genoeg het aan de grond te houden, een toppertje en voor jou doen wil dat wat zeggen :)

Mabo 27-02-2004 12:46

Erg leuke opbouw!

Dreamerfly 28-02-2004 09:04

Dankje allemaal!.

Wat betreft bewogen:

Ontroerd door liefde...en de liefde wordt weer weergegeven in de voorgaande strofes...(maar dat was waarschijnlijk wel duidelijk;))

Op fictie-basis-geschreven.

clantestino 28-02-2004 11:46

aaaaah okee!ja nu snap ik 'm....prachtig ja...:)

forumfreakie 28-02-2004 12:07

Kvind hem ook mooi!

ik is een kiwi 28-02-2004 20:12

zeer mooi, en errug goed. heel leuk gesgreven :)

xineof 29-02-2004 21:24

Romantisch gedicht! 'Ik wenkte mijn ogen' vind ik heel leuk; uit deze zin spreekt meteen voort hoe zeer dit gedicht om het gevoel, i.p.v. het lichamelijke gaat. De alliteraties en woordspelingen zijn wederom erg leuk gevonden, vooral 'vier fierende' vind ik erg leuk. 'happen in de liefde' vind ik ook erg leuk; origineel!

Het enige, iets mindere aan dit gedicht vind ik 'Bewogen'. Ik vind het jammer dat de titel ook zo luid, omdat het dan geen verassing meer is. Verder vind ik het op zich een hele mooie, omvattende afsluiting, maar vind ik de manier waarop deze in het gedicht is gezet wat minder; ik mis eigenlijk nog iets tussen 'ziel.' en 'Bewogen'. Maar verder absoluut klasse, een echt Dreamerfly-gedicht :)!

Dreamerfly 01-03-2004 18:33

Citaat:

xineof schreef op 29-02-2004 @ 22:24:
Romantisch gedicht! 'Ik wenkte mijn ogen' vind ik heel leuk; uit deze zin spreekt meteen voort hoe zeer dit gedicht om het gevoel, i.p.v. het lichamelijke gaat. De alliteraties en woordspelingen zijn wederom erg leuk gevonden, vooral 'vier fierende' vind ik erg leuk. 'happen in de liefde' vind ik ook erg leuk; origineel!

Het enige, iets mindere aan dit gedicht vind ik 'Bewogen'. Ik vind het jammer dat de titel ook zo luid, omdat het dan geen verassing meer is. Verder vind ik het op zich een hele mooie, omvattende afsluiting, maar vind ik de manier waarop deze in het gedicht is gezet wat minder; ik mis eigenlijk nog iets tussen 'ziel.' en 'Bewogen'. Maar verder absoluut klasse, een echt Dreamerfly-gedicht :)!

Tnx!:).

Wat betreft de titel; heb je helemaal gelijk in!.:)>ga ik over nadenken.

Iets tussen ziel en bewogen, dat weet ik zo niet, jij ideetjes?:).

X

haarlak 01-03-2004 18:51

erg mooi

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.