![]() |
Citade de Deus
http://www.imdb.com/title/tt0317248/
Ik heb deze film nog niet gezien? Should I? Heb jij 'm gezien. Vertel er 'ns wat over. |
het is Cidade de deus, of in het engels city of god. Over een jongen in rio de janeiro die fotograaf wil worden terwijl iedereen die hij kent crimineel wordt. Er zijn zoveel verhalen door elkaar heen geweven, ze zouden er makkelijk tien topfilms van kunnen maken, maar het is allemaal samengevoegd tot een briljante topfilm. Dit is een van de betere films die ik in mijn leven heb gezien.
Zware aanrader dus. Ook genomineerd voor een aantal oscars zag ik trouwens, maar dat zegt niet meer zoveel tegenwoordig. |
Weergaloos geregisseerd en meesterlijk uitgevoerd. Topfilm.
|
Mja, kijk gewoon. :)
|
aanrader!
|
Ok thx d00dz dat wordt dus 'n huurder of miss wel een koper (y)
|
Ik was vandaag bij de videotheek en ik zag hem daar staan, en ik heb hem meteen gehuurd :) Ben erg benieuwd :)
|
Een jaar geleden gezien, erg goed (y)
|
Ik wil m zien.
|
|
Tikkeltje langdradig, maar mooi gefilmd.
|
(y) (y) (y)
|
Heb 'm gedownd zo kijkenofh et wat is.
|
Sja, euh, ik vond 't eigenlijk niet eens zo spectaculair. 't Kon me ook vrij weinig boeien wat er met de hoofdpersonen gebeurde, op de een of andere manier pakte de personages me niet. 't Verhaal is her en der inderdaad wat langdradig. Of course is het gegeven van de film, de troosteloosheid in Rio de Janeiro, in- en intriest, maar de film had vrij weinig impact op mij.
|
Citaat:
edit: en ik vond het wel een goede film, en helemaal niet langdradig verder. Sfeer vond ik geweldig :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09. |