![]() |
Beste Nederlandse film?
Wat vind jij de beste Nederlandse film. en vooral: waarom? dat ontbreekt nl. een beetje in die andere topics vind ik. geen rijtjes dus...
|
Ik vond 'Ik ook van jou' om eerlijk te zijn erg goed, een van de beste zelfs, ik weet niet precies waardoor, maar het geheel raakte me gewoon...Angela Schijf was erg overtuigend naar mijn idee. Het was op zich af en toe best wel heftig, maar toch was het niet zoals heel veel Nederlandse films, overdreven en dat vond ik het goede eraan.
|
Ik vond Van God Los persoonlijk echt supergoed. Tygo speelt echt super daar (y)
|
De vierde man, karakter, Soldaat van Oranje . Turks fruit is uitstekend, maar niet goed genoeg.
|
Ik vond turks fruit nogal saai eigenlijk, net zoals karakter. Ben benieuwd naar cloaca, die schijnt erg goed te zijn. Maar tot nu toe beste nederlandse film die ik heb gezien is denk ik phileine zegt sorry of oesters van nam kee ofzo, vooral oesters wist me te raken.
Waarom is er trouwens zoveel seks in nederlandse films?(niet dat ik het erg vind, maar ik vroeg me af of er een reden voor is) |
Citaat:
xx |
Van God Los was erg goed vond ik, maar ik heb geen idee of het de beste is aangezien ik vrij weinig nederlandse films bekijk.
|
nederlandse films zijn per definitie bagger.
|
De vierde man was erg goed, verder vond ik Liever verliefd erg leuk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nog nooit een goede Nederlandse film gezien. Ik heb er dan ook niet veel gezien. |
Citaat:
Nou vind ik het Nederlands acteerwerk wat in de bioscoop verschijnt niet daverend :o , maar voor Nederlandse begrippen vond ik r toen erg goed. :) |
Citaat:
Oh, loverboy vond ik trouwens behoorlijk goed, vooral het einde, en die dragan is :cool: . Denk dat ik die sowieso beter vond dan oesters van nam kee. |
Citaat:
Tegen iedereen die vind dat er geen goede Nederlandse films zijn heb ik 1 woord: Cloaca... Verder oa.: Lek, Karakter, Van God Los, Qui Vive en vele meer. Over de seks, in de vijf films die ik noem zit 1 film (Van God Los) met seks. En waarom in andere films dan wel zoveel? Omdat Nederlandse films vaak het gewone leven beschrijven, waarin iets absurds gebeurd, of iemand die in een moeilijk situatie komt. Bij het gewone leven hoort ook seks. Een andere reden is misschien dat veel Nederlandse scriptschrijvers ook toneelschrijvers zijn, op het toneel is de schok die seks of naakt brengt natuurlijk groter, maar misschien is het wel een reden waarom het niet zelden in Nederlandse films zit. |
Citaat:
|
Citaat:
Toch vind ik de film helemaal niks. Op een of andere manier leek heel de film over 1 ding te gaan: Angela Schijf d'r borsten. En dan niet goed uitgespeeld, maar alleen maar om de paar scenes even d'r truitje omhoog. Nee, ik vond d'r weinig aan. Ga waarschijnlijk vanavond Van God Los kijken. Verwacht er best wel veel van, dus ben benieuwd. |
Ik snap niet dat er mensen zijn die Phileine zegt sorry en soortgelijken beschouwen als goede voorbeelden van de polderlandse cinema. Want dit zijn doorgaans nu juist de films waar ik plaatsvervangende schaamte voor koester wegens de belabberde kwaliteit.
En zeggen dat de Nederlandse films per definitie slecht zijn is natuurlijk een gotspe. Er zijn tal van goede Nederlandse films gemaakt, alleen deze worden door het grote publiek grotendeels genegeerd vanwege het te hoge art house-karakter. Dat verklaart dus ook de toenemende populariteit van de Nederlandse popfilm, deze sluiten simpelweg beter aan op de "wensen" van het tienerpubliek. Dus veel soap-gezichtjes, oeverloze liefdesperikelen, veel geseks, hippe jeugdslang, gelikte regie en "lekkere deuntjes". Niet mijn ding, maar an sich wel respectabel. |
phileine zegt sorry is niet echt goed...........
maar ik vind zowiezo de nederlandse producties niet goed.. nou volle maan wel :) |
Citaat:
ik vind dat Nederlandse films niet echt van goede kwaliteit zijn. Phileine vond ik wel aardig maar verder kijk ik liever buitenlandse films. |
Van God Los is wat mij betreft de beste Nederlandse film, maar goed, ik heb er dan ook niet zo heel veel gezien :(.
|
Citaat:
ik vond Volle Maan wel zóóó verschrikkelijk slecht!! Als ik die in de bios zou hebben gezien, was ik zeker weten in de pauze weggelopen, terwijl ik dat normaal toch echt zonde van je geld vind. |
die moet nog gemaakt worden, ik vindt sommige nederlandse films echtwel cool, maar ik ben van mening dat het nog veel vetter kan
|
Mogen de Vlaams-Nederlandse films ook meedoen?
Dan wordt het wat mij betreft Daens. En waarom is De Tweeling nog niet genoemd? Bij dezen wel dus. Prachtig.. Verder: Cloaca, Lek, All Stars (erg leuk) en De kleine blonde dood (das 3 x Jean van de Velde achter elkaar) |
precies 'de tweeling' mist ik dus ook al. goed verhaal, en fantastisch geaccteerd. niet voor niets genomineerd voor een oskar!
|
Ik vond "Van God Los" goed en "All Stars" erg leuk :)
|
de tweeling is inderdaad erg mooi!
|
Persoonlijk vind ik Spoorloos de beste nederlandse film (de film is minstens zo goed als het boek 'het gouden ei', het beklemmend einde, brrr...dat bleef een hele tijd door mijn hoofd spoken) tot nu toe, maar ik heb er nog wel een heel stel op mijn lijstje staan. O.a. Cloaca, Karakter, Soldaat van Oranje, Abel, De Noorderlingen, De Passievrucht, Het Zuiden... Ze lijken me stuk voor stuk goede films. Ik heb eigenlijk nog te weinig nederlandse films gezien, maar dat ga ik zeker inhalen!
Van God Los, AmnesiA en de tweeling vind ik ook zeer aardige films. Helaas staat de nederlandse film bij veel mensen in een verkeerd daglicht(niet alleen de nederlandse film, sowieso alles wat niet engelstalig is). Neem nou de opmerking van Screaming Slave een eindje hierboven, hoezo kortzichtig? |
phileine zegt sorry, schatjes, Lek. Ik heb de tweeling en van god los nog niet gezien dus die staan er nog niet bij, maar zo te lezen komt dat nog wel.
|
Spoorloos (y)
|
Allstars. Goede humor, goede karakters en leuke verhaallijn
(moet wel toegeven dat ik Karakter, Soldaat van Oranje en dat soort "klassiekers" nog niet gezien heb) |
Citaat:
Citaat:
|
Oh, shouf shouf habibi is trouwens de grappigste film van nederlandse bodem die ik heb gezien. De enige nederlandstalige film die me echt aan het schaterlachen kreeg.
|
Citaat:
|
Ik moet Cloaca nog zien :(
maar vond ik ook van jou, soldaat van oranje en de tweeling erg goed (Y) (verder weet ik even niet zo snel goede..) |
Citaat:
Citaat:
|
Allstars. (y)
De Swift Boys zijn gewoon cool. :cool: |
Citaat:
|
'Phileine zegt sorry' is de beste! Eindelijk eens geen drama en gezeik! Ik vind deze film egt een verademing. En het is één van de weinige films waarbij de film precies het boek verwoordt. :)
Goed goed dus. Maar 'Liever verliefd' is ook erg lief! :p |
'Soldaat van Oranje' vond ik een geweldige film! Spannend verhaal, leuke personages en goed geacteerd.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Waarom er zoveel sex in Nederlandse films zit? Waarschijnlijk omdat die films worden gebasseerd op Nederlandse boeken, en het is nu eenmaal zo dat er in Nederlandse boeken ook veel sex voor komt.
Beste Nederlandse film? Dat is een moeilijke. Ik zelf vond Ik ook van jou, een heel mooie film. En dan heb je natuurlijk nog 'De Soldaat van Oranje', ook erg mooi. Amsterdamned en de lift vond ik iets minder serieus te nemen, maar ach, die moeten er ook zijn. Heeft iemand trouwens ooit de verfilming van: 'De donkere kamer van Damokles', gezien? Als twee druppels water, heet de film, die jammerlijk nergens te halen valt. |
Kleine blonde dood
ik ook van jou en die film met dioe jehova die punk wordt (gespeeld door egbert jan weeber) |
Zusje vond ik ook wel leuk. Volle maan de slechtste, zeker weten..
|
opvallend dat "ik ook van jou" zo vaak genoemd wordt. aangezien ik dit echt in geen opzicht een sterke film wordt. ik heb hem voor Nederlands gekeken, en moest ook het boek lezen. Het boek is kut, ik ben echt totaal geen Giphart fan, maar het verhaal in de film is zo aangepast dat ik niet eens snap dat het een boekverfilming te noemen is. tis ook gewoon niet logisch verfilmt. en ik vind angela schijf ook echt, tegen vele meningen in, helemaal niet goed.
|
'The Discovery of Heaven', maar die wordt misschien niet helemaal onder Nederlandse Film gerekend.
Zo niet, vind ik 'Spetters' wel een hele goede film. |
de flodder films vind ik toch wel het leukst
|
Abel.
Zusje. Van god los. |
Temmink ..
een nederlandse knok film zegt al genoeg ( en dan hebben we het niet over fighting fish! ) |
die is toch met jack wouterse en jacob derwig? die moet ik ook nog zien jah
|
Ik denk dat de beste film die in nl is gemaakt Flodder is..
Beter dan dat kunnen nederlanders niet maken :D.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |