![]() |
Perfecte hemel
Er zijn veel theorien over wat er na de dood is, maar bijna alle (ook de gelukzallige, zoals de christelijke hemel) gaan, lijkt mij, na een tijdje toch vervelen, en aangezien je er een hele tijd moet doorbrengen (waarschijnlijk eeuwig) kan ik het me niet voorstellen dat er iets is dat ECHT (y) is.
Maar goed, wat moet er volgens jullie zijn in bijvoorbeeld een "hemel" om het iig een tijdje uit te houden (gebruik je fantasie!) |
minstens 100 maagden, anders bekijken ze het maar.
|
Misschien worden we wel allemaal magere heinen, hebben we ook wat te doen. :evil:
Nee serieus, ik heb geen flauw idee. Ik zie het wel als het zo ver is. |
Citaat:
Ontopic: Geen idee. Acceptatie, in ieder geval, maar verder.. *shrugs* |
----------> f&l
|
een uitweg.
|
Citaat:
moet ik toch eens kijken |
ik hoop vrede geen ruzie
allemaal leuke jongens :p en ik hoop dat je kan krijgen wat je wilt en niks meer geld kost hahahahaha |
waar drugs & alcohol goed zijn voor je lichaam
|
Citaat:
|
De hemel kan hier op aarde komen. De hemel is de communistische heilstaat, en die kunnen we gewoon creëren, met zijn allen! Communisme voor allen, allen voor communisme!
|
Citaat:
|
Communisme is nog nooit uitgeprobeerd, er is nooit een echte arbeidersklasse in opstand gekomen, het was altijd een voorhoede van intellectuelen en politici die de revolutie leidde. Leninisme is uitgeprobeerd, Titoisme Stalinisme het Maoisme is in praktijk gebracht maar het daadwerkelijke communisme, het MArxisme is nooit maar dan ook nooit uitgevoerd. En volgens mij werkt het wel.
|
In mijn hemel moeten ook slechte dingen zijn, eigenlijk moet het net zo zijn als hier maar dan iets minder negatief en zonder al die koude jaargetijden.
Oh en het zou wel leuk zijn als de vrouwen daar dan WEL aan mijn voeten liggen. |
Ik weet niet wat ik moet denken van hemels en dergelijke, maar het lijkt me wel héél sterk als het leven daar überhaupt te beschrijven is door ons mensen. Wij hebben een gigantisch beperkt voorstellingsvermogen, hoe kunnen we ons nu iets voorstellen wat we totaal niet kennen, wat in niets lijkt op de dingen die we momenteel waarnemen? En we willen dit nog eens beschrijven in onze domme aardse taal? Lekker arrogant weer hoor, ik hoop niet dat de hemel zó simpel is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hemel is toch een menselijk begrip, wij hebben het woord bedacht, dus wij kunnen er ook een betekenis aan geven. Alles bestaat dus ook de hemel zoals jij die voor je ziet. Zodra je het kunt benoemen bestaat het, toch?
|
In de perfecte hemel creëer je gewoon constant, direct je eigen werkelijkheid. (y)
|
Er is geen hemel
|
Citaat:
|
Dat beslissen we zelf. je verveelt je niet als je zelf steeds maar beslist wat te doen, steeds iets nieuws verzint. misschien is dit leven wel een deel van de hemel, dat we uit die hemel gegeaan zijn om dit leven te ervaren.
|
Als de hemel perfect is dan kan je er dus ook niet vervelen. Perfect is ook echt perfect he ;-).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je blijft ook niet altijd in de hemel, want als Jezus terug komt op de aarde, komt er een nieuwe hemel en aarde. En op die nieuwe aarde blijf je eeuwig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
om op het stukje terug te komen. op zich klopt dat natuurlijk, maar waar ik heen wou was het volgende: onze taal vertoont hier en daar wat gevallen die spontaan een bleuscreen zouden oproepen bij windows. denk hierbij aan "alle mensen liegen" of "een almachtig persoon maakt een steen die hij niet kan optillen" perfect hoort daar in die zin bij dat het een aantal problemen met zich mee brengt, zoals : "er is geen kwaad, maar ook geen verveling" ik probeer hier een gevoel te beschrijven, ik hoop dat het te snappen is |
hoe kun je ooit geluk als geluk ervaren, wanneer je nooit ongeluk mee maakt?
|
Citaat:
Stel je leeft in een schier-perfecte wereld. Je hebt een ontelbaar keer beter leven dan wij hier op aarde hebben. Op een dag heb je een ontelbaar-1 keer beter leven dan wij hier hebben. Dat ervaar je dan als ongeluk en je kan daar ongelukkig van worden. Geen verschil maken tussen geluk en ongeluk kan alleen als je leven tot in de kleinste details op alle vlakken ieder moment van de dag hetzelfde is. Zodra er verschil is, maak je onderscheid. |
Citaat:
maar wat is het nut van een levul up in je geluk? een mens leeft nou juist van die variatie. waarom moet dat opeens hoger? |
Citaat:
|
Citaat:
als de ene dag beter dan de andere is, figuurlijk natuurlijk, want de hemel draait vast niet om de zon, dan is de hemel dus sowieso niet perfect. ik vraag me eigenlijk ook af of de Hemel wel echt helemaal volmaakt perfect is. dat je het er fijn hebt, prima, maar zijn er verzen die vertellen dat het echt zo geweldig is als men doet vermoeden? ik bedoel, perfect betekent niet altijd volmaakt enzo, en... |
Citaat:
Zoals ik al eerder aangaf is het dus niet mogelijk om een voorstelling te maken van de hemel en zo'n specifieke vraag of er wel of geen variatie is valt dus niet te beantwoorden. Noch voor ons noch voor de "schrijver" van de bijbel. Wat ook een mogelijkheid is om deze problematiek te vermijden is dat er in de hemel geen variatie is maar dat onze tijd op aarde wordt "gebruikt" om de "perfectie" van de hemel tegen af te zetten. Zodat je geen variatie nodig hebt om onderscheid te kunnen maken tussen "gelukkig/ongelukkig". |
Citaat:
Ook al ervaar je het in de hemel als perfectie, het beeld van de hemel vanaf het leven op aarde gezien, vind ik niet perfectie.. een eeuwigheid genot zoals je het nog nooit hebt ervaren, lijkt me niks.. :) |
Citaat:
dus dan is de hemel idd onbevatbaar en perfect. in de hemel ben je niets, niets is de hemel, perfectie is niets. ok, nou heb ik je gelijkgegeven dat de hemel perfect is, en onbevatbaar, maar tevens vind ik de hemel nu meer een schrikbeeld dan ooit |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |