![]() |
rokend naar luxemburg
Busreizen naar Luxemburg voor goedkope sigaretten
Mensen die niet kunnen of willen stoppen met roken, maar wel goedkoper willen roken, kunnen een busreis naar Luxemburg boeken. In dat land is een slof sigaretten een stuk goedkoper. Zo bespaart de roker ongeveer 10 euro op Marlboro en 20 euro op een slof Camel, aldus een van de initiatiefnemers R. van Gerwen zaterdag. Op diverse plaatsen in Nederland kan de roker binnenkort opstappen. De eerste reis staat voor 6 maart gepland, maar gezien het animo denken de organisatoren er over eerder te gaan. De bus rijdt naar een winkel waar de reizigers hun inkopen kunnen doen en vertrekt daarna direct weer naar Nederland. Achter de busreis zit een Nederlandse onderneming die de winkel runt. Een retour kost 19,95 euro. ,,Daarmee vergoeden we de onkosten. We verdienen aan de omzet van de winkel. Het is lucratief als er een volle bus komt'', zei Gerwen. De 'accijns-toeristen' mogen niet onbeperkt alcohol en drank inslaan. Er is een limiet van zestien sloffen sigaretten per persoon. Gerwen: ,,Wij willen geen problemen met de douane en de Belastingdienst en willen smokkel niet stimuleren.'' Ook wil de organisator niet dat iemand bijvoorbeeld twintig kratten bier koopt om te voorkomen dat de bussen door de assen zakken. Volgens de ondernemer zijn de reizen volkomen legaal. Van de douane mag iemand vier sloffen over de grens meenemen tja we kunnen het niet makkelijker voor u maken....... allemaal een beetje overdreven dit. waarom stoppen mensen niet gewoon met roken? |
Waarom gaan ze niet gewoon met de fiets in plaats van met de auto?
|
Je mag meer sloffen als je kan aantonen dat het voor eigen gebruik is.
|
Hmm, als de douane eenmal weet welke bussen te veel sigaretten meenemen zal het wel stoppen.
|
hoeveel kost die busreis? :o heeft dan toch geen nut?
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe verkan je gaan, beetje erg overdreven. wie een sigaretje opsteekt, moet op de blaren zitten. |
Citaat:
En als niet-roker zou ik uit principe geen kankerstokjes meehelpen te kopen voor een rokenden vriend(in) van mij. Ik ga dan toch geen verslaving promoten en handhaven? :o |
Briljante actie (y)
|
Als de rokers al geen Nederlandse sigaretten meer kopen (MET ACCIJNS) maar in het buitenland de kas spekken en dan hier overlast komen maken met hun kanker, longproblemen, meeroken etc dan kunnen ze wat mij betreft roken geheel verboden maken... :o (n)
|
Citaat:
|
geniaal, ik ga me meteen opgeven voor zo'n snoepreisje (y) (y) (y)
|
ik laat al regelmatig heel wat sloffen meenemen door een vrachtwagen chauffeur (zelf rook ik niet, maar het levert een leuk centje op).
|
Citaat:
Omdat ik dat niet voor mezelf kan rijmen ga ik het elders goedkoper zoeken (y) |
Citaat:
|
Citaat:
16 sloffen camel --> bespaar je 300 pleuro :p waar kun je je opgeven? |
Citaat:
|
Haha, stumpers. :D
|
tja je moet toch wat, en n busreis voor 2tientjes is niet veel geld...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dit zullen ze lichamelijk niet aankunnen. best triest eigenlijk. |
Citaat:
|
Ik zeur niet dat jullie er gebruik van maken, maar wel dat jullie alles doen om roken onmogelijk te maken. Kiezen of delen: of dankbaar gebruik maken van extra gemennschapsgeld, maar er dan ook niet om zeuren dat we roken.
Anders ben je gewoon hypocriet |
Citaat:
|
koop lekker een paar slof sigaretten in luxemburg, maar rook ze daar dan ook op.
|
Citaat:
|
Citaat:
om maar even op een rijtje te zetten: -1,5 miljoen asbakken (jaja :D ) -speciale rokersruimten -kosten in de gezondheidszorg (dus de ziektekosten) -kosten door ziekteverzuim als gevolg van roken -afval -rokerspauzes (ga die maar is optellen x het uurloon van de rokers) en dan nog wat onzinnige bullshit dingen: -witten van de plafonds -plamuren van de gaten in de ozonlaag door jullie rokers :D -kosten voor de NS om speciaal voor jullie al die tijdlang (gelukkkig niet meer) rokerscoupes te houden. ohja: en ga alsjeblieft niet komen met: rokersruimten, en rokerspauzes komen omdat NIET-rokers zo asociaal zijn: want de enige ASOCIALEN zijn rokers die in het bijzijn van niet rokers ongevraagd kanker gaan zitten verspreiden. |
Citaat:
:D |
Citaat:
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr, als je ze daar gaat halen, betaal je helemaal geen accijns meer. Dan is het dus alleen nog maar asociaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen ik ga deze discussie niet nogmaals voeren, ik blijf gewoon lekker roken, en als jullie mij dan asociaal vinden, so be it, daar kan ik heel goed mee leven. (y)
|
Citaat:
Maar ik vind dat rokers ook niet moeten zueren dat ze altijd achtergesteld worden op niet-rokers. |
Citaat:
|
uhm...zo'n reisje, hoelang duurt dat, uur of zes?? als je die tijd gewoon werkt dan verdien je veel meer dan dat je daar winst op maakt...tenzij je natuurlijk een fan bent van in de bus zitten, dan is 't vast leuk
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu allemaal!: Met de vlam in de pijp, en een gezwel in mn borstkas met mijn "dertig tonnen sloffies, ver van huis, maar in mijn sas. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat je maar eens de accijnzen van een leven lang roken moet vergelijken met de kosten voor de behandeling van flink uitgezaaide longkanker, dan is het toch voordeliger om niet te roken, zeker voor de samenleving omdat dan een veel minder groot deel van onze ziekenfonds premie gaat naar de behandeling van kanker met als oorzaak roken, hoeft de overheid ook niet meer te snijden in andere vergoedingen... |
De gigantische hoeveelheid geld die rokers opbrengen compenseren de kosten gelukkig :)
|
Als ik kankerstokverslinder was zou ik het wel weten: Oost-Europa, nog goedkoper. Tsjechië is in een uurtje of 8 a 9 te bereiken. :o
|
Ik hoop dat de bus pech krijgt in luxemburg. Dan kunnen jullie daar lekker blijven te roken.
|
Citaat:
|
we kunnen de rokers die hun sigaretten in luxemburg halen ook wel belastingontduikers noemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
hongarije, ook een heel mooi land om op vakantie te gaan, 57 frank, oftewel net geen anderhalve euro voor een pakje. ik zou het wel weten, ware het niet dat ik sinds een tijd gestopt ben met roken ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |