![]() |
steam apps downen gaat sneller dan max downloadsnelheid.
kzal t effe uitlegge..
ik heb een planet internet adsl-comfort abo van 2048/384 downloaden enz gaat lekker natuurlijk>>200kbps maar bij steam krijg ik downloadsnelheden van 500kb en de eerste 2 seconden zelfs 31MB! verklaar dit eens?? vrienden van zeggen dat ik lieg toen ik zei dat ik steam en cs gedownd heb in 15 minuten ofzo...>>vandaar (dit was trouwens toen ik DoD downde ook 230 mbtjes>> :confused: ) ik bedoel hoe kan ik nou 2 seconden lang een downloadsnelheid hebben van 30mb?? klopt toch niet? toen zakte ie en bleef ie hangen op 450/500kb :confused: :confused: :s |
Die eerste 2 seconden is ie nog bezig met het maken van een goede meting ed. Die zijn zeer onbetrouwbaar; je downloade toen niet 'echt' met 31mb/s.
De meting op de helft van je download geeft de beste indicatie. 500kb/s kan je in theorie niet halen. Waarschijnlijk gebruik je een download manager die middels goede compressie een wat hogere snelheid dan theoretisch mogelijk halen kan, al is 500kb/s waar je theoretisch de helft kan halen wel vrij veel, dat kan ik ook niet goed verklaren. Offtopic: Daarnaast is Steam ook gewoon onbetrouwbare rommel, maar dat is weer een heel ander verhaal. :p |
oh zo... toch vreemd :P en idd steam is eersteklas bagger (n)
friends altijd down maarja je speelt cs en je wilt wat ;) :p en nee heb downloadmanagers of wat dan ook :s kheb wel me config zo goed ingesteld(van cs) dat ik max upload en download rate heb( 0 choke 0 loss 3 ms vertraging meestal en kom niet hoger dan 18 ping :D ) misschien dat t daaraan ligt..? |
Kan door interne caching komen, ligt aan de manier waarop de snelheid gemeten wordt. Installeer statbar (www.statbar.nl) eens en enable de network traffic meter in de preferences. Zodoende kun je zien wat er werkelijk wordt ge upload/gedownload. Hetzelfde kun je doen met DUmeter of vele andere programma's. Dan meet je de traffic op een laag niveau, zoals het eigenlijk hoort.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |