![]() |
[voeding] 300 watt genoeg?
ik heb een nieuw moederbord en een nieuwe processor gekocht (asrock moederbord en een amd 3000xp+ processor) en ik heb nog een kast staan met een 300 watt voeding...is dit genoeg? of moet ik er een nieuwe voeding in bouwen...
er komt een geforce fx 5900 in |
Vast wel. Hangt er net vanaf hoe goed je voeding is :)
|
Ligt eraan wat je er allemaal inhangt..
Maar je moet op zich best gek gaan doen als je 300w het niet meer trekt (8 hdd's ofzo :p).. |
ik zou zeggen probeer het uit doet je pc het niet dan weet je het en dan kun je nog altijd gaan denken over een nieuwe voeding.
succes |
Als je een verrekte goede voeding hebt zal 't wel loslopen. Met goed bedoel ik merken als Antec, Enermax en zelfs A-Open (hoewel de meeste 5V-lijnen van A-Open inzakken als een plumpudding als je gaat overclocken).
|
Tenzij je echt een B-merk hebt zal het best lopen, mits je er niet teveel extra's in hebt zitten. Ik raad wel aan als je een nieuwe kast koopt minimaal 350W te nemen. Ook van relatief onbekendere merken zit daar goed spul bij.
|
mjah het is een rainbow kast ik weet alleen niet wat voor merk voeding er in zit, en er komt maar 1 schijf in te hangen en een cd brandertje en als ik een nieuwe kast koop komt er zowiso een 350 of meer in
(y) tnx anyway voor de reacties |
Citaat:
Maar bij een rainbow kast krijg je een voeding aan kwaliteit vergelijkend met de kast (goedkope rommel :p) |
300W moet gewoon voldoende zijn voor wat jij er van gaat verlangen met een HD'tje en een cd brandertje ... :)
|
Citaat:
3000+ Barton verbruikt ook meer energie dan b.v. een Athlon 64 met 3000+ rating. In combinatie met een stevige high-end videokaart met hoog energieverbruik (je moet er zelfs een aparte (molex-)stroomstekker op aansluiten van je voeding) betekent dat, dat je aan een matige 300W voeding tekort kan komen. Ik verwacht het niet, maar met nog veel extra apparatuur in een kast gaat 300W niet lukken, tenzij het een echt goed merk is, zoals Antec. |
Ik heb onlangs een AMD 64 3000 met GeForce FX5900XT gekocht en ik heb 350 watt. (Nog 1 week en dan heb ik 'm binnen. WOEI!!)
|
Citaat:
ik heb een 360 watt enermax in zitten, werkt stabiel |
Yeah baby! Maar, heb jij ook geen diskette station? :p
|
Citaat:
Wat moet je met die troep.. |
Precies, wanneer gebruik je nog diskettes?
|
Citaat:
|
Ja, maar daar heeft ie mijn PC niet voor nodig he! :p
Ik heb (straks) een USB stick (met MP3) dus dan heb ik nooit meer diskettes nodig was het idee. Ja, oke als ik van een hele ouwe PC (zonder USB) bestandjes zou willen hebben. Maar dat is toch nooit. Tenminste, dat hoop ik nu maar :D. |
Citaat:
Windows XP setup herkent geen s-ata harde schijf, dus moet je de s-ata drivers van het moederbord op een diskette zetten, het in laten lezen en pas dan kun je xp erop zetten was ik toch nog blij dat ik dat rotding nog niet weggegooid had :) |
Citaat:
- Een Linux-bak installeren die niet van CD kan booten, laat staan van een USB-stick. Of omdat je gewoon vanaf het netwerk diezelfde Linux bak wilt installeren :) - School-werk digitaal inleveren omdat die vent het niet op een netwerkshare of via e-mail wilt hebben. En je USB-stick of mp3-speler uitlenen? Nah... - Mijn vader, die nog van de oude stempel is en een bestandje overzetten via het netwerk te ingewikkeld vind. - Een programma installeren bij een n00b kennis die geen internet heeft en een oude, brakke PC zonder USB-poort en geen multiread-CD-speler. Heb standaard naar school een pakje diskettes bij me en ik maak er veel gebruik van, hoe vreemd dat nog is anno 2004 :) De diskdrive in mijn eigen PC is 14 (!) jaar oud maar ik maak er nog regelmatig gebruik van. |
Precies, allemaal dingen die bij mij niet gelden :).
Ja, op die SATA schijf na dan. |
300 watt voeding is genoeg, aangezien je met een 200 watt voeding al 4 apparaten aan kon sluiten, naast je mobo, dus een 300 watt voeding is genoeg, ga je nu echt meer apparaten erin gooien, ja neem dan een 450 watt voeding, heb je altijd genoeg ;) :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19. |