![]() |
liegen
wat is de reden dat er op dit forum zoveel gelogen wordt? spreek jij op scholieren.com altijd de waarheid? waarom wel/niet?
|
wordt er zoveel gelogen dan?!
|
zowiezo omdat ik hier anoniem ben spreek ik altijd de waarheid, ik zou niet inzien waarom veel mensen dat niet zouden doen. Maarja, dat ben ik die zo denkt, en of er echt zo veel gelogen word op het forum...Hoe kom je daar zo opeens op? :confused:
|
Citaat:
Ja, ik spreek altijd de waarheid. |
Ik spreek hier ook altijd de waarheid. Dit is voor mij juist de plaats waar ik eerlijk kan zijn.
|
juist hier spreek ik de waarheid, niemand die me kent :D
dat is toch prettig..... niet dat ik tegen mn vriendinnen lieg ofzo, maar dingen verzwijg |
Ik lieg hier absoluut niet, ben hier onbekend, dus dat maakt het voor mij een stuk 'veiliger' om eerlijk te zijn.
IRL verzwijg ik soms dingen en heel veel daarvan kan ik er hier wel uitgooien... |
Doel je op het subforum Psychologie of het s.com forum
in het algemeen? Wb het subforum Psychologie; er zullen vast wel mensen zijn die niet naar waarheid posten of hele verhalen verzinnen.. Dat is Internet, je kan moeilijk controleren of datgene wat iemand vertelt wel echt waar is ed... (hoogstens door met die persoon te praten, doordat hij/zij het zelf zegt, dat soort dingen...) |
Aandacht. Reacties uitlokken. Zien hoe mensen reageren. De kick om een mooi verhaal te bedenken en het mensen echt te doen geloven.
Of misschien wel dingen die je van een positievere kant kunt bekijken. Een extra nick aanmaken waarmee je niet precies zegt wie je wel bent omdat je het onder je reguliere nick niet kwijt wilt. Ik zal eerlijk zijn: ik heb dat ook weleens gedaan en zelfs onder een nick waarmee ik totaal iemand anders kon zijn had ik er moeite mee mijn verhaaltje te vertellen. Maar de lieve reacties die ik kreeg luchtten op en schepten wat helderheid voor me. Soms maken mensen gewoon een geintje. Dat is dan niet echt liegen, meer de waarheid verdraaien (mits met de juiste intenties). Zolang je er wel bij zegt hoe het echt zit, op hetzelfde moment of later, is er niets mis mee. En natuurlijk is het makkelijk om even iemand anders te zijn op internet. Wel een teken dat je drastisch iets aan je echte leven moet veranderen naar mijn idee, maar misschien niet eens kwaad bedoeld. Veel mensen herinneren zich wel een user die iedereen deed denken dat ze iemand anders was. Een jongen, die na geruime tijd posten dood ging. Vrijwel iedereen geloofde het. Ik heb er zelf niet veel van meegekregen, maar ik heb het hele verhaal later gelezen. Ik vond het wel intrigerend, het leek dwangmatig. Mensen zijn erdoor gekwetst, maar ik heb niet het idee dat dat was wat ze wilde bereiken. Maar goed, dat is al een tijd terug. Misschien zal ze het niet waarderen als ik dat weer oprakel. Zelf lieg ik nooit. Ja, ik heb gisteren nog verkondigd dat ik zwanger was op Onzin, maar ik heb er ook meteen bijgezegd dat het een geintje was en verteld hoe ik erop kwam. Of mijn escapades met Mitros, niets van waar natuurlijk. Maar dat is onschuldig bedoeld, ik lieg niet echt. Zeker niet over wie ik ben en wat ik doe. Zelfs wat ik denk houd ik zelden voor me, iets dat veel mensen wel lijken te doen, maar als ik het netjes uitdruk zal niemand mij mijn mening ook kwalijk nemen. Geez, ik raak het overzicht kwijt over wat ik net getypt heb. Als het warrig overkomt, mijn excuses. |
Citaat:
@TS: Waarom denk je dat er zoveel gelogen wordt? Denk je dat er veel gelogen wordt door weinig mensen of juist af en toe gelogen door veel mensen? Zelf lieg ik hier ook niet. Zoals anderen al zeiden is het hier makkelijker om de waarheid te spreken dankzij de anonimiteit |
Ken hier niemand... dus waarom zou ik liegen? ;)
|
Je kunt t hier moeilijk controleren, mensen zijn gemakkelijker in staat te liegen op dit forum (en het hele internet) omdat ze toch niet gecontrolleerd worden. Daar staat tegenover dat op een forum als deze door anderen juist weer niet gelogen wordt, omdat ze anoniem posten en juist dan eerlijk (durven te) zijn. Denk ik... :o
|
Wat er al is gezegt, mensen zijn hier juist open omdat het zo anoniem is, maar omdat het zo anoniem is zijn er natuurlijk ook fakers. Dat is internet.
Liefs Hesther |
Ik heb juist het idee dat er hier veel minder gelogen wordt dan in het echte leven.
|
t is niet liegen, maar gewoon geen hele waarheden zeggen. dat kan ook. en ik denk dat t juist wel meevalt hier. iedereen voelt zich toch redelijk anoniem hier. er zitten hier bekenden van mij, dus ik zal nooit alles vertellen.
|
ik vertel wel de waarheid hier
tenminste, hetgene dat ik als de waarheid beschouw natuurlijk :D soms moet ik het verhaal wel enigzins aanpassen, ik wil niet al te duidelijk ik zijn ;) maar wat maakt het uit als er gelogen wordt? |
Liegen bestaat in zoveel verschillende manieren. Gewoon structureel je voor doen als iemand anders, af en toe er iets bij verzinnen om alles erger te laten lijken (ook om aandacht dus), of gewoon een leugentje op best wil.
Liegen is niet altijd erg, of eigenlijk er bestaan zoveel dingen die erger zijn dan liegen. Verzwijgen bijvoorbeeld. Dat lijkt erop maar dat kan zo veel meer schade aanrichten. Ik heb eigenlijk niet het idee dat hier veel gelogen wordt, behalve soms gewoon trollen dat heb je overal wel. |
Forum=Mensen. Menselijke interactie= liegen?
|
Op dit forum lieg ik niet hoor, waarom zou ik? Bijna niemand kent mij hier, dus ik ben redelijk anoniem ook. Ik kan juist hier een uitlaatklep vinden voor de dingen waar ik moeite mee heb irl onder woorden te brengen. En als ik iets écht anoniem wil doen, gebruik ik een andere nick. Ik zie niet echt een reden om te liegen hier :s
|
Iemand die liegt kan dat net zo goed irl doen.
|
Citaat:
Liegen is een mensenrecht volgens de advoca(a)t(en) van Dutroux.. :p |
Ik loog veelste veel in het echte leven, daar heb ik genoeg problemen mee gehad.
Hier lieg ik niet, waarom zou ik? Niemand kent mij hier, en als ik ze in het echt zou tegen komen herkennen ze mij toch niet. Viva la internet, de enige plek waar ik echt helemaal me zelf kan zijn |
Mijn moeder zei me overlaatst nog dat er ergens in de krant of zo stond dat mensen het eerlijkst zijn op internet, dankzij die anonimiteit dus.
Ik ben in het echte leven overwegend eerlijk (oneerlijk is dan als ik iets verzwijg of als het om een smoes gaat over het te laat komen in school of zo). Hier ben ik btw ook eerlijk. |
ik ben wel altijd eerlijk, maar zou het misschien niet moeten doen... irl maakt het je kwetsbaar
op dit forum, tja, er lopen ook mensen hier rond die mij kennen en die niet alles van mij hoeven te weten, maar hier wel veel dingen zouden kunnen lezen....jammer dan ik gebruik soms wel de term ouders, broertjes voor mensen die dat niet biologisch gezien zijn, maar dat is makkelijker dan altijd die (rotterm) pleegouders enzo te gebruiken |
Juist hier durf ik eerlijk te zijn, dus ik lieg irl eerder dan hier.
|
Citaat:
|
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit gelogen heb op t forum :s
En tja, daar is ook geen reden voor... |
Citaat:
|
Ik haat liegen, en waarom zou ik hier liegen. Dan kan je net zo goed je mond houden.
|
Citaat:
|
nou, ik ga niet me verschuilen achter nicknames om dan s n potje te gaan liegen... :confused:
maar ook in t echte leven ben ik nogal eerlijk. Ik kan niet liegen :( Heel fijn voor m'n omgeving, iets minder voor mij :D |
Citaat:
|
sommige dingen hoef je ook niet te vertellen, dat is geen liegen
alles wat ik wel post is 100% waarheid, k ben n goudhaantje wat dat betreft. Niemand kent me hier door en door, maar waarom zou ik liegen? ik weet wel betere en positievere manieren om aand8 te trekken dan n beetje gaan overdrijven hier exuses naar de mensen toe die zich gekwetst voelen |
ja eigenlijk altijd wel.. ik hou nu eenmaal niet van liegen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |