![]() |
vasten, wat mag je wel en niet eten?
Ik wil voor mezelf heel graag gaan vasten nu 40 dagen, god mag weten waarom maar ik wil me graag bewijzen, dat ik sterker ben dan mijn lichaam... ofzo... Maar wat nu eigenlijk de regels zijn weet ik niet, geen snoep, geen vlees op vrijdag of juist alleen op vrijdag :confused: kan iemand mij wat helpen :D
|
In de Islam is het namelijk zo dat je niets mag eten of drinken van zonsopgang tot zonsondergang. :)
|
En in het hindoeisme mag je geen vis, vlees en zout eten.
|
geen snacks, zoetigheden enzovoort. versnaperingen dus :)
|
Je kun ook je eigen regels bedenken. Veertig dagen vegatarisch eten. Of een dag in de week alleen water drinken, om je zelf te reinigen? :)
|
Vandaag is mij verteld dat je daar pas aan mee hoeft te doen als je 21 bent...
|
je kan ook gewoon altijd voor jezelf gezond eten en bedenken dat vlees altijd slecht is op de manier hoe we t nu verkrijgen uit de bio industrie,maargoed als jij die 40 dagen goed wilt proberen te zijn, ik zou zeggen eet sober ,geen extraatjes geen vlees,geen vis, niet overmatig veel, succes ermee...
|
Naja ik vind zelf dat ik te ongezond leef en ik vind dit wel ff een goede periode om gezond te gaan eten, en zo houd ik het misschien ook langer vol... Naja dat word dus niet snoepen 40 dagen :mad: o my god.... Naja ik verzin wel wat :o
|
Bedoel je het katholieke vasten? Ik neem aan van wel gezien het feit dat carnaval nu net voorbij is enzo.
Nou, ik heb geen idee, maar vraag het anders eens aan een katholieke oudere die je kent :) |
Je mag iig geen alcohol toch? Daarom zuipen ze zich met carnival kompleet tepletter.
|
Citaat:
|
ik ben ook bezig, en ik houd het nu al 2 dagen vol.
Ik denk dat je gewoon een beetje je eigen regels moet maken. Ik snoep niet, geen frisdrank, zo min mogelijk zoet op brood en geen vlees (maar dat is niet zo moeilijk want dat houd ik al 5 jaar vol :) ). Wel irritant dat de rest van het gezin niet meedoet; "wil je een koekje, wil je ook chips, jij wat frisdrank?"grrr |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit: en natuurlijk geen dieren (maar dat maakt niet uit want dat doe ik toch al niet :)) |
Heb je 'gelovige' vrienden, mensen om je heen? zo ja dan vast je met hun is misschien wat minder 'eenzaam vasten' zo ver ik weet heeft z'n beetje elk geloof z'n eigen versie
|
Citaat:
|
Citaat:
Tis meer iets van 50 jaar geleden. Dat je het snoep wat je kreeg bewaarde in een trommeltje voor later na het vasten enzo :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe doen jullie dat met een verjaardag, ik ga gewoon taart eten hoor!! eigenlijk liever niet maar anders is het zo raar..
|
Citaat:
|
ik heb wat ervaring met vasten.
ik denk dat je eerst een doel moet stellen. vasten "om te bewijzen dat je sterker bent dan je lichaam" :confused: gelul. misschien bedoelde je "bewijzen dat mijn lichaam sterker is dan mijn hongergevoel". nog steeds dikke gelul. maar het kan als je er onwijs veel zin in hebt. moet je ff voor een maand geen snoep, chocola (aaauuuuuwww dit doet zeer :p ), koek, enz eten. Als je dat wil doen, ga je gang, moet je wel op een aantal dingen opletten..... als je wilt vasten om je lichaam te zuiveren is het veel moeilijker en je moet echt goed gemotiveerd zijn anders kom je er niet. maar nog 1 ding : die geen domme dingen - jij bent jong, gezond, je hebt vasten niet nodig(is wat voor ouder publiek), ga lekker dingen doen waar je WEL zin in hebt, volgende 10 jaar zijn de mooiste jaren van ej leven en die wil je niet verspillen aan zulke dingen als vasten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |