![]() |
[WI] vergelijking
Bereken algebraïsch, in twee decimalen nauwkeurig:
6ln(b+2) - 3b - 6ln2 = - 3/2 b Ik kom tot e1/4 b = 1/2 b + 1 ......... |
dit is een eindexamensom en mag in 2 decimalen worden gegeven ((examen wis B1 2001 - 1 ;)) waarom dan exact oplossen als het met de grm mag ?
|
Citaat:
En is ook wel handig als je zulke dingen exact kunt oplossen op de universiteit. Daar is de GRM nog niet ingeburgerd. |
Citaat:
6*ln(b+2)-3*b-6*ln(2)=-3/2*b geeft: 6*ln(2)-3*0-6ln(2)=-3/2*0=0, wat klopt, dus de vergelijking 6*ln(b+2)-3*b-6*ln(2)=-3/2*b blijkt eveneens algebraïsch oplosbaar te zijn met b=0 als oplossing. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik dat volgend jaar tegenkom loop ik uit protest weg. Nouja...zeg ik nadetijd dat ik uit protest weg had willen lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
ik vind de GR alleen nuttig als controlemiddel als ik twijfel over mn antwoord. maar ik gebruik hem steeds minder, nu eigenlijk alleen nog maar als gewone rekenmachine, met als extra optie de abc-formule omdat ik weet dat ik die toch wel ken. In de tijd dat ik hier elektrotechniek studeer heb ik welgeteld nog geen 1 keer de optie 'grafiek plotten' gebruikt. |
Citaat:
Mja. ik kom met je vergelijking niet verder dan alles delen door 3 en variabelen rapen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Antwoord volgt uit de Lambert W-Functie
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49. |