![]() |
Vreemde taal studeren
Wat vinden jullie van een vreemde taal studeren? Talen zoals Chinees, Japans, Koreaans etc.
|
één of andere randdebiel in de belgische politiek wil dat we chinees moet leren vanaf het 2de middelbaar en hij gaat een wet enzo opstellen....als die er door komt ben ik toch afgestudeerd :p
zie je ons al chinees leren HA |
Ik denk er al een tijdje over om misschien Turks of Arabisch te gaan studeren. Ik denk dat de mensen die een vreemde taal studeren, dit vooral uit persoonlijke interesse doen.
|
Ik doe nu Japans, HBO wel. Misschien dat ik de overstap naar WO ga maken, maar ik vind het nu wel leuk :)
Hmm, wat ik ervan vind? Leuk natuurlijk, anders deed ik het niet. Als mensen aan me vragen wat ik doe, kijken ze wel een beetje vreemd op... 'Japans?! Wat moet je daar nu weer mee?!' Geen idee wat ik er mee wil, vertalen... tolken zal nog wel even duren voor ik dat fatsoenlijk kan (aangezien ze in het Japans heel anders praten dan in bv. het Nederlands en het Engels, pas wanneer de zin helemaal gesproken is, wordt duidelijk wat er gezegd werd, dus simultaan tolken gaat eigenlijk niet..) |
Wat ik er van vind? Als je je interesseert is het leuk, maar mij trekt het niet. Het wil namelijk zeggen dat je of aan de andere kant van de wereld te recht komt voor je werk, of je hier op een of ander taleninstituut komt te werken.. Niets voor mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
Uitgangspunt is waarschijnlijk dat Chinees(mandarijns) het meest gesproken taal is op aarde. Het is tevens een economisch sterk land, heel veel mensen zien er toch toekomst in. |
Ik ben meer van de "gewone" talen. Zoiets is wel uitdagend natuurlijk. :)
|
Spaans & Arabisch lijkt me wel wat (y)
|
Dana die een taal gaat studeren lijkt me een regelrechte ramp aan gezien ik nu al struikel over mijn Frans 1 en mijn Duits 1 dus aan talen als Chinees en Japans enzo begin ik al helemaaaaaaaaaal niet :D
|
Talen zoals Chinees, Japans, Koreaans etc. lijken me niets.. het trekt me gewoon totaal niet. Frans lijkt me wel leuk (y)
|
jah ik zou best wel japans willen studeren! Maar waar kan ik dat doen en wat voor vooropleiding moet je hebben dan om op t HBO te komen?
|
Het lijkt me wel leuk Arabisch te kunnen, kan ik Bin Laden ook verstaan!
|
Citaat:
|
spaanse taal en cultuur lijkt me tof!:)
|
Ik wilde eerst ook een taal studeren, maar je moet dan ook literatuur lezen en als ik ergens een hekel aan heb gekregen...dank u middelbare school :mad:
Wel jammer, maar goed, wat ik nu doe vind ik geweldig dus ik treur niet :) |
Hangt ervan af wat vppr taal. Engels was ik zeer slecht in op de middelbare school, dus dat was geen optie. De enige 2 talen die ik zou willen en kúnnen studeren zijn Frans en Pools (dit is meer interesse, omdat ik er namelijk vandaan kom).
Maar wat ik nu doe vind ik super, dus ik péins er niet over om over te stappen:D |
Citaat:
|
Citaat:
Talen zoals Japans en Chinees ed zijn een van de weinige talen die me echt totaal niet trekken. Russisch lijkt me geweldig though. Wraagh (y) |
Ik merk dat een aantal mensen zeggen dat ze Chinees, Japans etc niets vinden. Spreken ze jullie gewoon niet aan? Of zien jullie er geen toekomst (baan) in?
|
Ik weet niet, al die vage tekentjes :s Nee, niks voor mij, geef mij maar gewoon arabisch schrift ;) Of er een toekomst in is? Misschien, alhoewel de Aziatische landen natuurlijk wel opkomen in de wereldeconomie. Maar ik denk dat er daar al genoeg mensen Engels spreken ;) Ook spreekt de Aziatische cultuur me gewoon niet zo aan...
|
ik wil arabisch leren... maar hangt er een beetje af welke richting ik op wil. en wil eerst mn duits en frans verbeteren en spaans wil ik ook nog wel leren.
eigenlijk wil ik een heleboel talen wel leren :) maar als ik me ga richten op het middenoosten iig arabisch en wellicht ook hebreeuws. wordt het duitsland dan in eerste instantie veel duits en later wellicht nog andere talen voor de fun :) |
Citaat:
|
Citaat:
en zeker met talen als arabisch of oost-europese talen lijkt het me echt fantastisch als je dat gewoon begrijpt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |