![]() |
Harde broodjes
ik vroeg me laatst af: Hoe maken ze harde broodjes hard?
|
Als je afbakbroodjes in de oven legt worden ze hard...
Ik vraag me eerder af hoe het komt dat die meelbollen en sponzen zacht blijven... |
uitlaten drogen?
korstdeeg gebruiken? |
Citaat:
|
Een broodje hard maken doen ze idd door het te bakken.
Hoe dingen zacht worden? Ik denk door meer vocht toe te voegen. Of misschien prikken ze er ergens een gat in zodat de lucht er in komt waardoor hij zacht wordt. Net gebakken brood is ook hard, maar als je het hebt gesneden wordt het na een tijdje zacht. handig wat je (denkt) te leren als je op een broodafdeling werkt :cool: |
Een hard broodje is al hard.
|
gewoon bakken
|
Zal wel door de samenstelling van het deeg komen dat het ene broodje hard wordt en het andere zacht.
|
Citaat:
|
Zou het niet kunnen dat het verschil tussen harde en zachte broodjes uitgemaakt wordt door de luchvochtigheid in de oven.
Zo zijn de dingen die bij ons in de oven worden gebakken altijd "hard", igg een harde korst. Bij de bakker zouden ze dan betere ovens hebben die de luchtvochigheid regelen zodat je zachte broodjes krijgt. |
Het ligt denk ik aan de vochtigheid. Bij ons hebben we zo'n oven met speciale programma's voor elk soort. Kaiserbollen en pistoletten worden gewoon hard.
Nu hebben we ook een brood wat je zelf af moet bakken. Eerst stond die nog niet als programma ingevoerd, dus moest je handmatig tijd instellen en water erbij doen voor de stoom. |
Maar het was dus een serieuze vraag? :|
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar gewoon in de oven, een broodoven kan je verschillend instellen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |