![]() |
Kopzorgen(tv programma): Borderline
Het tv-programma: Kopzorgen omgaan met psychische problemen
zendt morge (donderdag) om 17.13 op Ned 1 iets uit over Borderline. Misschien wel intressant voor mensen die er wel al veel over gehoord hebben maar toch iets meer erover willen weten. Vriendin die borderline heeft gaat er ook heen kijken enzo, kijken of ze zichzelf echt zo herkent in anderen. jullie hoeven niet te kijken was alleen maar een tip :p Volgende week zelfde tijd zelfde plaats gat het over Depressie, ook iets waar veel mensen op dit forum mee te maken hebben(al dan niet met zichzelf) Lees hier meer: http://www.teleac.nl/pagina.jsp?n=112302 Groetjes......... |
Bedankt, goeie tip. (y) :)
|
zeker goeie tip! kan helaas niet kijken... moet werken, vraag één van mn ouders wel ff om het op te nemen denk. en die van depressies ook (ik moet altijd op donderdag werken...)
xxx en liefs, wen |
goeie tip! thnx ga wel kijken denk ik en volgende week ook! (y) :D
|
Volgende week ga ik zeker kijken!! Bedankt voor de goede tip (y)
|
Toffe tip, zeker een aanrader. Maar wel een mededeling. :s
|
Op verzoek mag hij weer open, maar er wordt nu wel even een vraagstelling verzonnen.
'Wat vond je ervan?' En verzin er nog een paar vragen voor. Veel plezier. |
Okeej programma is geweest. helaas heb ik het niet helemaal kunnen zien ivm andere nieuwsuitzending(brand bij mij opt werk :() Maar ik vond het best wazig, helaas hebben ze alleen maar volwassenen laten ziet en niet iemand van onze leeftijd jaar of 18 ofzo. Hier komt mijn vraag dan: Herkenden jullie jezelf of anderen die bps hebben in het verhaal dat er verteld werd???
|
ik heb het wel helemaal gezien. maar ik vond het ook een beetje wazig (zoals kleineghcdraak al zei). en ik vond het heel erg jammer dat ze geen jongere hadden laten zien. en het was ook denk ik een beetje kort om een duidelijk beeld te krijgen van iemand met bordeline. ik ken verder niemand met borderline dus ik kan ze niet herkennen.
|
Tja het is nu eenmaal een programma gericht aan volwassenen (ik volg het al een tijdje).. dus mjah..vandaar dat ze er niet vaak/geen jongeren voor gebruiken.
Ik herkende vrij veel in het programma. Het geen maat kunnen houden met dingen, het leeg voelen, het chaos-gevoel. Ook het voorbeeld van in het verkeer trouwens. (het niet kunnen omgaan met teveel prikkels tegelijkertijd.) |
Ik vond t ook wel jammer dat ze geen jongeren hadden genomen als voorbeeld, maar een wat oudere vrouw. Ik snap nou nog steeds niet precies wat zo iemand nou voelt enz dus was niet echt heel duidelijk!
|
Helaas, ik heb heul wat gemist :(
|
Citaat:
Citaat:
Mijn antwoord (als ex-"stagairé" psychische jeugdinrichting :cool: ) : Borderline is een nogal heel complex probleem dat niet zomaar ff aan de hand kan worden gedaan door een symptomen check, omdat het zich bij iedereen weer anders uit.... Mijn advies: laat je testen bij een psychiater, die kan je verder helpen, en laat je op zijn minst gewoon poli-klinisch helpen, want feit blijft, praten helpt (y) Hopelijk heb je hier wat aan en hoef je niet weer iedere keer een Persoonlijkheids-stoornis topic te openen :) Oja, leonoor, ik had je bijdrage in het Psychologie maandblad over auto-mutilatie gelezen toevallig laatst, ik zag opeens een heel stuk over scholieren.com erin staan :D |
Citaat:
Van welke maand was dat stukje over AM(dat heb ik nl. zelf wel gehad) en dit topic opende ik trouwens omdat ik anderen wilde informeren, niet voor mezelf mja :p :rolleyes: |
Ik kan me anders nog heel goed herinneren dat jij eens een keertje vroeg over de sympromen van borderline, en dat je de hele tijd door bleef drammen over van "maar ik herken me er zelf ook zo heftig in"en durf nou niet te zeggen dat het niet zo is want daar bevestig je dat hele borderline gebeuren dan alleen maar mee :rolleyes:
Citaat:
|
Ik heb ff gezocht en hier komt zo'n post van jou die nergens op slaat
Citaat:
en meteen beginnen te freaken als iemand gewoon een normale vraag stelt :rolleyes: (n) |
@Metal & kleineghcdraak; doe dit over pm/mail/msn/enz ajb.
Hier is de topic niet voor bedoelt. :) |
allrighty :)
|
iemand gisteravond nog gekeken? ik kon niet... en ben vergeten te vragen of mn ouders het wilden opnemen.
|
Neej.. Ik was het vergeten.
Volgende week gaat trouwens over drugsverslaving. |
Citaat:
zo kan ik het nooit zien.. |
Ik heb hey wel gezien. Over een bejaarde vrouw die al 50jaar depressief was en die electrische behandeling kreeg in de hersenen(heel vaag) en over een vrouw van +/- 40.
Ik vond het wel intressant mja bij zo';n oudere mensen is het minder herkenbaar!!! |
Citaat:
|
http://www.teleac.nl/pagina.jsp?n=146051
Staat tussen 1 van de tekstjes ergens een link naar een videofragment over die elektroshock therapie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57. |