![]() |
O Goden te hoge hemel...
heb je wel eens ergens om gebeden, of ergens om gevraagd, wat je vervolgens ook kreeg? Dit hoeft niet religieus te zijn, maar gewoon dat je zei: alsjeblieft laat het zo zijn, en toen was het, hoe raar ook, ook zo?
Wat was de situatie en hoe liep het af? Ik heb dat gisteren/vandaag nog meegemaakt. Laat ik zo zeggen: Ik heb een gegeven paard in de bek gekeken. |
Nee.
|
Klagen, klagen, klagen. :nono:
|
Citaat:
|
Ja, God verhoort mijn gebeden. Het is te persoonlijk daar hier dieper op in te gaan.
|
Ik wel, wij bidden thuis elke avond met het avondeten, krijg er gewoon een gerustellend gevoel van, en dat is voor mij ook gewoon de bedoeling :)
|
Eigenlijk niet. :o
|
Citaat:
|
Ik krijg sowieso rust nadat ik heb gebeden.
Er zijn ook wel specifieke dingen verhoort maar dat houd ik liever voor mezelf. (een persoon die me heel goed kent, weet er alleen van) |
Citaat:
|
Niet dat ik me herinner.
|
Citaat:
|
jah zeer zeker...maar te persoonlijk om nu op in te gaan. :)
|
Vaak, onbewust. Ik wil altijd goede cijfers, dat dingen op hun pootjes terecht komen, dat soort dingen. Maar het werkt niet altijd.
|
Nee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Onbewust doe ik dat heel veel. Zo van komop laat het sneeuwen, of laat die video op tv komen. Werkt soms wel. Of zo van laat haar anders tegen de dingen aankijken want het gaat steeds slechter ofzo.
|
Vroeger wel eens, ik had een beste vriendinnetje die verhuist was, en ik miste haar heel erg, dus ik vroeg zo van, mag ik haar alsjeblieft weer eens zien.
En tadaa, de volgende dag, ik nam om één of andere reden een route die ik nooit nam, liep zij daar de hond uit te laten :eek: What are the odds :| Maar dat is heel lang geleden, tegenwoordig doe ik niet aan bidden of iets dergelijks. |
Citaat:
|
Euh, nee. Ik bid niet..
|
Ik heb meestal het idee dat God mij eerder haat dan lief vindt. Alles wat ik wilde, gebeurde juist niet en andersom. Dus ik ben al lang geleden gestopt met bidden.
Als ik iets wil, dan zorg ik daar zelf wel voor. |
Citaat:
|
Ik hoopte dat de tram wel zou rijden (doet hij soms niet ivm
sneeuw ed. :|), en ja, hij reed. Geweldig. (y) |
Ken begeerte als de oorzaak van het lijden. Ook bidden is begeerte. Wie niet zoekt, vindt en daarom is het beste gebed geen gebed. Weet overigens dat iedereen bidt zonder het te weten. Volg het pad der verlichten en stop.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kzei, hopenlijk geeft god mij een mooi horloge, en op dat moment kwam mijn vader binnen, met een mooi horloge :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zegt dat bidden helpt; bidden is lijden. Er is niets wat jou kan helpen. Er is noch iets buiten ons, noch wij waarbuiten iets kan zijn. Er is noch hulp noch iets wat tot hulp kan strekken. Er is niets waaraan wij waarde kunnen hechten noch iemand die ergens waarde aan kan hechten. Geen gebed is mijn gebed. Ik ageer daarmee niet tegen mensen die bidden. Ik verheug mij dat er zoekers zijn van de weg. Toch moeten wij alles loslaten. Als je bidt, bid dan voor minder bidden. :) |
^^
High on dope.... |
Nee
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Jij bent dom :) |
Citaat:
|
Nee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn woorden hebben geen inhoud, behalve de inhoud die wij er in deze discussie aan toekennen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |