![]() |
dido en aeneas huiswerk
hoi,
we zijn bezig met Vergilius, dido en aeneas.. nu moet ik een huistaak maken over dit verhaal, het moet origineel zijn en je mag alles gebruiken, maken, bespreken, ... heeft iemand soms creatieve ideetjes? danku groeten |
wat is een huistaak? Dan kan ik misschien wel helpen. misschien een soort filmscript ofzow??
|
Ehh... je moet een werkstuk maken? Spreekbeurt? Of geef je zelf huiswerk op? Verlicht ons! :(
|
het moet een origineel werk zijn over dido en aeneas, en ik mag alles gebruiken, bvb mag schilderij maken, beeld maken, strip tekenen,... maar ik zoek nog een ander origineel idee, iem miss nog tips ?
groeten |
Film, soap, serie, toneelstuk.
Het verhaal herschrijven op verschillende manieren (een myte, epos, pulproman, sfverhaal, documentaire) en dat bundelen, kleren ontwerpen, fotostrip, puzzel, bordspel, quiz,... En nu is mijn inspiratie op :D. |
Strip tekenen (y):eek:
Daar ben ik zelf nogal gecharmeerd van om te doen. Eh, maar het meeste daarvan is wel ridicule onzin, moet ik toegeven. :D Dus om dat nou met Aeneas en Dido te doen.. Je kunt ook het verhaal in een modern daglicht plaatsen, zoals dat bij Pyramus en Thisbe al eens iemand heeft gedaan. In een groep geeft dat zeker veel lol. :) Maar ik ga er niet vanuit dat het een groepsopdracht is, dus zal ik mijn hersencelletjes eens wat stimuleren. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar om te doen is dat zeker leuk. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, als je kunt aangeven dat je er wel degelijk iets van opsteekt zal het wel goed zijn. :) Ik zou het zelf erg leuk vinden om te doen in ieder geval! |
Citaat:
(En ja, het maakt echt verschil!) |
Citaat:
|
Een vertaling op rijm maken. Kun je ook nog uitgeven en er geld mee verdienen. :cool:
|
Ik heb met wat klasgenoten het verhaal van Dido en Aeneas verfilmt.. was erg leuk...Niet altijd even serieus, maar toch leuk om te doen
Misschien een idee? |
waar gaat het verhaal van dido en aeneas over?
|
Het verhaal kan je in het kort hier lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Aeneid.
Misschien kan je iets doen met Purcells opera. |
Wow, dat zijn pas deadlines. (y) :cool:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01. |