![]() |
kindergedichtje?
soms wil ik een beetje vliegen
de wolken knuffelen de wind me laten wiegen. soms wil ik door het gras rollen huppelen van een, twee, drie tikkie- jij bent hem en weghollen soms wil ik met de poppen spelen en simpele plakwerkjes doen en op het strand bouw ik dan grote zand kastelen. soms wil ik dat iemand me draagt of in alle drukte een hand hebben om in te knijpen soms wil ik gewoon niet dat iemand ooit nog wordt geplaagt. |
Eerste twee strofes vind ik goed, daarna iets minder. Na die twee strofes heb ik je punt wel begrepen, het komt steeds op hetzelfde neer, misschien iets sneller naar je einde toe werken, want die is op zich best leuk. Het loopt wel goed en ik vind het hele gedicht toch wel wat hebben :) .
|
Het einde vind ik zeer typisch, voor een kindergedicht!:).
1e strofe vind ik leuk!...en "op het strand bouw ik dan grote zandkastelen" ook.(al is het niet heel orgineel verwoord, in de betekenis vind ik het mooi). de laatste 2 zinnen zou ik loskoppelen. Word(t) geplaagd, volgens mij. Af en toe zou ik wat meer orginaliteit willen zien in je woordgebruik:).Bij de 1e strofe vind ik dat zeer gelukt!. |
Vind het wel mooi, zeker wel een kindergedichtje ja. Zit een mooie boodschap in verwerkt, die duidelijk overkomt. Vind het taalgebruik niet echt cliche, misschien zou dat geweest zijn bij een gewoon gedicht, maar hierbij vind ik het wel passen; eenvoudig taalgebruik past bij kinderen!
|
Citaat:
|
ik dacht dat ze wilde weten of dit een kindergedichtje was....niet?:s
|
Citaat:
iedereen bedankt voor de reacties |
Ik geloof niet in kunst die alleen voor kinderen is.
Dit valt door volwassenen (in ieder geval door mij) toch ook gewoon te waarderen? |
Citaat:
|
'zand kastelen' zou ik aan elkaar doen, ter verbetering van het ritme ;). Verder; wauw! Wat een leuk, sprankelend gedicht! De boodschap is erg mooi, het haalt je weer even terug naar 'toen alles nog wat makkelijker was'. Een leuke, duidelijke schrijfstijl en dichtvorm verder!
Wat betreft het genre; ik ben het ong. met lovetear eens. Typerend aan dit soort gedichten vind ik het taalgebruik en het ritme; vaak is het een toegankelijk ritme, de woorden dansen meestal echt. Dit sluit wederom niet uit dat dit in andere gedichten niet zo is, maar ik vind het gewoon van fundamenteel belang voor dit soort gedichten. Verder denk ik dat de inhoud wat anders is, of niet zozeer de inhoud, maar de manier waarop deze gepresenteerd wordt. Veel herhaling, toegankelijke regelmatige vorm, beperkte regellengtes, en een toegankelijke aanspreekvorm. Vaak worden er volledige maar korte zinnen gebruikt, en het gedicht staat meestal in de ik-vorm. Nogal een brede 'definitie' dus, voor zover deze genre valt te definieren ;). Maar dit is ongeveer hoe ik het zie :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |