![]() |
van tv-kaart op pc opnemen
Ik neem weleens tv programma's van me tv kaart op me pc op.
dit wordt dan opgeslagen als mpeg bestand. wanneer ik dit bestand dan afspeel in een mediaplayer is het beeld heel goed als het in een klein schermpje afspeelt , maar op volledig scherm krijg je een raar onscherp blokkerig beeld. Hoe komt dit? is hier wat aan te doen? als ik dat bestand bijv van mpeg naar svcd omzet krijg je dan wel goed beeld? |
ehm?
lijkt me logisch dat als je iets vergroot dat het dan pixelated wordt, aangezien die mpeg in een bepaalde (lage) resolutie is gecapped. een oplossing is naar een hogere resolutie je tv-beelden te capturen. |
Citaat:
omzetten naar bijv svcd helpt niet? kan het bestand alsnog naar een hogere resolutie gecaptured worden? |
ben bang van niet :( tenzij dezelfde tv-uitzending nog eens komt natuurlijk. ik raad trouwens aan 3rd party software te gebruiken, voor zover mogelijk; da's vrijwel altijd beter dan wat je erbij krijgt (\ drivers natuurlijk). verder weet ik weinig af van tv capture zooi, dus een specifiek programma kan ik je niet echt aanraden.
|
is er iemand die hier wel meer vanaf weet? Help me aub aan de juiste info.
|
capture van je tv kaart is op klein fotmaat altijd (Y) maar als je op groter formaat gaan opnemen is het meestal slechtere kwaliteit, de tuners van die tvkaarten zijn heel gevoelig, met kleine resolutie merk je er weinig van, met grotere resolutie heb je er meer last van (heb ik mij laten vertellen op dit forum dus.. )
ik heb ook een slechte capture op grotere resolutie Greet*z |
bezoek anders ook 'ns www.doom9.net, voor al je capture vragen :)
|
Iets op je Pc opnemen met goede kwaliteit kan alleen met een Tv kaart die ingebouwde mpeg encoding heeft. Standaard tv kaarten (van minder dan 100 euro) hebben dat niet. 'Echte' Tv-capture kaarten wel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |