![]() |
Blue Kelpie gezocht
Ik ben opzoek naar een hondenras dat als het goed is blue kelpie heet ,ik heb dit ras een keer op tv gezien in een krimii/detective.Het heeft iets weg van een kleine herdershond en heeft een blaauwe gans/gloed over zich.
Wie kent dit ras en weet ook de latijnse naam voor dit beestje. |
Ik weet volgens mij wel welke je bedoelt maar weet niet hoe die heet.. :s Heb je niet zo'n hondenboek ofzo waar alle rassen instaan, blijven bladeren tot je t plaatje hebt gevonden met de hond die je bedoelt :p
|
waarschijnlijk bedoel de gewoon de kelpie. Blue hoort niet bij de rasnaam, maar geeft de kleur aan (ze worden gefokt in meerdere kleuren, waaronder blauw).
Kijk maar eens op: http://www.australiancattledogenkelp...lpie_dutch.htm |
Jaaa deze bedoelde ik.. ik weet alleen niet of SonOf deze ook bedoelde :rolleyes:
|
Dat zijn toch gewoon die australische herdershonden? Die heb je in verschillende kleuren ja. Vind ze zelf altijd veel weg hebben van Border Collies. Zijn wel vreselijk lief. Vriendin van mij runt een kennel, daar gaan ze voornamelijk voor de kleuren blauw en grijs, maar andere kleuren komen ook wel eens voor.
|
:) :) :) :) (y) Dit is iederdaad de hond die ik bedoel...........Dank jullie wel. Happy,happy, joy ,joy
|
Ik kende vroeger iemand die een blauwe keeshond had...maar das niet hetzelfde neem ik aan als een blue kelpie, of wel?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |