![]() |
Voorbereiden op EXAMES
Hoe bereiden jullie je voor op HET exame?
|
ik heb nederlands waar ik leer hoe ik moet spellen....
|
Niet, ik heb namelijk geen examen dit jaar.
|
leren?
|
leren leren, braaf opdrachtjes maken, goed opletten in de les. Examenvragen oefenen.
Saai. Maar het werpt vruchten af. |
Koop nu alvast een examenbundel. Werkt goed. Goede samenvattingen. Je hebt ook een soort van proeftoetsenexamenbundelboekje, met veel opgaves, die overigens ook nog wel eens voor tentamens worden gebruikt, handig.
Ik heb er vooral voor Economie en M&O veel aangehad. |
Vooral rustig blijven :D en natuurlijk braaf leren.
|
Nou jij bent 14 dus de kans dat jij exameN gaat doen lijkt mij vrij klein. Examenbundels doorkijken en hier en daar wat leren wil wel werken denk ik.
|
Citaat:
ik was ook 14 toen ik examen deed |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je in 4 mavo zit kan je wel 15 zijn.. en als je dan 1 klas hebt overgeslagen ben je dus 14 (joh).. maar goed, dan ga je ook weer geen mavo (vmbo-t ofzo) doen :s
Maarja, even ontopic: veel leren en oefenen en vooral goed plannen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Examenbundels zijn altijd handig. En ruim om tijd beginnen met leren, vooral voor leervakken!
|
Citaat:
Citaat:
En op het vwo op je 14e examen doen moet je wel enkele klassen hebben over geslagen hoor ^^. Maar ff ontopic: als het goed is heb je je de afgelopen 5-4-3 (afhankelijk van welk niveau je doet) jaar je voor bereid op je examen dus hoef je in principe niet veel voor te bereiden. Als je echt zeker van je zaak wil zijn kan je je helemaal dood oefenen aan de oefen-examens en die allemaal laten nakijken door je docent. Dikke (y) als je dat volhoudt hoor, want die oefenexamens komen je toch snel je strot uit :( |
Citaat:
wel 1 :eek: |
Ik oefen wat met de examenbundels, zorg dat ik samenvattingen heb en verder ga ik tegen die tijd wel leren.
Maak me d'r nog totaal niet druk om. |
Ik ben van plan goed te gaan oefenen met examenbundels en samenvattingsboekjes. Volgende week, in de vakantie, wil ik alvast gaan oefenen met Engelse en Franse teksten (niet dat dat er van komt, maar goed :p).
|
pfff ik zie wel
leren waarschijnlijk t lukt wel |
Citaat:
|
ik heb al wat examenbundels.. en ben al panisch aan het worden.. maar ja gewoon veel oefenen en optijd beginnen is denk ik het belangrijkst
|
Alsof het CSE iets anders is dan gewoon een groot proefwerk. Jezelf finaal in de stress helpen is de beste manier om voor je examen te zakken. Gewoon even rustig doen.
|
Ik heb me destijds niet voorbereid, en het ging perfect. Het eindexamen stelt eigenlijk niet zoveel voor, dus jullie moeten je niet te ongerust gaan maken, ik persoonlijk vond het goed te doen :)
|
Tja.. als het goed is weet je alles al.. dus gewoon nog wat herhalen van zaken waar je nog moeite mee hebt.. samenvattingen maken etc :)
|
Veel oefenen voor vakken als wiskunde/natuurkunde/scheikunde (als je de laatste 2 hebt).
Als je biologie hebt zou ik alles goed doorlezen en korte samenvattingen maken (echt wat je niet weet want anders schrijf je bijna het boek over *ervaring*). Voor Nederlands kan je niet superveel doen. Oefen met samenvattingen schrijven en maak gewoon wat opdracten. Examenbundels zou ik veel uitwerken. Je oefent met de vraagstelling en je komt veel dingen tegen die je vaak nog moet leren/oefenen. En koop/huur van die samenvattingsboekjes waar de leerdoelen van de examens worden beantwoord. En vraag je docent naar veel gemaakte fouten van vorige examens (y). |
Citaat:
|
Eerst mijn profielwerkstuk nog ff afmaken. En gewoon examenbundels een beetje doorwerken idd. En ikd enk dat als je netjes naar de les gaat :rolleyes: en je huiswerk maakt :rolleyes: en je toetsjes altijd goed leert :rolleyes: dat je al een heel eind komt.
|
Citaat:
|
1e keer heb ik er alles aan gedaan om dat diploma te krijgen.. Toen ben ik gezakt.
2e keer heb ik er heel weinig aan gedaan (eigenlijk niets onder het motto, het komt wel goed, zo niet dan niet) en toen ben ik dik geslaagd... (Bij mij was het het beste wat me is overkomen, dat zakken) |
Citaat:
|
Gewoon goed voorbereiden en er dan maar het beste van maken denk ik (y)
|
Ik ben blijkbaar een uitzondering: bij mij werkt oefenen met examenbundels dus voor geen meter (aldus mijn docente: 'je kan oefenen tot je erbij neervalt maar het helpt bij jou echt niets'). Ik ga dus in eerste instantie maar gewoon op tijd beginnen met leren en toch ook nog maar veel oefenen, misschien helpt het net iets. Tis wel een rot idee dat ik al mijn examens voldoende moet maken omdat ik al een onvoldoende heb voor Duits 1 en waarschijnlijk ook geen voldoende haal voor Frans 1.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb er niet veel extra's voor gedaan.
Ik ging netjes naar de lessen en maakte mn huiswerk (Voor bepaalde vakken altijd wel, en voor andere vakken minder) Gewoon opletten en meedoen tijdens de lessen scheelt al heel veel, wat je dan al niet oppikt! Verder ben ik een week voor mn eindexamens een keer begonnen met leren.. Te laat eigenlijk, maarja.. Heb alles met prima punten gehaald.. slechts 1 zesje en de rest allemaal daarboven. |
Ik heb nu alleen nog maar schoolexamens en tentamens, dus nog niet echte maar ik moet natuurlijk wel leren.. tsja ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat doe, op het huiswerkinstituut plannen ze alles voor mij eigenlijk en dat volg ik gewoon op, de voldoendes komen vanzelf binnen op de 1 of andere manier :p
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33. |