![]() |
Gevraagt goede tips om trekmomenten te overwinnen
Hallo daar hebben jullie nog goede tips en trucken om het trek moment(zin om te roken van tabak en hash en weed)te doen verdwijnen?
Ik zou graag willen stoppen met aldat gerook.(tabak vanaf mijn 16e en hash en weed vanaf mijn 18e) Ik ervaar het als niet leuk meer. Ooit bij het Centrum voor alcohol en drugs gezeten maar helaas de na behandeling niet af gemaakt.. Wat doen jullie? Ik ben best wel verslavingsgevoelig,wie heeft er goede idee"en. :mad: |
hahaha die trekmomenten bedoel je dus....vage benaming
Uhm als je het niet als leuk ervaart, lijkt het me niet zo moeilijk om te stoppen toch... |
juh als je het niet meer leuk vind, lijkt me simpel dan hč ;)
zoek een hobby oid hey dat scheelt ;) |
Is ook een topic van cocaine verslaving daar staan vast wat tips in :)... en tabak is wel gelukkig een stuk makkelijker. Stop ermee, zorg dat je niet meer de mogelijkheid krijgt het te kopen. Als je er zin in hebt zorg dat je iets in je mond hebt, 'koop een zak lolly's en als je zin hebt in een sigaret stop een lolly in je mond. Ik ken wat meisjes van school die dat doen en het helpt echt.
|
Ik heb ergens een keer gelezen dat roken 20 keer verslavender is dan alcohol, en 7 keer verslavender dan heroine, maar ik denk niet dat dat waar is.
Maar ik stop zo nu en dat voor een week om te kijken of het nou zo supoer moeilijk is, maar meestal heb ik dan een flesje water mee, en elke keer als ik zin heb om te roken, drink ik heel veel water, bij mij lukt dat wel. |
Citaat:
|
Ik heb er zelf geen probs mee, maar ja, ik heb ook niet zo vaak trek. Die keren dat ik het heb is het geen ramp om eraan toe te geven. Alcohol is moeilijker, maar ik zorg gewoon dat ik dat niet in huis heb en uitga met de auto, dan kom ik niet in de verleiding :).
|
Citaat:
hoe wil je dat voor elkaar krijgen ? (serieuze vraag) |
serieus zoek een hooby
|
ga rukken ofzo
|
http://www.jellinek.nl/zelfhulp/roken/
http://www.jellinek.nl/zelfhulp/cannabis/ Hier kan je veel aan hebben. Ik ben fan van jellinek (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
voor roken: heb ik zoethout gebruikt. In de het begin wel komische sitautie er mee meegemaakt. Zonder nadenken probeerde ik het aan te steken :D. Maar bij mij was het vooral de gewoon te om een peuk op te steken als ik niets te doen had. Dat vond ik het moelijkste om af te leren.
maarja een jaar later ben ik weer begonnen (ja ik weet het stom), Maar wat je het meeste nodig heb is afleiding zodat je er niet aan denkt. Zo heb ik het tenminste ondervonden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
trekmomenten
huhuhu (a la beavis & butthead) |
Citaat:
|
Citaat:
Onderbouw dat es dan :D |
hard·drug (de ~ (m.))
1 sterk verslavende drug Aan de topicstarter: Doe mee aan de Dryathon! |
Maar met verslaving komt tabak toch dicht in de buurt van hard-drugs, en niet alle hard-drugs hebben als enige kenmerk verslavend. XTC is ook een hard-drug en word toch niet zozeer als verslavend beschouwd.
|
Citaat:
|
eat chocolat
|
kweet nietook nu 3 dagen neit meer gerookt
ik heb mijn tijd bijtend op plasic koffieroerdertjes doorgebracht miss werkt het ook voor jouw? |
ik ben al meer dan n jaar gestopt met roken en toen ik ging stoppen met roken en ik kreeg zin in eene peuk dan nam ik een grote slok water, klinkt dom, helpt echt
das eigenlijk het enige dat ik gedaan heb |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10. |