![]() |
Kan geen E schijf meer lezen.(2e hardeschijf)
Hi!
Kan iemand me helpen? Mijn pc heeft 2 hardeschijven Eerst deed hij het perfect en nadat ik mijn pc op een andere locatie had gezet...niet meer. Ik heb alle stekkertjes goed erin gestopt.Maar hij werkt gewoon niet correct. Hij ziet hem echter wel.Geeft hij ook aan bij setup om de begin..En ik hoor hem ook draaien. Dus ? MJ |
Zitten de stekkers er ook op exact dezelfde manier erin?
|
heb je hem opnieuw geinstalleerd? installeerd Xp op de ene en dan wil je dingen van je 2e schijf afhalen..en dan geeft ie een fout..?
|
"werkt gewoon niet correct" "ziet hem wel", wees ajb iets specifieker, want ik weet totaal niet wat je nou bedoelt. :)
|
Yoo,
Ik weet waarschijnelijk toch al dat ik hier niet veel mee opschiet. Maar hopelijk zal er een wonderen komen. :p Ik heb een oude pc.Hij heeft 2 hardeschijven. De ene doet het wel perfect.(C,schijf ) En de andere niet.(E,schijf) Die "E" schijf deed het eerst gewoon prima.Nadat ik mijn oude pc heb laten verhuizen,gaf hij geen E schijf meer aan op de computer.En alles wat op E schijf is opgeslagen kan ik niet meer openen. Alle stekkertjes zitten er goed in.En ik hoor hem ook draaien. Op mijn oude pc heb ik windows 98 2edition MJ |
Is de partitionering goed van je schijven ?
probeer het met Partition magic te checken (of een ander programma) of je kan het bekijken met behulp van 98 cd start je pc opnieuw op met cd 98 erin, » starten vanaf cd» met behulp van cdrom» typ FDISK en typ 4 om je partities te bekijken. of je schijf er wel tussen staat! Greet*z |
Hij staat er niet tussen.Ik had wel de vermoeden dat hij er tussen stond....voordat ik begon te k****** met partities toevoegen.
|
deot hij het nu wel of nog niet..?
|
Ook 1 mogelijkheid wat jullie nog niet genoemd hebben, het jumpertje is losgeraakt, waardoor hij de 2e schijf niet meer als slave ziet en dus gaat conflicteren met de master, de c schijf dus. Schroef de 2e schijf eruit, en kijk of het jumpertje wel vast zit.
|
Citaat:
Wat je even moet proberen is of de BIOS hem wel ziet., Als dat niet zo is dan ligt het echt aan je hardware en niet aan windows |
@Mohammed, heb je nog gekeken naar jumperconfiguratie?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |