![]() |
Mausolea in Rome?
Help! Ik moet een werkstuk maken, met daarin een beschrijving van ALLE mausolea in Rome uit de oudheid. (4 kantjes) Wie helpt???
|
Was de Engelenburcht niet gebouwd als mausoleum voor keizer Hadrianus? Ik weet het niet zeker hoor, en ik weet ook niet of hij daar uiteindelijk echt begraven is.
Goh, aan mij heb je ook veel :rolleyes: Iig, suc6! |
Idd, de engelenburcht, oftewel Castel S.Angelo werd gebouwd als mausoleum voor Hadrianus, verder heb je volgens mij nog een mausoleum van Augustus en van Cestius(pyramide)...das alles wat ik weet..misschien ff op Google zoeken?
|
Oke thanks... Ja ik had wel bij google gezocht, maar dan kan je blijven zoeken, omdat je nooit weet of je ze allemaal hebt.
Maar bedankt, hier kan ik iig iets mee ! xxx |
Ik heb ze allemaal gezien, maar ze waren niet het interessantste onderdeel van de reis, dus weet er niet meer veel van. Ik heb nog wel een reisbeschrijving (ging van school uit, is dus zeer informatief en betrouwbaar), misschien kan ik die nog vinden en daar wat informatie uit halen. Misschien heb ik ook nog wel zelfgemaatke foto's, als je daarom verlegen zit? :)
|
ook een mausoleum is het pantheon denk ik... Hoewel ik er niet zeker van ben
|
Citaat:
Nu liggen er wel mensen begraven, o.a. Rafael (dat gebeurde nu eenmaal in kerken), maar om t daarom n mausoleum te noemn, neuh toch maar niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
- mausoleum van Augustus
- mausoleum van Hadrianus (engelenburght) - Mausoleum van Caecilia Metalla (langs de via appia) - Mausoleum van Cestius (lijkt sprekend op een piramide) Tsja ik heb nu niet al te veel tijd, maar volgensmij heb ik in m'n collegeboek nog wel een kaartje staan met daarop alle mausolea (daar staat me iig wat van bij). Ik ga voor je kijken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |