![]() |
garage rock, iemand?
iemand hier into de garage rock? jaren 60 garage rock/psychedelic of de 90's-00's garage rock revival.
Wat zijn je lievelings bands? |
Aan wat voor band moet ik dan denken?
|
Von Bondies, das toch ook garage rock??
Die vind ik wel goed (y) |
yep Von Bondies vallen er ook onder.
waar je aan moet denken? White Stripes, Strokes, Hellacopters, Vines, al die crap valt er ook onder. |
ik denk dat veel mensen het nu wel eens gehad hebben met die klote hype
|
jaa vind het wel leuk, meer niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
mijn favorieten: 60's: The Blues Magoos, Count Five, Instant Heartache, The Sonics, The Stooges, The Brogues, The Swamp Rats, The Standells, The Wilde Knights, The Cobras, 90's-00's: The Mummies, The Spider Babies, Teengenerate, The Rip Offs, The Devil Dogs, Supercharger, Zodiac Killers, The Dirtys, Thee Headcoats, The Exploders, Billy Childish. |
heb je dit topic nou alleen maar geopend om te kunnen pimpeh met die hele waslijst? (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hype... :( Wat een kutwoord.
Garage rock.. nee dat zegt mij niet zoveel. |
Zo'n hype zou ik het niet noemen eerlijk gezegd.
pff.... dan kan je ineens alles wel een hype gaan noemen. *rolt-met-ogen-smiley* :P |
Citaat:
|
die vind ik te vrolijk hiervoor. ze hadden die mondhoek niet naar boven moeten laten staan... :D begrijpje?
moet ik nou nog iets over garagerock zeggen om niet off-topic e gaan? |
Ja is goed zeg maar dat het geript is van Nirvana ofzoiets
|
Citaat:
|
Citaat:
het is geript van nirvana (of zoiets) ? |
hmm, nu the cramps op staan, altijd leuk. (y)
verder geen zin om een hele lijst te gaan bedenken, volgens mij ben ik toch niet zo heel goed in het benamen wat nou allemaal precies onder garage rock valt. in ieder geval, twee favos die makkelijk in me opkomen wegens op korte termijn geluisterd te hebben: the birthday party en the new bomb turks. |
hip topic :cool: (y)
Count Five the Seeds 13th Floor Elevators Electric Prunes Trashmen ? & The Mysterians die nuggets collections cd's zijn <3333333333333 |
|
hellacopters misschien?
|
Nieuw en oud doorelkaar, ik vind van alles goed (uit deze lijst).
The Undertones (Vorige week nog gezien) The Clash Sex Pistols The Buzzcocks The Hives The D4 The Datsuns The Libertines Liars The Thermals Black Rebel Motorcycle Club Jet The Strokes The Vines Yeah Yeah Yeah's The Hellacopters Gem The Soundtrack Of Our Lives The Hiss Jon Spencer Blues Explosion |
the Castaways!
|
Hoe had ik de datsuns kunnen vergeten :(
|
Citaat:
Chipmunk: The Cramps zijn geen garage, is meer iets tussen rockabilly en psychobilly in. Maar de New Bomb Turks zijn geweldig, die was ik vergeten te noemen. MCH: The Undertones, Buzzcocks, The Clash en Sex Pistols waren/zijn ook geen garage. Maar wel goeie bands behalve de Sex Pistols :P en Cotton Candy wat was er 3,4 jaar geleden dan voor garage rock op tv?? |
ik loop altijd achter met hypes. ik ontdek het nu pas en ik vind sommige dingen wel leuk dus mij komt dit topic heel goed uit.
|
the thermals
the strokes the white stripes the von bondies the yeah yeah yeahs the black keys the hives the libertines (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
Wat een domme beredenering. Godverdomme zeg wat ben jij irritant (n) |
Ik vind het soms leuk maar meestal teveel van hetzelfde. Verder vind ik Liars en BRMC geen garage rock. Maar ja, wie ben ik...
|
Citaat:
|
Ik haat al deze bands met een passie.
|
Citaat:
|
Ik vind veel bands inderdaad teveel op elkaar lijken.
the Bronx en the Strokes vind ik wel ok |
Citaat:
|
Citaat:
|
maar volgens de OOR zijn the white stripes ook de favoriete band van Nederland. The White Stripes zijn echt al wel een jaar of 3 bekend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
the devil dogs maken echt wel party muziek
hellacopters gluecifer turbonegro is trouwens toch geen garage of zat je daar niet op te doelen? |
Citaat:
|
wanneer is iets nu precies garagepunk?
zelf noemen ze het deathpunk |
Citaat:
|
Citaat:
the stooges devil dogs 69 charger niet teveel bass, niet te zwaar. en ik vind turbonegro juist weer wel zwaar en donker klinken dus dat bracht ik niet echt thuis onder garagepunk |
Dit topic is echt zwaar boring
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35. |