![]() |
Vis tussen de haaien
Toekomst vaag belicht
Geschreven al voordat Ik het lezen kon Uitgestippeld Dromen vervagend In de mist Van bestaan In een nieuwe oceaan Vis onveilig Tussen de haaien Een plek veroverend Hevig zwemmend Plaats voor beschutting Uitgewist al voordat Ik het vinden kon Verdwenen |
Welkom terug (2x). :) (y)
'k vind het een mooi en veelzeggend gedicht. En ik moest toen ik het las, hoewel het er niks mee te maken heeft, aan Finding Nemo denken. |
Ook hier WB, leuk weer een schrijfsel van je te lezen!:)
Over je gedicht: Inhoudelijk mooi metaforisch weergegeven!, komt heel duidelijk over. Woorden/de gevoelens die in mij opkomen bij je gedicht; onzekerheid, zoekende, bang. ... In je 1e en laatste gedicht werk je leuk met een laatste zin in 1 woord, dat maakt het sterk. Oceaan, past inhoudelijk Goed, maar vind het toch wat jammer, door de rijm. 2x: "vaag/vervagend" gebruikt, in 1 van de strofes had ik graag een ander woord gezien.(echt storend is het niet) Ik hoop meer van je te lezen! :) ... |
Citaat:
liefs |
Nog een oud gezicht dan, bij deze.
(hai meis :) fijn wat van je te lezen) Ik vind het mooi, korte zinnen, goed taalgebruik. Mooie metaforen, gewoon goed neergezet dus. Ja. Liefs |
en een minder bekend gezicht :)
he he, hijs goed het idee erachter is mooi en kwetsbaar.. mooie metaforen en leuke stijl. korte krachtige gevoelige zinnen. de laatste strofe vindt ik ook heel mooi, ook vooral omdat het een beetje onduidelijk blijft of die plek van veiligheid nou al bepaald is of juist verdwenen is. ACh de inhoud houdt me nog bezig dus dan vind ik ze per definitie klasse. |
Hallo mede-sneeuwwitje!
Ik vind het een erg goed en mooi gedicht en het is 1 van de weinige gedichten die me raakt! :) erg orgineel en mooi geschreven! |
Wat ik vooral erg goed vind aan dit gedicht, is de kracht van de korte regels; ik vind het erg knap dat je zoveel kunt zeggen met zo weinig woorden, er staat geen woord teveel. Meestal houd ik niet zo van zulke korte regels, maar in dit gedicht past het heel goed!
Ik vind het leuk dat de verwoording in de eerste strofe terugkomt in de laatste strofe. Verder is de inhoud (een onzekere/veranderde toekomst? zo interpreteerde ik het iig :)) erg mooi verwoord, het beeld dat je gebruikt spoort de lezer aan om verder te lezen :). |
Citaat:
Erg bedankt voor dit commentaar en compliment! see you around! |
Citaat:
Zeker ook omdat je aangeeft dat je niet zo houd van korte regels, maar hier in dit gedicht wél. Dat is vaak de uitdaging die ik zoek. Hoe kan ik met zo min mogelijk zinnen en regels iets uitleggen zodat het toch heel duidelijk is. |
Ik ben dan wel niet zo'n gedichtkenner, maar dit is weer een mooi gedicht.
een echt 'Snow White'-gedicht zegmaar :o |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |