Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Wie weet er iets lekkers te maken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=760776)

MiLkShAkE*FrEaK 28-02-2004 10:30

Wie weet er iets lekkers te maken?

Hoi allemaal!
Heel veel mensen moeten thuis een keer in de week koken ofzo,
maar ik moet elk weekend (zaterdag OF zondag)
iets maken voor 's middags ofzo...
Nou komt dat meestal natuurlijk weer neer op taart, cake, dat soort dingen...
Maar nou moet het zo mager mogelijk. Dus weet iemand iets waar je weinig suiker voor nodig hebt, of een recept waarmee je de suiker makkelijk kan vervangen door zoetstof?
Heb je wel eens van die ideetjes dat je zin hebt om iets lekkers te maken?
Wat maak je dan?
Ik ben benieuwd!

(y) :D
Kizz from MiLkShAkE*FrEaK

Dolores 28-02-2004 10:36

Gaat het om een lunch of om iets lekkers bij de thee? :bloos:

doosje15 28-02-2004 10:47

men neme bruin brood
rooster het
doe er kaas op
doe er daarna rode pesto op
stop het in de oven tot de kaas gesmolten is
en tada....................

jummie :D

MiLkShAkE*FrEaK 28-02-2004 11:18

Het maakt niet zoveel uit, maar liever iets bij de thee... Heb je een idee?

Dolores 28-02-2004 11:19

Citaat:

MiLkShAkE*FrEaK schreef op 28-02-2004 @ 11:18:
Het maakt niet zoveel uit, maar liever iets bij de thee... Heb je een idee?
Ik weet wel verschillende taarten en cakes enzo, maar dat zoek je dus niet... mja, misschien staan er op internet wel goede recepten?

MiLkShAkE*FrEaK 28-02-2004 11:23

Nja... Heb het halve internet al afgezocht, hahaha!
Ach, anders kijk ik wel weer in die neutrena-zoetstofboekjesrecepten van mijn moeder :-P Maar da's niet echt lekker... (echt niet lekker dus)

Dolores 28-02-2004 11:28

Citaat:

MiLkShAkE*FrEaK schreef op 28-02-2004 @ 11:23:
Nja... Heb het halve internet al afgezocht, hahaha!
Ach, anders kijk ik wel weer in die neutrena-zoetstofboekjesrecepten van mijn moeder :-P Maar da's niet echt lekker... (echt niet lekker dus)

Hihi, succes!(y) ;)

rare kwast 28-02-2004 11:36

kruidkoek :D
(heb hem gister ook gemaakt ;))

Acey 28-02-2004 11:47

Citaat:

rare kwast schreef op 28-02-2004 @ 11:36:
kruidkoek :D
(heb hem gister ook gemaakt ;))

je haalt me de woorden uit de mond

slechts 1% vet!!! :eek: :eek: :eek: (:D)

forumfreakie 28-02-2004 12:25

Wraps is echt super lekker!
Kan ook best voor smiddags, zeker in de wintermaanden.

rare kwast 28-02-2004 12:30

Citaat:

je haalt me de woorden uit de mond
hahaha :D
lekker he ;)

MiLkShAkE*FrEaK 28-02-2004 20:14

Hey mense,
bedankt voor al die tips...
Zal er toch een paar voor volgende week moeten bewaren,
maar de winkels zijn inmiddels docht... Ik ga morgen naar de avondwinkel, om te kijken of ik iets kan halen wat er tussen jullie brilliante ideën staat...
Eehm... Mocht dat niet lukken... Dan geef ik jullie een lijstje met alles wat er in huis is, gaan jullie dan pleaz lekker creatief doen?
Jullie zijn lief, man! Ik heb hier dus echt geen verstand van :-p !
Tot morgen, ga nu jullie prive-berichtjes chekke

Balance 29-02-2004 17:39

Ik zou een frisse salade maken. Kun je heel veel afwisseling in brengen. Verder dingen met fruit enzo, altijd lekker

Sarah 29-02-2004 20:04

Broodvlinders misschien?
Dan maak je deeg voor witbrood, als je mix voor witbrood (met 500 gram mix) koopt staat erop hoe het moet, maar dan moet je 1 dl van het water of de melk dat er volgens het pak in moet vervangen door 2 eieren. Dat moet dan even rijzen, een kwartiertje ofzo, en ondertussen laat je 100 gram rozijnen in een bakje met lauw water wat opzwellen. Die rozijnen leg je daarna op keukenpapier zodat ze niet druppen, en als het keukenpapier nat is geworden doe je ze in een kommetje met 4 eetlepels suiker en een eetlepel kaneel. Het deeg rol je dan uit tot het ongeveer 25 bij 40 centimeter is, en dat heeel licht bestrijken met gesmolten boter en ook de bakplaat daarmee invetten, en dan de rozijnen met de suiker en kaneel over de lap deeg uitstrooien en het oprollen, en daar snij je dan plakjes van van 2 cm dik, en dan plak je steeds 2 plakjes aan elkaar met de losse uiteindjes waardoor je een soort vlinders krijgt, en die moeten dan nog een halfuur rijzen. Daarna bestrijk je ze met eigeel en doe je ze 20 toto 25 minuten in de oven met 225 graden of stand 5, en dan zijn ze klaar :). Er zit wel suiker en boter in, maar niet zo heel veel, 1 broodvlinder is ongeveer even veel calorieën als een boterham zonder beleg.

Of schuimpjes, dat is ook heel veel suiker maar er zit vooral veel lucht in en van lucht word je niet dik :P. Maar schuimpjes zijn wel moeilijk vind ik.

MiLkShAkE*FrEaK 01-03-2004 09:06

Wow, ik heb het aankomende jaar echt nodig om álle recepten uit te proberen, maar goed...
Eventjes bedanken voor de nieuwe ideetjes, ze lijken me echt heel lekker... Is het alleen niet een beetje moeilijk te maken?!
Ik kan het altijd proberen toch... :-p Nou ik zie jullie wel weer antwoorden he? tot dannnnnnnnn...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.