![]() |
Vergankelijkheid
Ik voel me een eenling in dit zonderling bestaan
Geen leed dat mij nog deert Geen haat dat mij bezeert De liefde reeds vergaan De kunst van de vriendschap zal ik nooit verstaan Ik voel me eenzaam in deze kille maatschappij Waar de mens zich steeds vergist Waar het beest mijn lot beslist De verdoemden lopen vrij De engelen des doods omringen mij Ik voel me verlaten in dit mistig sentiment De vrijheid reeds ontvreemd Het kwade dat mij neemt De droom die jij niet kent De laatste des onschulds die mij niet herkent Ik voel me verloren in dit aardse ideaal Genegenheid voor de gebondene Afgunst voor de gezondigde De levensweg waarop ik faal De prijs voor de hemel die ik niet betaal Ik voel me verraden in tedere verdriet De nachten zijn koud De emoties zijn oud Geen toekomst die men ziet Toch stoppen met jou liefhebben kan ik niet |
Citaat:
Verder mooi taalgebruik, woorden die je niet in alle gedichten terugvind! (y) Dat staat me wel aan! Je geheel is mooi...Alleen euh je hebt 5 delen, kzou der beter 4 ( of drie) van gemaakt hebben.Anders gaat het beetje "te" vormen. |
Citaat:
het is gewoon gewoon............af :D heel mooi liefs ikke :D |
*save*
Mooi .. kan er niet meer over zeggen :D |
Vind het mooi, leest gewichtig op de een of andere manier. Alleen: 'dat' haat?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35. |