![]() |
Mediteren tegen slapeloosheid?
De laatste tijd.. ongeveer sinds een half jaar.. kom ik erg moeilijk in slaap. Ik heb gehoord dat mediteren hier een oplossing voor kan zijn.
Heeft er iemand ervaring mee; werkt dit echt en hoe kun je dit beoefenen? |
het probleem met mediteren is dat je je moet ontspannen om te mediteren...maar als je je kunt ontspannen om goed te beginnen met mediteren, ben je al bezig :S
het is enigzins een paradox. Anyway een manier om te mediteren is langzaam ademen, beetje tellen en op je adem letten. Kijk voor de grap eens op google, genoooeeeeeg te vinden :) |
Citaat:
|
Het hangt er volgens mij ook vanaf waardoor je juist slapeloos bent, ik heb er al mijn hele leven erg veel last van,
maar er is juist aan het licht gekomen dat dat komt door de schokken die ik kreeg toen ik in de buik van mijn moeder zat. Het is dus van psychologische aard, daarvoor heb ik een homeopathisch middel gekregen en het helpt wel ene beetje. Je moet je inderdaad ontspannen, door de technieken die eerder vernoemd zijn, maar als je weet dat je dat doet, maar toch slecht slaapt, is er misschien een andere oorzaak. |
Citaat:
*is nieuwsgierig* |
Mediteren is gewoon rust, ik heb vaak bij mezelf gemerkt dat als ik aan heel veel dingen denk enzo ik gewoon niet in slaap kan komen. Ik denk dat dat komt omdat je hersens een soort rust niveau nodig heeft om de stofjes aan te maken om te gaan slapen.
Als je denkt dat mediteren je de rust kan brengen die je nodig hebt zal ik het zeker een keer proberen als ik jou was, probeer gewoon alles waar je aan denkt enzo steeds meer afteremmen ga gewoon langzamer denk heel rustig, wat ook helpt is bijvoorbeeld een beeld nemen van een kaars ofzo in je hoofd heel alleen in een kamer en je ziet alleen de vlam. Dit is net als adem gewoon een maniertje om maar aan 1 ding te denken zodat je je hersens in een rust niveau brengt en misschien val je zo rustig in slaap. Wat ook helpt niet te graag willen Sweet dreams! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |