![]() |
Verraden
Volgende is gebeurt: Ik en een stel vrienden hebben ooit in een dronken bui wat vernieling aan gebracht (ja weet het was allemaal heel stom~dronken~ ging eigenlijk ook heel per- ongelijk maar ja’ dat doet ‘r niet toe).
Nou niemand is gepakt maar er is wel gemeld over schade, later zijn ze toch erachter gekomen waar we zijn wezen drinken en je raad het al, na een tijd moest iedereen een verklaring afleggen bij de politie. Niemand heeft elkaar erbij genaaid maar ik heb gewoon een eerlijke verklaring afgeven en word voor de volle 100% schade verantwoordelijk gesteld. (de andere hebben verklaard niks gezien te hebben ~wat misschien ook naaien is opzich~). Van te voren (voordat justitie had bepaald wat de uitkomst was) werd er afgesproken dat iedereen mee zou betalen. Conclusie: Liegen loont in 9 van de 10 gevallen wel (althans dit is mijn persoonlijke ervaring door de jaren heen) Nou niemand wil dus meebetalen nadat ze gehoord hadden dat ze dat niet hoefde, van sommige mensen kijk ik hier niet van op maar ‘r zitten een paar maats tussen die ik 11 jaar ken en we zijn als broers voor elkaar, we hebben heel ons leven al voor elkaar klaar gestaan en alles gedeeld. Dus dat von’ ik zo raar toen ze met van die zielige smoeze aankwamen om hun eigen geweten te sussen. Stel het was andersom gebeurt dan had ik uit mezelf al meebetaald zonder aarzelen/nadenken, of als ik een zoon had en die zou zoiets deed, zou ik hem verplichten mee te betalen. Wat ik me nou afvraag ; Zijn mensen zo egoïstische? Ben ikzelf te goed voor iedereen? (blijkbaar wel toch?) Zijn dit verborgen karakter trekken van die persoon? (lijkt me sterk) Ben diep teleurgesteld in de mensheid, als je je eigen besten vrienden al niet kan vertrouwen kan je nagaan wat ’n klote volk wij zijn |
Geldkwesties liggen altijd wel een beetje gevoelig.
Nu ken je je goede vriend(en) mss wel echter? Jij bent blijkbaar iemand die nog naïef en gewetensvol is en het goede wil nastreven. Prachtig zou ik zeggen en ik wou dat er meer zo'n mensen rondliepen. Maar zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar. Je zal nog veel onrecht meemaken (same here, hoor) en eerlijkheid loont idd niet altijd. Het kan heel frustrerend werken en je kan je er echt boos in maken, want voorbeelden zijn er om te rapen. Je kan natuurlijk tegen jezelf zeggen dat je hier een les uit trekt. Ik zeg niet welke die les dan is, want die is voor iedereen anders. Vergeet niet dat er ook meer gewetensvolle mensen rondlopen en dat die vrienden daarom nu niet gelijk helemaal slecht zijn, het is enkel één facet van hun karakter, aan jou om te beslissen wat je er nu mee doet. |
Citaat:
'k Denk niet dat het een kwestie van te goed zijn voor anderen is van jou, wel een teken van eerlijkheid en het durven dragen van de gevolgen van je daden. (verantwoordelijkheidsgevoel dus.) Ik vind het niet naïef eigenlijk... Als ik in deze situatie had gezeten had ik het wel aangegeven. Niet alleen omdat ik sowieso al een hekel heb aan liegen, maar ook omdat het me geen lekker gevoel zou geven als ik wél zou liegen. En als er dan zoiets gebeurt als dit... Dat zegt meer over die vrienden dan over mij denk ik. |
Je kan het ook van de andere kant bekijken wat misschien wel interessant is.
Misschien voelen je vrienden nu ook dat ze genaaid zijn door jou; omdat hun allemaal braaf hun mond hielden en deden alsof er niks gebeurd is, doorzette met iets waar ze aan begonnen zijn, terwijl jij ineens zwak werd en zo nodig alles moest gaan vertellen omdat je *ineens* besloot eerlijk en braaf te worden. Je bent niet te goed voor iedereen want je hebt zelf ook meegedaan aan die vernielingen; dat was gewoon al fout op zich. Dat valt niet meer goed te praten. Zijn mensen egoistisch? Ja. Of wil je zeggen dat je opgebiecht hebt, omdat andere mensen daar beter worden, of meer omdat er een zeurend stemmetje in jezelf zat die zei dat je eerlijk moest worden? Je vrienden waren tenminste loyaal aan elkaar. Dat is geen slechte karakter trek. Misschien was 't verstandiger geweest eerst met je vrienden te overleggen en ze overhalen allemaal tegelijk aan te geven, ipv. in je eentje alles op te biechten. Liegen loont niet; bij een normaal mens zal liegen altijd een onbevredigend zeurend gevoel achterlaten. |
Citaat:
maar ik snap het verhaal niet helemaal wat hadden jullie nou van te voren afgesproken? (wel praten/niet praten) ? |
Citaat:
En ze kunnen zich helemaal niet genaaid voelen want ik draai toch op voor de volle 100%, zou eerder zeggen dat ik hun help. Misschien is 't allemaal onduidelijk om dat ik situatie er niet bij he' gezegd, heb ik verder ook geen zin in. |
Citaat:
|
aha, maar dan ben je wel heel erg genaaid zeg!
ze hebben allemaal gezegd dat jij de dader was ..nou is de ham-vraag: was jij eigenlijk ook de echte dader of kan je het eigenlijk geen vrienden noemen... |
Je hebt helemaal gelijk. Als jij voor jezelf het beste gevoel had door het gewoon te zeggen, dan heb je de goede keuze gemaakt. Veel mensen zijn ook egoistische beesten ja, maar gelukkig lopen er ook nog wel wat andere soorten tussen.
|
maar gelukkig lopen er ook nog wel wat andere soorten tussen. [/B][/QUOTE]
Nou ik zie ze niet |
Citaat:
Vrienden? Ja weet ik ook niet meer goed, ik snap 't woord ook niet helemaal meer |
Citaat:
Ietwat lullige reactie misschien, maar je gaat mij niet vertellen dat er tussen al die mensen die er op de wereld of zelfs alleen maar in Nederland (en dat zijn er toch een stuk of zes miljard dacht ik), geen enkel mens is wat niét egoïstisch ed is.. Kijk/zoek eens op een andere plek ed, als je veel met dezelfde mensen omgaat en naar dezelfde plekken gaat, is het ook niet zo gek dat je geen anderen ziet lijkt me. :) |
Citaat:
|
jij hebt schade aangebracht en bent hierover eerlijk geweest en moet nu betalen. Dit klinkt misschien stom: Maar weer er trots op!
je hebt gedurfd eerlijk te zijn en je durft nu zelfs de conceqenties te dragen! j evrienden durfden dat niet.. Dat kan je ze duidleijk maken. Betaal het bedrag en vertel het je vrienden.. Misschine betalen ze niet, misschien niet, maar jij mag trots op jezelf zijn! wat je deed was dom maar je hebt wel gedurfd, en ik zeg je: DAT IS ECHT ONGELOOFLIJK GOED VAN JE! wees neit boos op je vrienden, vergeef ze en kijk wat er gebeurt... ik ben misschien idealistisch maar ik geloof dat zo iemand vroeg of laat altijd beloond zal worden!!!!!!!! |
Ts schrale vrienden zeg. Je hebt het samen schade aangebracht, moet je er ook samen voor opdraaien.
Twee vrienden van me hebben wel eens wat gejat, ik was erbij, heb meegholpen, maar niet echt iets mee naar buiten genomen. Hun wel. We werden gepakt en natuurlijk betaal ik mee, ik ben net zo schuldig als zij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dat soort mensen zul je altijd tegenkomen!~... helaaas..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hecht me ook zoveel(misschien wel teveel) aan vriendschappen... en jah, als er dan wat veranderd... of je leert ze 'beter kennen'... dan kun je dat best als dieptepunt in je leven beschouwen ;) Blues, echte vrienden laten je nooit in de steek... heb je nog andere vrienden? ik bedoel... ik zou het hun nooit vergeven(al heb ik niet zo'n vrienden...) Liefs, Ruud |
Citaat:
(ja ik hecht heel veel waarde aan vriendschap, misschien te veel) Thanx |
Citaat:
Gelukkig zijn deze gedeeltelijk opgelost... Veel succes met je andere vrienden... Liefs, Ruud |
Citaat:
Ik vind het gewoon nogal jammer voor jou dat je je geluk laat afhangen van anderen. Wees nu maar weer op je teentjes getrapt. :rolleyes: |
Citaat:
|
hoi Blues,
alles is al wel gezegd, heb alle post namelijk ff gelezen. ik vind het onwijs klote maar ook onwijs knap van je. het is nu vreselijk moeilijk, en misschien besef je het nu niet helemaal, maar als je later terugkijkt zul je inzien dat jij juist hebt gehandeld. en zij dus niet!! Dan kan je alleen maar trots zijn op jezelf. Maar het lijkt me heel moeilijk... Ze stellen je gewoon vreselijk teleur! ({)(}) sterkte met alles!! ook met die andere dingen.... (F) wen |
Citaat:
Citaat:
Doe nu niet alsof ik je alleen maar afbreek of zo en lees anders mijn eerste reply nog eens grondig door. :nono: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34. |