![]() |
Jeuk bij schaamlippen
Sinds een weekje of 2,5 heb ik echt ontzettende (naja, met vlagen) jeuk onder aan mijn schaamlippen, richting je kont zeg maar.
Heb al met de spiegel gekeken (vreemd, weet het), maar kon niets vinden. Als ik krab, de jeuk is echt te erg, dan voel ik wel bultjes. Het zijn er 2, links en rechts 1. Het kan geen soa zijn. Soms jeukt het zo erg dat ik het tot bloedens toe openkrab. Ik ga hiermee niet graag naar de dokter, maar zal misschien toch moeten als het niet overgaat. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Een allergie, iets door zeep, shampoo, douchegel? |
Het kan door zeep komen, daarom moet je ook nooit daar met zeep wassen. Alleen met water.
Misschien komt het door scheren (weet natuurlijk niet of je dat doet). Wat ik nog wel van vroeger (toen ik nog klein was) weet is wanneer ik jeuk had bij mijn vagina mijn moeder altijd wat babyolie erop deed. Krabben dat werkt sowieso niet, daar wordt het alleen maar erger van. ALs het niet over gaat, kan je mss toch het beste naar de dokter gaan Suc6 ermee!! |
Het klinkt als een schimmelinfectie. Is het ook rood? Heb je misschien ook rare (andere) afscheiding? Het lijkt me toch verstandig om even langs de huisarts te gaan want zo'n schimmelinfectie gaat meestal niet vanzelf over.
|
Het is niet rood, alleen na het krabben. Mijn afscheiding is niet vreemd van kleur of geur. Scheer me daar niet, knip het wel kort. Dacht een aan een ingegroeid haartje, maar lijkt me nu wel erg stug...
Wassen met zeep niet bewust gedaan, maar zou wel kunnen natuurlijk. Maar duurt al 2,5 weken...Maar de jeuk wordt natuurlijk erger als er een korstje op zit.. |
Soms heb ik daar ook opeens last van. Ik heb een tijd terug ook een schimmelinfectie gehad en denk dat het daarmee te maken kan hebben, had toen ook niet echt het gevoel dat die helemaal overging door de medicijnen die ik van de dokter kreeg.. Ik heb ook vaak last van overmatige afscheiding en dat is heel vervelend. Gelukkig gaat het nu al een tijd heel goed, heb ook geen last van jeuk. Maar als ik jou was zou ik toch naar de dokter gaan, want ik weet hoe vervelend die jeuk is:(
|
ik heb een schimmelinfectie gehad, en had precies hetzelfde als jij. Het kan komen door het niet dragen van katoenen ondergoed, veel wassen met zeep het dragen van te strakke broeken enz...Ik raad je aan hier zo snel mogelijk mee naar de dokter te gaan. Ik kreeg hiertegen toen pillen die ik in moest brengen en een zalfje en ik was er redelijk snel weer vanaf.
Niks om je voor te schamen trouwens, 1 op de 3 vrouwen schijnt er soms last van te hebben. PS: bij mij hoefde mn huisarts niet eens te kijken toen ik mn klachten beschreef, hij was er eigenlijk al zeker van dat het een candida (=soort van schimmel) was. Dus waarschijnlijk heeft jouw dokter dat ook wel door. |
Hmm..maar de jeuk is niet constant, vaak als ik zit of fiets. Ik ben nu ongesteld en heb nergens meer last van. :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb het ook wel eens gehad, het enige wat ik heb gedaan is elke/om de dag met water gewassen en ook met de sproeier er een keer goed overheen zodat het schoon was, en gewoon 1x per week met zeep wassen. Volgens mijn info kan dat geen kwaad, alleen als je het vaker doet. Ook je inlegkruisje (als je dat gebruikt) vaker verschonen, 3x perdag minstens, dan kunnen die bacterien daar niet groeien en is het sneller over. Tot slot gewoon eraf blijven, misschien zorgt babyzalf dat je het minder voelt ofzo
|
Citaat:
das toch vies om de dag :rolleyes: |
Citaat:
|
Zo te horen heb je denk ik een schimmleinfectie.
ik heb het zelf ook een keer gehad. Je kan in ieder geval voor de zekerheid gewoon de dokter bellen en zeggen dat je een schimmelinfectie hebt, je hoeft dan voor de rest ook niet langs te gaan bij de dokter, gewoon telefonisch dus. Dan legt hij het recept voor je klaar en haal je het gewoon op bij de apotheek. Je krijgt dan een soort zalfje, en als het inderdaad een schimmelinfectie is kan het na twee dagen a een week over zijn. Ik heb er zelf ook een hele tijd mee rondgelopen, maar heb het toen maar tegen vertrouwingspersoon gezegd, en dievertelde me dat je je daar helemall niet voor hoeft te schamen. negen op de tien vrouwen hebben wel eens in hun leven een schimmelinfectie. ik had in ieder geval dezelfde klachten als jou. Ik zal gewoon de dokter bellen, en dan ben je er nog binnen een week vanaf! succes!! (y) |
Citaat:
Je kunt evt. Miconazolcreme halen bij de apotheek, dat is zo op te halen zonder recept. Wel 10 dagen nadat alle jeuk weg is nog smeren! |
Hmm..bedankt voor alle tips..Ik heb nu al bijna drie dagen geen jeuk meer.
Als het trug komt dan bel ik de dokter wel, moet er eigenlijk toch nog langs... :s |
Vaseline werkt ook!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |