![]() |
wat zou ik moeten gaan studeren ?
Al die basisvakken intereseeren mij eigelijk niet , zeker niet de blokvakken als aardrijkskunde , bio , geschiedenis ...
Mij intereseerd : -Muziek ( spelen , maar geen noten ; ook de geschiedenis ) -kunst ( niet zelf maken maar bespreken ofzo ) (een bepaald vlak kunst toch ofzo) Wat zouden jullie mij aanraden om volgend jaar (5de jaar) te doen |
Misschien kun je een klein beetje uitleggen hoe het schoolsysteem dat je volgt werkt...? De meeste mensen zijn niet zo op de hoogte van hoe het in België in elkaar zit en wat de mogelijkheden zijn ed.
|
wat dacht je van kunstgeschiedenis? of hielt je daar nou juist niet van?
of juist de kunst acedemie? want je houd van creatief bezig zijn, toch? |
Mijn opties zijn:
*Cultuurwetenschappen *Kunstacademie *Conservatorium *Film- en televisiewetenschappen *Muziekwetenschap. |
Citaat:
|
kunstgeschiedenis en t conservatorium.
Wat kan je met kunstgeschiedenis? Niks. Wat kan je met conservatorium? Muziekleraar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je kan inderdaad leraar worden, maar je hebt dan wel een bikkelharde concurrentie van alle afgestudeerde kunstacedemieklanten. Deze kunnen namelijk ook praktijk lesgeven. Dat kan jij met kunstgeschiedenis volgens mij niet.
Een vwo klas heeft maar 1 keer per week kunstgechiedenis, daar doe je et niet voor.... Ohja je kan natuurlijk ook nog bij kunst en kitch gaan werken |
Citaat:
|
:D .. Hij bedoelt toch wat hij op de middelbare school moet gaan doen (zeg maar welk profiel, zoals we dat in Nederland kennen).. zoals Leonoor ook al opmerkte.. En ik weet idd niet uit welke stromingen je dan precies kan kiezen en wat ze inhouden dus kan ik je ook niet proberen te helpen.
|
Oeps... niet goed gelezen :bloos:
Als je in Nederland woonde, zou ik het profiel C&M aanraden, maar ik weet niet hoe het zit in België. En ach, misschien heeft hij wat aan mijn advies als hij een vervolgstudie moet kiezen ;) :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
http://eureka.icares.nl/icares/haags.../nl/index.xjsp
das een test... je geeft aan wat voor dingen je leuk vind, waar je goed in bent en wat je niet leuk vind en hij heeft 50 opleidingen die misschien wel eens wat voor je kunnen zijn... Let niet zo op dat haagse hogeschool want ze geven meer scholen weer... |
Citaat:
|
mmmmm ik denk niet veel lol...Toerisme ofzo.
ASO zal je dan zeker niet graag doen (te van buiten leren) TSO is iets meer praktisch veel computer (Boekhouden-informatica en Informatica beheer) veel boekhouden (Boekhouden-informatica en handel) veel talen (secerteriaat talen en handel) BSO: etalage en toerisme en je hebt natuurlijk nog mechanica en dergelijke in BSO/TSO inrichtingen je hebt niet veel kuis vrees ik :p |
Met kunstgeschiedenis kun je:
-les geven -onderzoek doen -werkzaam bij museum -werken als conservator -werken als restaurator (wel restauratie opleiding volgen) -monumentenzorg -veilinghuizen -kunsthandel/ galeriewezen -schrijven voor een tijdschrift (media dus) En die werkeloosheid is niet zo erg als iedereen zegt. |
Citaat:
Er zijn hartstikke veel veilinghuizen in de wereld... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |